alles nieuw en nu wil hij niet starten

Status
Not open for further replies.

speedyfight 1

Well-Known Member
op mijn speedfight 1 lc heb ik een nieuwe kruk-as gemonteerd met lager , keeringen en alle pakkingen tot aan de cilinder toe.
nu wil hij voor geen meter starten.
zelfs bezine in de cilinder wil niet werken.
als ik mijn accu zo wat leeg heb gestart en ik demonteer mijn bougie zitten er een soort van druppeltjes rond om de bougie rand.
ook al een nieuwe bougie geprobeerd en daar het zelfde verhaal.
als ik start en mijn duim op het bougie gat hou
word deze er zeg maar af gedrukt door druk in de cilinder.
dus compressie is er naar mijn mening.
wat kan hier de oorzaak zijn?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

is alles goed gemonteerd ? krijgt j carbu benzine ipv alleen je vlotterbak? en die druppels dat lijkt me een LC probleem. ik heb hetzelfde toevallig ook gehad en bij mijn scooter en ik moest aan de vacuumslang zuigen om benzine in me scoot te krijgen en hij doet het weer.s6 ermee
 
alles is goed gemonteerd.
hij krijgt benzine.
hij start zelfs niet met benzine in de cilinder.
terwijl de bougie wel vonkt.
vind het allemaal maar vreemd hoor.
 
spuit eens wat remreiniger via je carb probeer dan nog eens. (lichter ontvlambaar)

goede massa liggen??

membraam nog goed

nja er kunnen wel een hoop dingen zijn.
 
dat doen we dus maar even niet.
hij moet zo werken en ik heb dus reeds al benzine in mijn cilinder gedaan.
en daar werkt hij dus duidelijk niet op.
dus remmen reiniger zal dus ook niet gaan werken.
is tevens ook nog eens niet goed voor je scooter.
 
dat doen we dus maar even niet.
hij moet zo werken en ik heb dus reeds al benzine in mijn cilinder gedaan.
en daar werkt hij dus duidelijk niet op.
dus remmen reiniger zal dus ook niet gaan werken.
is tevens ook nog eens niet goed voor je scooter.


:p mja benz via bougie gat hoort ook niet he ;), mja laat maar.

maar zit niet perongeluk je koppakking niet goed??, aangezien er ook druppels om je bougie heen zitten of waaren dat brandstof druppels??

mja is je membraam nog wel goed, bij mij wilt ie soms ook moeilijk starten moet nog even een goed membraam in.

nja de onsteking is goed toch? ( de gehele he hij maakt een vonk?)

lucht zal ook wel probeer anders eens even zonder filter. hand op luchtinlaat v/d carb houden.

( even gewoon starten niet rijden)
 
ik weet niet wat dat voor druppels zijn.
aangezien ik mijn koelsysteem nog niet gevuld heb kan het naar mijn mening geen koelvloeistof zijn.
heb al vaker start problemen gehad.
als ik dan benzine via mijn bougie-gat deed liep hij vanaf dat moment weer normaal.
als ik de hand voor mijn carburateur houd is mijn hand gelijk nat van de benzine.
maar nu wil hij totaal niet.
om gek van te worden.


membraam, cilinderkop pakking gecheckt.
bougie vonkt dus de ontsteking is ook in orde lijkt mij dan.

ben bang dat heel het blok weer uit elkaar kan.
 
Last edited:
hmm zeker dat je mmbraam nog goed is? als jou hand direct nat is zou ik zeggen dat je een klepje open hebt staan.

aan de hand waarvan meot ie uit elkaar? :p pijnlijk
 
Als je hand nat is als je die voor je carbu houdt, dan denk ik dat ie gewoon zwaar is verzopen. Zit ondertussen niet half je uitlaat vol benzine. controleer dit en haal dan de benzine slang eens los van je carbu, gas volledig open en blijven kicken. (al dan niet met choke, kan geen kwaad)

krijgt die niet teveel lucht (via sportfilter of dergelijke)

Misschien heb je niet voldoende vloeibare pakking tussen je carterhelften gedaan en zuigt ie langs daar wat valse lucht (heb ik ook al gehad :) )

Zuiger niet verkeerd gemonteerd?
 
-membraam is in orde. nik mis mee.
-zuiger goed gemonteerd.
-geen vloeibare pakking tussen mijn carter helften maar de orginele papieren pakking die er tussen hoord.
-geen sportfilter gemonteerd maar de orginele luchtfilter.
-alles zit zo als het hoord en nog doet hij het niet.

denk dat er niks anders op zit om alles weer los te gooien
en van voren af aan te beginnen.
kan die krukas en dergelijk weer de prullenbak in.
weer 140,- euro naar de klote.
had net alles netjes gemonteerd.


mijn hand word trouwens nat als ik hem tegen de carburateur houd
waar normaal het lucht filter zit.
 
uit elkaar gooien lijkt me wat overdreven :) het ligt niet aan je krukas of lagers hoor :) kijk eens dat er aan je ontsteking en variokant geen benzine uit loopt (keerringen niet goed gemonteerd) en probeer eens te starten zonder hem benzine te geven(benzine los van carbu). Probeer dit eerst en post dan opnieuw.
 
aangezien je de krukas met lagers monteerd en als je hem demonteerd en nieuwe lagers b.v. wilt monteren zal dit niet gaan zonder je krukas omzeep te helpen.
dus bij demontage zal ik krukas dan wel de prullenbak/oud ijzer bak in wandelen lijkt mij.

dat van die keeringen zal ik deze week eens gaan checken.
maar lijkt mij dat die goed gemonteerd zijn.
anders heb je toch ook geen compressie lijkt mij.

starten zonder benzine?
sorry hoor maar kan mij vergissen misschien maar dan zal die wel helemaal niet lopen.
 
als jij je krukaslagers wil vervangen, hoef jij echt niet eerst de krukas in de prullenbak te douwen hoor :) toch vreemd dat je scooter niet wil starten als ie alle ingrediënten heeft. benzine, lucht, vonk, compressie.
Is de vonk van de bougie niet te zwak?
 
Het is niet de bedoeling dat na elke half afgemaakte zin een punt komt, er bestaan ook zoiets als komma's, dat leest namelijk een stuk minder "hard".

Iig, gewoon even proberen met deo / remreiniger, het is maar zo gering dat het niet slecht is, persoonlijk gebruik ik altijd wd40 / ketting spray.
 
als mijn scoorer niet loopt met benzine zal hij op een ander goedje ook niet lopen.
dus geen deo , wd40 of ander spul wat er niet in hoord.
 
Last edited:
Soms doet hij het daar wel op(Remreiniger/Starterpilote is niet slecht voor je motor het brand zo snel weg) , ik had gister ook een soort probleem met een vivacity. Hij kreeg benizine alles, bleek er een scheurtje in de vacuum slang te zitten wellicht heb je dit ook.

Nadat ik dit gemaaakt had starte hij direct.

succes:)!
 
ik ga zo weer eens kijken of ik het probleem kan vinden aan mijn scooter.
snap der niks van.
hij moet het gewoon doen.
slangen zijn in orde want die heb ik een week of 5 geleden vervangen.
het membraam lijkt mij ook okee.
als je 1 van de 3 plaatjes open duwt en weer los laat sluit hij gewoon weer.
ik zat er wel aan te denken dat misschien de benzine slang/vacuum slang
verkeerd om zitten.
heeft iemand een duidelijk foto van de slangen van de vacuumkraan naar de carburateur.
of duidelijke uitleg.
onderaan de vacuum kraan zit een slang aansluiting en even er boven.
welke moet op de carburateur aangesloten en welke op het spruitstuk van de carburateur?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top