alles nieuw en nu wil hij niet starten

Status
Not open for further replies.

speedyfight 1

Well-Known Member
op mijn speedfight 1 lc heb ik een nieuwe kruk-as gemonteerd met lager , keeringen en alle pakkingen tot aan de cilinder toe.
nu wil hij voor geen meter starten.
zelfs bezine in de cilinder wil niet werken.
als ik mijn accu zo wat leeg heb gestart en ik demonteer mijn bougie zitten er een soort van druppeltjes rond om de bougie rand.
ook al een nieuwe bougie geprobeerd en daar het zelfde verhaal.
als ik start en mijn duim op het bougie gat hou
word deze er zeg maar af gedrukt door druk in de cilinder.
dus compressie is er naar mijn mening.
wat kan hier de oorzaak zijn?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ander ontsteking , ander bobine en andere cilinder gemonteerd.
heeft even gelopen maar met een raar bijgeluid.
nu loopt hij daar ook al niet meer op.

wel viel mij op dat de krukas zwaar rond draait.
kan dat de oorzaak zijn?
 
Last edited:
de keeringen zitten niet tegen de lagers.
heb de lagers met een ronde bus op de krukas getikt.
ze zitten zeg maar tegen de krukas wangen aan zo als het hoord.
draaienden ook goed rond.
maar nu de krukas in het blok zit gemonteerd draait hij zwaar.
kan dit de oorzaak zijn dat mijn scooter niet wil lopen?


hoe krijg ik de lagers van de krukas zonder mijn krukas om zeep te helpen?

@quincy,
wat bedoel jij met : heb je die wel gebalanceerd?
 
Big end draait nooit zwaar, anders zou het al foute boel zijn vanaf toer 1.

Een krukas zal altijd een beetje moeilijk draaien in het begin, meestal omdat je gewoon nieuwe keerringen gemonteerd heb die nog ff moeten inslijten op de krukas zelf.

Kan ook zijn dat je de krukas niet gecentreerd hebt?

BTW als je een krukas vervangt, kan je gerust de oude blijven gebruiken. Lagers best wel altijd vervangen.
 
Ik heb hetzelfde probleem als Speedfight1!

Speedfight na cilinder revisie gestart en ca 10 km mee gereden. Getankt... en nooit meer starten!
Alles nagelopen: er is benzinemengsel, er is een vonk en er is compressie. Mengsel komt uit de uitlaatpoort naar buiten. Carburateur, bougie, CDI-unit uitgewisseld met goedwerkende. Nog steeds geen slag! Ook lichtontvlambare remreiniger ingespoten.

Probleem zit blijkbaar in het feit dat de ontsteking op een verkeert moment plaats vind.

Ben erg nieuwsgierig wat nu de oorzaak van het probleem is.
Wie weet waar nog te zoeken?
 
Last edited:
volgens mij snappen mensen het niet helmaal hier.

ik heb een nieuwe kruk-as gemonteerd + nieuwe lagers , keeringen ,pakkingen.
maar nu loopt hij zwaar vanaf het eerste moment.
en wat word er bedoelt met : heb je de kruk-as gecentreerd?
valt niks te centreren lijkt mij.
monteren en dan zit hij goed.

blok gaat weer compleet uit elkaar.
maar kan ik de zelfde lagers monteren als ik bij demontage voorzichtig ben?
dus geen hamer en beitel gebruiken natuurlijk.

en zo nee hoe krijg ik dan een lager van mijn nieuwe kruk-as zonder mijn kruk-as om zeep te helpen?


dat centreren met de hamer kun je dat ook doen bij een koudblok met de keeringen gemonteerd?
 
volgens mij snappen mensen het niet helmaal hier.

ik heb een nieuwe kruk-as gemonteerd + nieuwe lagers , keeringen ,pakkingen.
maar nu loopt hij zwaar vanaf het eerste moment.
en wat word er bedoelt met : heb je de kruk-as gecentreerd?
valt niks te centreren lijkt mij.
monteren en dan zit hij goed.

blok gaat weer compleet uit elkaar.
maar kan ik de zelfde lagers monteren als ik bij demontage voorzichtig ben?
dus geen hamer en beitel gebruiken natuurlijk.

en zo nee hoe krijg ik dan een lager van mijn nieuwe kruk-as zonder mijn kruk-as om zeep te helpen?


dat centreren met de hamer kun je dat ook doen bij een koudblok met de keeringen gemonteerd?


ben je nou zo achterlijk? XD ik geef je zelfs een link incl plaatjes zeg dat je bij punt 15 moet kijken ( vanaf daar) dan ga je na 4 post nog daar over zeuren aub kom op man.

ps sorry maar het moet wel even zo
 
Waarom wil je eigenlijk je krukas weer demonteren, dit is toch niet de oorzaak van het probleem? :?
Het iets zware lopen komt nu ook omdat er onvoldoende smering is. Bovendien zal ,als de motor eenmaal loopt ,de boel snel op elkaar inslijten en de krukas weer soepel ronddraaien.*D
 
@speedy100,

lees: de kruk-as liep vanaf moment 1 al zwaar naar mijn gevoel.
dit was zonder cilinder of keeringen.
dus gelijk na dat het blok samen gevoegt is geworden.
en nu loopt hij nog steeds zwaar.
als je cilinder gedemonteerd is moet je met de drijfstang je kruk-as kunnen rond bewegen.
en dat gaat bij die van mij dus bijna niet.

@quincy,
zou het kwaad kunnen als ik centreer zonder e keeringen te verwijderen?
als ik de keeringen verwijdern gaan ze anders weer stuk.
 
Last edited:
zou het kwaad kunenn?
keeringen zullen er toch niet van kapot gaan.
die zitten toch vast in het blok en niet op de kruk-as.

wie weet er raad:

zou het kwaad kunnen als ik centreer zonder e keeringen te verwijderen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top