Airsal Yamaha Spy

Stephan.

Senior User
Ik post hierbij nogmaals mijn project. Het is een yamaha spy uit 96. Hiervoor had ik een viper, maar na veel gezeur die verkocht (voor veeeel te veel geld )

attachment.php


zo was die toen ik hem kocht, alleen dan nog met traanplaat en een panty over de koplamp

Al snel ging de koppeling stuk, dus ik kocht een hebo.

attachment.php


Hierna wilde ik nog sneller en kocht ik een hebo vario. Die ik helaas nooit gemonteerd heb tot nu.

attachment.php


Daarna heb ik mijn zuiger kapot gemaakt met de bekende, test je startmotor terwijl je cilinder eraf ligt, actie. Toen dacht ik: he ik heb nu een mooie smoes om een nieuwe cilinder te halen.

Ik kocht dus een airsal, niet wetend dat die ZO snel was.

attachment.php


en deze

attachment.php


Toen is mij verteld dat een leovinci Rs niet echt super zou lopen op deze cilinder. Ik kocht toen een hebo gara, die ik daarna weer heb verkocht, nooit mee gereden.

attachment.php


Toen kocht ik een andere carburateur, een 19 mm DO, ook hiermee nooit gereden, heb namelijk nu een 21 mm Do tuned.

De 19 mm

attachment.php


En hier de 21 mm tuned

attachment.php


Ik wilde ook een andere krukas, tegen had advies van mijn pa in.
Dus een rito as werd bestelt met C3 lagers.

attachment.php


En.

attachment.php


Ook werd een MHR kevlar v snaar gekocht. En van een Niet nader te noemen (Ruben:7) forummer een bidalot S1 gekocht

attachment.php


Die uitlaat presteerd erg goed naar mijn mening.

Hier na heb ik het zooitje in elkaar geschopt, alles zelf gedaan.

Ook nog een Tnt stuur gekocht en snelgas

attachment.php


Op dit plaatje is ook (niet) te zien...het frame nummer kapje, dat is weggeplamuurd, net als de tassenhaak.
Ik heb ook die spoiler weggehaald aan de achterkant, en de gaten ook keurig opgevult met plamuur.

Ook is de kabelboom gestript, wat een hele prestatie is met mijn electrisch verstand.. bzzzt....auw...

Zo zag het geheel er een beetje uit.

attachment.php


Ook met veeeel gezeur een benzinekraan gemonteerd, het zit eindelijk. Ook groene benzineslang erbij gedaan, staat wel zo mooi...8P

Ook mijn voorkap bewerkt, is wel mooi gelukt voor de eerste keer.

attachment.php


Ik heb ook nog 4 filmpjes op telefoon formaat, maar vergeet niet, hiermee reed ik : :x

attachment.php


Die filmpjes kan ik helaas niet uploaden hier, het zou een foute bestandsnaam zijn oid 8P.

Graag een reactie :D

Helemaal vergeten, de volledige setup

Rito Krukas
SKF C3 lagers
Airsal MPT tuned
Bidalot cilinderkop
Doppler zuiger
21 mm DellOrto Tuned
Bidalot S1 uitlaat
Hebo vario
Hebo koppeling
MHR kevlar V snaar

Ik heb nog geen luchtfilter helaas, wilde eerst met orgineel en malossi element gaan rijden, maar dat paste niet meer helaas. Ik heb ook nog het orginele membraan, ik zoek nog voor een polini big valve.

En lekker nutteloos, dit is een speedfight 1 achterveer 8P
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

he Mijn ex airsal
hij brand dus daadwerkelijk
jammer dat ik hem nooit aan de praat heb gehad op me slider
mja hoop datjij er genoeg plezier mee zal beleven stephan :D

grtz.
Rico
 
Hier doen alle foto's het gewoon, ik ben namelijk premium.
Ik hoop snel weer een nieuwe koppakking te hebben, dan kan ik nog een goed filmpje maken, hij trekt echt bijhoorlijk hard voor een verticaal.

Hier nog een plaatje van de cilinder en de uitlaat
 

Attachments

  • cilinder en uitlaat.JPG
    cilinder en uitlaat.JPG
    44.1 KB · Views: 731
Rooienaar said:
Noujah, getuned :rolleyes:

Kan nog veel netter, ik had het dan ook maar in een kwartiertje gedaan...

@ Spasta, het is Bison metaal-epoxy :*

volgens mij helpt het wel gewoon (geen 10 pk natuurlijk :s)

Ook maar eens die shit halen denks. (als ze dat hier in Belgie hebben :| )
 
Back
Top