Afwijking km teller verschillend per scooter?

smonjirez

Well-Known Member
Hey,

Ik kwam erachter dat mijn scooter (iig > 80 km/u) gewoon hetzelfde aangeeft als een autoteller. Normaal lees ik juist dat er een afwijking van 15 km/u bij zit, maar bij mij blijkbaar niet?

Verschilt dit per scooter merk ofzo?
 
Advertisement - register to remove this

De meeste tellers wijken 10% af, zo ook autotellers. Dit doen fabrikanten om gezeik te voorkomen. Als jij op de teller 50 rijdt, maar dit is eigenlijk 55 en je wordt geflitst, kun jij de fabrikant aanklagen. (In het geval van de auto dan}:O)
 
De meeste tellers wijken 10% af, zo ook autotellers. Dit doen fabrikanten om gezeik te voorkomen. Als jij op de teller 50 rijdt, maar dit is eigenlijk 55 en je wordt geflitst, kun jij de fabrikant aanklagen. (In het geval van de auto dan}:O)

Oke, want zegmaar als me ma 55 op de teller rijd dan word ze echt wel geflitst XD...
Dus ik twijfel een beetje eraan of haar auto wel een afwijking heeft.
 
Mijn eerste aerox teller was heel precies tot 75km/h ongeveer, daarna werd het iets minder.

Mijn 2e teller gaf 130 aan toen ik +/- 90 reed.

Je kan er niets van op aan dus.
 
De meeste tellers wijken 10% af, zo ook autotellers. Dit doen fabrikanten om gezeik te voorkomen. Als jij op de teller 50 rijdt, maar dit is eigenlijk 55 en je wordt geflitst, kun jij de fabrikant aanklagen. (In het geval van de auto dan}:O)

af en toe zie ik reacties van jou voorbij komen die echt als een lul op een drumstel slaan :X

afwijking van de tellers heeft voornamelijk te maken met de verschillen in bijvoorbeeld bandenspanning..
als hij zachter is, is de omtrek dus kleiner.. en klopt te berekening niet meer..

sommige scooters wijken heel veel af.. sommige weer minder..
 
Grapjurk.
Had het natuurlijk over het geval van een 50-zone.

Maja oke, die tellers zijn dus gewoon zo onbetrouwbaar als de ziekte. En dan nog verplicht justitie je om een km teller gemonteerd te hebben.

mja , wat is onbetrouwbaar ? je hebt iig een "bepaalde" schaal waarin je ongeveer kunt aflezen hoe hard je gaat ;)

en dus kun je dan wel zeggen ik rijdt rond de 40 , of rond de 80 oid..

en als je ongeveer weet wat de afwijking is kun je dat dus echt wel gebruiken..

en bovendien , als je politie ziet is dit alleen maar gunstig , ga je dan bijv. 45/50 rijden rijdt je nooit sneller dan dat de teller aangeeft iig ;)

ik rijdt met sommige auto's met 60 door een flitspaal , waar ik zeker weet dat ie erin zit maar flitst niet..

dus kun je nagaan wat voor verschil erin zit , ik moet wel zeggen dat nieuwere auto's al beter zijn..
 
mja , wat is onbetrouwbaar ? je hebt iig een "bepaalde" schaal waarin je ongeveer kunt aflezen hoe hard je gaat ;)

en dus kun je dan wel zeggen ik rijdt rond de 40 , of rond de 80 oid..

en als je ongeveer weet wat de afwijking is kun je dat dus echt wel gebruiken..

en bovendien , als je politie ziet is dit alleen maar gunstig , ga je dan bijv. 45/50 rijden rijdt je nooit sneller dan dat de teller aangeeft iig ;)

ik rijdt met sommige auto's met 60 door een flitspaal , waar ik zeker weet dat ie erin zit maar flitst niet..

dus kun je nagaan wat voor verschil erin zit , ik moet wel zeggen dat nieuwere auto's al beter zijn..

Dan flitst ie niet meer nee.
 
modellen van 2007 en later moeten een werkende kmteller en linkerspiegel hebben :)

Oh dan =P.
Mijn voorheen-afgeragde phantom is wss < 1999 (op t kentekenbewijs staat heel leuk 2005, maar helaas, de koppeling die erin zit, mate van slijtage, ontbreken van framenummer en de zeldzame onsteking duid wel anders aan...)
 
hoezo zeldzame ontsteking?

vaak kun je aan een aantal kenmerken bij een f12 wel zien van wat voor bouwjaar deze is meestal..

er zijn namelijk veel verschillende uitvoeringen geweest.
 
hoezo zeldzame ontsteking?

vaak kun je aan een aantal kenmerken bij een f12 wel zien van wat voor bouwjaar deze is meestal..

er zijn namelijk veel verschillende uitvoeringen geweest.

Ducati ontsteking waarvan de stator 160 euro kost, meer specificaties heb ik niet.
Oja nog 1: schroefdraad van vliegwiel is 21,5mm fijn schroefdraad.
 
die ducati onstekingen zitten op alle malaguti's , maar ook op Beta en Benelli..

voor 85 euro heb je btw een passende stator..

vliegwiel is normaal gesproken grof draad , en zit vaak op dezelfde vliegwieltrekker als puch maxi , ofwel de andere kant van de maxi trekker is de ducati trekker...

niks bijzonders aan hoor :p
 
Back
Top