Afwijking Kilometertellen afstand

GarFieldSnakes

New Member
Hoi hoi. Ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen, maar verplaats het maar als het verkeerd is.

Hoe groot is 'normaal' de afwijking in de kilometer teller.
Dan heb ik het niet over de snelheid maar de afstand.
Snelheid zit ook wel een afwijking in, maar dat is niet zo spannend. Hij gaat 58 op de teller, dat is 52 via de gps.

Maar vandaag had ik een ritje. Volgens google 10,3km. Heb ik de lijntjes precies zo gezet als dat ik rij.
Volgens GPS horloge was het 10,45 ... volgens mijn kilometer tellen was het 11,9
Dat verschil vind ik wel erg groot. Het viel me op omdat naar mijn werk is het ongeveer 34/35 km, maar als ik er ben is het altijd over de 40.
In het begin was het even de weg zoeken omdat de routeplanner fietspadden kiest waar ik niet altijd mag komen. Maar 41.5 was de laatste keer zonder fout te rijden :D.

Is dit een normale afwijking?
 
Advertisement - register to remove this

je teller wijkt bijna 12% af (geeft 58 aan waar je 52 op de gps hebt). Je odometer zit vast aan je teller. Dus die zal ook 12% teveel aangeven (10,49 + 12% = 11,75km)

Dat doen fabrikanten bewust, vaak voornamelijk om restwaarde sneller te laten zakken zodat vervanging eerder interessant is en om onderhoud eerder te laten plaatsvinden.
 
Back
Top