Afstelling carburateur; Shoke probleem?

Status
Not open for further replies.
Beste mensen,

Bij het afstellen van m'n setup heb ik het volgende;

Sproeier maat moet nu goed zijn denk ik ,88. Ik heb van 88 t/m 98 geprobeerd. Maar bij 88 is de afstelling goed (bougie koffie bruin). Scooter loopt goed.

Maar als de scoot een tijdje uit is geweest en is afgekoelt start die moeizaam. 1 keer kicken en hij loopt. Maar na 5sec. kan ik geen gas geven anders valt ie uit. Dit duurt ongeveer een minuut of 2. Ik moet dus in het begin geen gas geven en dan een beetje spelen met het gas. Na deze 2minuten heb ik hier geen problemen meer mee, ook niet na opnieuw starten ofzo. Zou die tijdens de electrische shoke teveel benzine krijgen? Ik denk dat het verzuipen is
confused.gif
. Misschien een kleinere hoofdsproeier?

Heeeél soms als ik vanuit stilstand volgas wegtrek houd ie een keertje heel kort in. Dit voelt hetzelfde aan als het koude start probleem.

Wat raden jullie mij aan? Tnx!
 
Advertisement - register to remove this

Heb net nog ff testgereden;

Na scooter uit de schuur halen start direct. 3min. geen gas geven en stationair laten lopen anders valt ie uit, loopt heel (te) rustig stationair. Daarna wegrijden, gaat prima.

Na 5km aan 1 stuk door volgas op topsnelheid (lange weg), had ik ff m'n bougie gecheckt, aan de grijze kant. Vervolgens 5km in de stad gereden (~halfgas), bougie was mooi koffiebruin met een klein donkerbruin vlekje.

Ik moet dus zowieso weer een maatje sproeier groter. En moet ik misschien de gasnaald wat lager zetten? Dat ie wat minder brandstof op halfgas geeft? En de shoke? Ik had de sproeiers t/m 98 al getest maar ook bij deze had ik het koude startprobleem? Ik zal eens sproeier 95 (weer) testen. Of moet er een stationair of shoke sproeier worden aangepast?


tnx voor reacties!
 
Last edited:
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=56687

Heb alles nagekeken. elektrische choke is zeker niet kapot, naaldje kwam precies 4mm naar buiten na een tijdje draaien (door malaguti voorgeschreven). Heb sproeier 95 gemonteerd, loopt goed. Stationair toerental heb ik iets hoger gezet, luchtschroef (goed) afgesteld, hoogste stationair toerental was op 4 slagen uit.
Morgen ga ik testrijden. Bedankt voor al jullie hulp !

toch vind ik het raar, ik had hetzelfde probleem een paar dagen terug bij sproeier 98.
 
Last edited:
De koude start is nog steeds een probleem. Lijkt nu wel erger. Ik weet het echt niet wat het is, is het nou verzuipen of teveel lucht? Wat jij zegt Melf, zou dat kloppen? Ik denk juist teveel benzine omdat dit alleen is wanneer de shoke bezig is. Of moet dit probleem met de luchtschoef worden verholpen? Of grotere chokesproeier?

Hier nog 2 geluidsfragmentjes, als je bij die site bent ff 30 sec wachten, dan op de link van de site klikken;
http://files-upload.com/files/569787/S8002521.WAV

na 5min tot ie het goed doet;

http://files-upload.com/files/569789/S8002522.WAV
 
Last edited:
Opgeslost. Luchtschroef precies op 1 ¾ slag gezet. Maar bijna overal lees ik dat je bij een warme motor de luchtstelschroef moet afstellen op het hoogste toerental. Bij mij is dit op 4 slagen uit. Maarja, gewoon op 1¾ start ie gewoon goed.


close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top