Carburateur afstelling PA Gurtner - Peugeot vivacity vertikaal blok

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Weet iemand misschien op hoeveel slagen uit de luchschroef moet staan van een gurtner PA carburateur (oud model)

Weet iemand misschien ook de maat van de stationair sproeier die erin hoort te zitten?

En ook weet welke stand de gas naald hoort te staan?


Heb 3 weken geleden een naraku 50 cc cilinder erop gezet. Ik merk vooral bij de eerste 5 - 10% van het gas geven dat hij daar te arm loopt. Soms zakt hij ook namelijk wat weg bij het gas geven. Ik had de luchtschroef op 1,5 + een kwart (1,75) gezet en daar lijkt hij best goed op te lopen maar dan loopt die gewoon te arm op het mengsel. Ik heb uiteraard de luchtschroef wat meer dichter gedraait op ongeveer 1,5 slagen.. Alleen lijkt hij nog steeds arm te lopen.. Ben wel in de veronderstelling om misschien de gasnaald 1 standje hoger te doen zodat die dan wat eerder benzine krijgt.
Maar ik wil eerst zeker zijn of dat de luchtschroef afstelling goed staat.
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor deze informatie.. Jammer dat peugeot ook niet vermeld welke stationair sproeier in welke carb type zit. ( en dus een fout kan traceren)

Daarnaast heb ik geen toeren meter om deze op 1500-1600RPM in te stellen.. Laat staan ik ook niet weet hoever ik de stationair schroef moet indraaien om 1500-1600RPM te krijgen.. (kan over de helft zijn, of wellicht helemaal in draaien)

En van die gegevens blad word ik ook niet wijzer uit.

Bovenaan staat bijvoorbeeld:

352D 735978 Vivacity Trekker Speedfight Benelux Sweden 45km/h L3035 H 1st 54 2 ¼


356A 741972 Vivacity Trekker Speedfight X team Switzerland Italy Europe L3035 H 1st 52 1 ½


Ja ik weet dat ik het carburateur type nummer na moet kijken wat er achterop zou staan. Alleen momenteel staat deze al op 1 ½ uitgedraait, en merk niet echt dat het er beter erop geworden is.

Andere detail is dat er geen FA PM1 cilinder erop zit maar eentje van naraku 50cc die best wel benzine lust.

Overigens is stationair sproeier 42 alleen voor het nieuwere type Euro 2 motorblok waar die luchtpomp erop zit.
Momenteel zit er bij mij juist het euro 1 blok eronder.
 
Dat is pas als de luchtschroef afstelling goed staat.. Nee je moet stationair wel wat hoger draaien om goed te horen of hij beter of slechter loopt.
Daarnaast alleen met warme motor afstellen.

Wil de exacte afstelling ongeveer hebben zodat ik een basis heb waaruit ik kan werken.. I.p.v proberen 3 uur lang en er nog niet eruit komen.
 
Back
Top