Rode drukveer is in ieder geval veel te strak. Eerder Malossi wit, hooguit geel.
Rollen 4.5 - 5gram
weet niet of ik 17.5 cab heb.mijn Vorige project had een zelf gelijke setup, misschien kun je Ier wat mee kwa rollen en trekveren.
CILINDER:
Cilinder: Power 1 STD 50cc met uitgeboorde uitlaat poort
UITLAAT:
Uitlaat: Gianelli Reverse
BENZINE TOEVOER:
Membraam: originele Membraam
Caburateur: DELLORTO 17,5MM PHVA caburateur
Sproeier: DELLORTO groot maat 84
OVERBRENGING:
Krukas: originele Minarelli
Variateur: Malossi MHR Multivar variateur
Rolletjes: 3 x 3,5G Malossi & 6,5G power 1 rolletjes
Koppeling: originele koppeling met gele malossi drukveer en groene malossi trek veertjes.
VERTANDING:
Originele Minarelli vertanding
BEGRENZERS:
Uitlaat prop: /
Varioring: /
Luchtfilter begrenzer: /
liep 85 en trok als een malle
Zat trwns ook een power1 vario in maar dat zal niet veel boeienYasuni r loopt harstikke lekker op een dr50, je drukveer ligt het gegarandeerd aan. Die is veel te strak, gooi er een witte of een gele in.
Voordat ik een rebuild heb gedaan had ik t volgende op mn 50 setup:
12mm dellorto carb
Malossi geel drukveer
van die chrome trekveertjes kweenie of ze origineel waren of wat anders
4.0 gr rollen
Sproeier 84
50cc top performance cilinder
Yasuni r
die delta clutch is ten eerste overkill, je orginele of een flyclutch is voldoende, daarnaast een orginele drukveer of een witte, maar geen rode, trekveren zou ik wit of geel proberen, vario rollen rond de 4 gram a 4,7, sproeier moet wel 4 a 6 maten omhoog als je van je orginele afstelling naar een yasuni uitlaat gaat en een andere type cilinder, ja zelfs een dr50 die toch iets meer vermogen heeft, dus kijken wat er orgineel in zat kwa sproeier, dan dat iets ruimer nemen met een ontgrenste afstelling, en dan via daar iets omhoog gaaneen goede dag. ik heb al veel vervangen en vernieuwd aan mijn aerox.
nu heb ik gister een yasuni r uitlaat geplaatst ( proppen zijn eruit ) en een dr 50cc cilinder
ik heb een malossi delta clutch eronder en een rode druk veer. de rest is orgineel. mijn buisje bij de luchtfilter is eraf. weet ff niet welke rolletjes en trekveren ik eronder heb. vermoed dat me sproeier goed is.
nu heeft mijn aerox moeite met optrekken. ik kom wel vooruit maar ga niet veel harder als 10 -20 en dan houdt hij in en kom ik amper vooruit. als de weg iets naar beneden gaat pakt hij hem door en gaat hij volgas.
heeft iemand tips voor mij ?
je kan en mag mij ook appen of bellen 0620963781
mvg ricardo
die delta clutch is ten eerste overkill, je orginele of een flyclutch is voldoende, daarnaast een orginele drukveer of een witte, maar geen rode, trekveren zou ik wit of geel proberen, vario rollen rond de 4 gram a 4,7, sproeier moet wel 4 a 6 maten omhoog als je van je orginele afstelling naar een yasuni uitlaat gaat en een andere type cilinder, ja zelfs een dr50 die toch iets meer vermogen heeft, dus kijken wat er orgineel in zat kwa sproeier, dan dat iets ruimer nemen met een ontgrenste afstelling, en dan via daar iets omhoog gaan
Orgineel zit er geen 93 in lijkt mesproeier moest juist naar beneden kwam erachter dat er een sproeier 93 inzat heb nu een 86 gehaald. verdee rijd hij prima nu. dabkjullie wel allemaal.
enige nadeel is dat nasat ik me achterkappen terug heb gedraaid me verlichting aan het klote is me knipperlicht en remlicht doet het altijd. de rest vaak niet en soms schiet het in een x aan. dus kan weer alles na gaan kijken