Frans plukker
New Member
In me cilinder zit inderdaad een behoorlijke diepe kras wat (denk ik) het probleem is omdat deze er eerst nog niet in zat. Bougie was grijs dus was inderdaad te arm. Ik wist niet dat een uitlaat voor meer benzine gebruik kon zorgen.
Dus jij zegt dat het probleem bij de sproeier ligt wat die diepe kras veroorzaakt heeft. Als ik er een grotere sproeier in zet en nieuwe cilinder moet ie weer lopen?Volgens mij besef jij je niet helemaal dat jij je compressie gemeten hebt met oude cilinder en nieuwe cilinder, beide terwijl deze keerring rot is.
Als je een opvoersetje monteert en je sproeier standaard is krijg je linksom of rechtsom vanzelf een warmloper.
Desalniettemin is de eerste stap voor de ts om ze cilinder even na te lopen. Als deze stuk is dan heeft je keerringen nakijken weinig zin gezien er voor zover hierboven staat voorheen niks mis was met de scooter. Keerringen nakijken kan overigens altijd, is 15 min werk als je weet wat je moet doen.