Ik heb een aerox uit 2012 gekocht en hij reed goed en viel na een week soms uit aan stoptlichten ik dacht dat ik hem gwn beter moet afstellen maar

giorgy

New Member
Ik heb een aerox uit 2012 gekocht en hij reed goed en viel na een week soms uit aan stoptlichten ik dacht dat ik hem gwn beter moet afstellen maar dat was het niet telkens als ik in men benzine slang blaas komt er benzine uit maar als ik die dan terug steek in men carbu dan loopt die eventjes en valt die na 30 sec ong uit en kickt die niet meer aan tot ik weeral blaas in de slang kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

als die lek is wel ja ...

Haal de Helmbak er eens uit , als de motor draaid , spuit de boel eens in met Remmen reiniger , als de motor anders gaat lopen , heb je het zo gevonden .
 
Niet aan de vacuumslang zuigen, beter even de brandstofslang bij de carburateur afkoppelen en in een bekertje hangen om de benzine op te vangen.
Dan even kicken of elektrisch starten, als er dan geen benzine in het bekertje loopt is de onderdruk te laag of je kraantje defect.
Dit kan meerdere oorzaken hebben die al genoemd zijn, namelijk:

Benzine kraan probleem
een vacuumslang die lek is
spuit de boel eens in met Remmen reiniger
Valse lucht dus.

Nieuw gaan ook stuk hoor.
Of toch het nieuwe kraantje alhoewel dit lijkt me niet.

Membraan lekt.
 
"op de benzineslang blazen" da's een nieuwe methode, die kon ik nog niet. ik dacht dat er vacuüm op de aanstuurleiding moest (en die van m'n Kymco werkt ook als ik daar aan zoog)
Vacuumpomp kapot. Dan is het membraam in de kraan kapot.
vacuümpomp? waar zit die? vacuüm wordt bij benzinemotoren door het blok zelf gegenereerd. alleen een diesel of turbomotor (of beide) heeft een vacuümpomp nodig.
volgende vraag: als dat membraan kapot is, kan je motor dan direct benzine aanzuigen via de vacuümleiding (en verzuipen)?
 
Niet aan de vacuumslang zuigen, beter even de brandstofslang bij de carburateur afkoppelen en in een bekertje hangen om de benzine op te vangen.
Dan even kicken of elektrisch starten, als er dan geen benzine in het bekertje loopt is de onderdruk te laag of je kraantje defect.
Dit kan meerdere oorzaken hebben die al genoemd zijn, namelijk:




Valse lucht dus.


Of toch het nieuwe kraantje alhoewel dit lijkt me niet.

Membraan lekt.
kan zeker. alleen nieuwe old stock kranen kunnen echt kapot bleek wel.
 
"op de benzineslang blazen" da's een nieuwe methode, die kon ik nog niet. ik dacht dat er vacuüm op de aanstuurleiding moest (en die van m'n Kymco werkt ook als ik daar aan zoog)

vacuümpomp? waar zit die? vacuüm wordt bij benzinemotoren door het blok zelf gegenereerd. alleen een diesel of turbomotor (of beide) heeft een vacuümpomp nodig.
volgende vraag: als dat membraan kapot is, kan je motor dan direct benzine aanzuigen via de vacuümleiding (en verzuipen)?
't wordt idd een vacuumpomp genoemd.
Of een vacuumkraan.
Voor zover ik weet trekt de vacuumslang een membraan in zodat er benzine vrij kan vloeien naar de benzineslang.
Echt een pomp is het niet dus.

Ik ken maar twee opties van een kapotte vacuumkraan.
Er vloeit geen benzine meer door of er vloeit continue benzine door.
Ik heb ze nooit open geslepen, maar ik vermoed dat er niet eenvoudig benzine van de tank door het membraan heen naar de vacuumslang kan komen.
 
Back
Top