Afstellen aerox

In me cilinder zit inderdaad een behoorlijke diepe kras wat (denk ik) het probleem is omdat deze er eerst nog niet in zat. Bougie was grijs dus was inderdaad te arm. Ik wist niet dat een uitlaat voor meer benzine gebruik kon zorgen.
Volgens mij besef jij je niet helemaal dat jij je compressie gemeten hebt met oude cilinder en nieuwe cilinder, beide terwijl deze keerring rot is.

Als je een opvoersetje monteert en je sproeier standaard is krijg je linksom of rechtsom vanzelf een warmloper.
Desalniettemin is de eerste stap voor de ts om ze cilinder even na te lopen. Als deze stuk is dan heeft je keerringen nakijken weinig zin gezien er voor zover hierboven staat voorheen niks mis was met de scooter. Keerringen nakijken kan overigens altijd, is 15 min werk als je weet wat je moet doen.
Dus jij zegt dat het probleem bij de sproeier ligt wat die diepe kras veroorzaakt heeft. Als ik er een grotere sproeier in zet en nieuwe cilinder moet ie weer lopen?
 
In me cilinder zit inderdaad een behoorlijke diepe kras wat (denk ik) het probleem is omdat deze er eerst nog niet in zat. Bougie was grijs dus was inderdaad te arm. Ik wist niet dat een uitlaat voor meer benzine gebruik kon zorgen.

Dus jij zegt dat het probleem bij de sproeier ligt wat die diepe kras veroorzaakt heeft. Als ik er een grotere sproeier in zet en nieuwe cilinder moet ie weer lopen?
de sproeier maakt geen krassen, de warmloper maakt krassen, en dat komt door de sproeier, zorg inderdaad gewoon dat alles goed is afgesteld, dus de goede sproeier en goede carb afstelling. Dan inderdaad je cilinder en waarschijnlijk ook zuiger vervangen als je denkt dat die kras het probleem is, je kunt altijd nog even de compressie opmeten als bevestiging. En vergeet niet de cilinder in te rijden anders sta je morgen weer stil ;)
 
Compressie meter moet ik nog even halen. Nieuwe sproeier zal ik ook bestellen. Er zit nu een 90 in een Dellorto 12mm carb. Wat zal je aanraden voor sproeier op een dr70 met de Yasuni r die ik nu heb. En hoeveel bar zou ik moeten hebben als dit het enige probleem was?
 
Compressie meter moet ik nog even halen. Nieuwe sproeier zal ik ook bestellen. Er zit nu een 90 in een Dellorto 12mm carb. Wat zal je aanraden voor sproeier op een dr70 met de Yasuni r die ik nu heb. En hoeveel bar zou ik moeten hebben als dit het enige probleem was?
12 mm carb? met een 70cc? Ik zou daar ook 21 van maken als ik jou was, gaat een heel stuk beter lopen, 12mm is standaard.

En met een dr70 ga je al gouw richting sproeier 100, ik zou dat gewoon als startpunt nemen en vanaf daar gaan verfijnen.

De druk is lastig te zeggen, maar met maar 1 kras zou het wel richting de 6 bar moeten gaan. Maar dat is lastig zeggen, hangt er ook vanaf hoe diep de kras is.
 
In me cilinder zit inderdaad een behoorlijke diepe kras wat (denk ik) het probleem is omdat deze er eerst nog niet in zat. Bougie was grijs dus was inderdaad te arm. Ik wist niet dat een uitlaat voor meer benzine gebruik kon zorgen.

Dus jij zegt dat het probleem bij de sproeier ligt wat die diepe kras veroorzaakt heeft. Als ik er een grotere sproeier in zet en nieuwe cilinder moet ie weer lopen?
Zou even een foto posten van die cilinder en zuiger. Gewoon voor het idee al.

En ja dat is wat ik denk, dat geld voor die compressiemeter zou ik lekker in de zak houden en besteden aan een cilinder.

Ik 2nd de 17.5mm carburateur als je voor een simpele 70cc gaat. Echter zou ik het lekker bij 50 cc houden gezien het gebrek aan ervaring. Of de boel laten afmonteren en afstellen.
Tevens benadruk ik een eerder bericht van een ander. Rolletjes afstellen met een groot verschil in gewicht tussen twee rollen sets die je vervolgens mixt is niet hoe het werkt.
 
Misschien een iets late reactie maar een 12 mm dellorto carb doet het perfect met een DR70 standaard,
mits juist afgesteld natuurlijk. een 12 en 17.5 mm op een DR70 geeft niet heel veel verschil qua vermogen ,
wel meer benzine verbruik en een harder carb geluid. Ik denk dat een goede race vario van Polini meer vermogenswinst geeft dan de 17.5 mm op de DR70 en is ook nog goedkoper ( 65 ipv 80 voor de 17.5 )
 
Misschien een iets late reactie maar een 12 mm dellorto carb doet het perfect met een DR70 standaard,
mits juist afgesteld natuurlijk. een 12 en 17.5 mm op een DR70 geeft niet heel veel verschil qua vermogen ,
wel meer benzine verbruik en een harder carb geluid. Ik denk dat een goede race vario van Polini meer vermogenswinst geeft dan de 17.5 mm op de DR70 en is ook nog goedkoper ( 65 ipv 80 voor de 17.5 )
dit vind ik wel een erg gek verhaal, van 12 naar 17.5 geeft je de grootste winst van de meest mogelijke upgrades (buiten je cilinder en afhankelijk van je scooter). Een grotere carb zorgt voor een rijker mengsel en dus meer vermogen, sterker nog, een leuk feitje, de aerox werd std gemaakt met een 17.5mm carb 50cc maar dat ging te snel. Dus laat staan met een 70cc
 
Back
Top