afstellen aerox 2009

ricardo.v.g

New Member
een goede dag. ik heb al veel vervangen en vernieuwd aan mijn aerox.

nu heb ik gister een yasuni r uitlaat geplaatst ( proppen zijn eruit ) en een dr 50cc cilinder

ik heb een malossi delta clutch eronder en een rode druk veer. de rest is orgineel. mijn buisje bij de luchtfilter is eraf. weet ff niet welke rolletjes en trekveren ik eronder heb. vermoed dat me sproeier goed is.

nu heeft mijn aerox moeite met optrekken. ik kom wel vooruit maar ga niet veel harder als 10 -20 en dan houdt hij in en kom ik amper vooruit. als de weg iets naar beneden gaat pakt hij hem door en gaat hij volgas.

heeft iemand tips voor mij ?
je kan en mag mij ook appen of bellen 0620963781
mvg ricardo
 
Advertisement - register to remove this

mijn Vorige project had een zelf gelijke setup, misschien kun je Ier wat mee kwa rollen en trekveren.

CILINDER:

Cilinder: Power 1 STD 50cc met uitgeboorde uitlaat poort



UITLAAT:

Uitlaat: Gianelli Reverse



BENZINE TOEVOER:

Membraam: originele Membraam

Caburateur: DELLORTO 17,5MM PHVA caburateur

Sproeier: DELLORTO groot maat 84



OVERBRENGING:

Krukas: originele Minarelli

Variateur: Malossi MHR Multivar variateur

Rolletjes: 3 x 3,5G Malossi & 6,5G power 1 rolletjes

Koppeling: originele koppeling met gele malossi drukveer en groene malossi trek veertjes.



VERTANDING:

Originele Minarelli vertanding



BEGRENZERS:

Uitlaat prop: /

Varioring: /

Luchtfilter begrenzer: /


liep 85 en trok als een malle
 
Wel oppassen met het mengen van verschillende gewichten rollen. Maximaal 1 gram verschil zou ik aanraden, dit omdat er ander mogelijk onbalans in de vario komt en de boel kapot trilt.
 
mijn Vorige project had een zelf gelijke setup, misschien kun je Ier wat mee kwa rollen en trekveren.

CILINDER:

Cilinder: Power 1 STD 50cc met uitgeboorde uitlaat poort



UITLAAT:

Uitlaat: Gianelli Reverse



BENZINE TOEVOER:

Membraam: originele Membraam

Caburateur: DELLORTO 17,5MM PHVA caburateur

Sproeier: DELLORTO groot maat 84



OVERBRENGING:

Krukas: originele Minarelli

Variateur: Malossi MHR Multivar variateur

Rolletjes: 3 x 3,5G Malossi & 6,5G power 1 rolletjes

Koppeling: originele koppeling met gele malossi drukveer en groene malossi trek veertjes.



VERTANDING:

Originele Minarelli vertanding



BEGRENZERS:

Uitlaat prop: /

Varioring: /

Luchtfilter begrenzer: /


liep 85 en trok als een malle
weet niet of ik 17.5 cab heb.
maar ga eerst even idd rollen en druk veer proberen hopelijk helpt dat
 
nou rolletjes en drukveren besteld.. had discussie met m2trading. ze zeggen nu i neens de yasuni r is niet gechikt voor 50cc. maar bij hun op de site staat bij kenmerken 70cc en 50cc. dus hoop niet dat dit het probleem veroorzaakt
 
Yasuni r loopt harstikke lekker op een dr50, je drukveer ligt het gegarandeerd aan. Die is veel te strak, gooi er een witte of een gele in.
Voordat ik een rebuild heb gedaan had ik t volgende op mn 50 setup:

12mm dellorto carb
Malossi geel drukveer
van die chrome trekveertjes kweenie of ze origineel waren of wat anders
4.0 gr rollen
Sproeier 84
50cc top performance cilinder
Yasuni r
Post automatically merged:

Yasuni r loopt harstikke lekker op een dr50, je drukveer ligt het gegarandeerd aan. Die is veel te strak, gooi er een witte of een gele in.
Voordat ik een rebuild heb gedaan had ik t volgende op mn 50 setup:

12mm dellorto carb
Malossi geel drukveer
van die chrome trekveertjes kweenie of ze origineel waren of wat anders
4.0 gr rollen
Sproeier 84
50cc top performance cilinder
Yasuni r
Zat trwns ook een power1 vario in maar dat zal niet veel boeien
 
heb net gebeld om me besteling te wijzigen van 5g naar 4g rollen dani kr8jg ik zowel 4 als 4.5 binnen. heb ook bijde trekveren bestelt. kan ik kijken waar die t lekkerste op rijdt.

70cc gaat m voor mij toch ni meer worden. heb nu 2 kinderen dus dat kost al geld zat
 
een goede dag. ik heb al veel vervangen en vernieuwd aan mijn aerox.

nu heb ik gister een yasuni r uitlaat geplaatst ( proppen zijn eruit ) en een dr 50cc cilinder

ik heb een malossi delta clutch eronder en een rode druk veer. de rest is orgineel. mijn buisje bij de luchtfilter is eraf. weet ff niet welke rolletjes en trekveren ik eronder heb. vermoed dat me sproeier goed is.

nu heeft mijn aerox moeite met optrekken. ik kom wel vooruit maar ga niet veel harder als 10 -20 en dan houdt hij in en kom ik amper vooruit. als de weg iets naar beneden gaat pakt hij hem door en gaat hij volgas.

heeft iemand tips voor mij ?
je kan en mag mij ook appen of bellen 0620963781
mvg ricardo
die delta clutch is ten eerste overkill, je orginele of een flyclutch is voldoende, daarnaast een orginele drukveer of een witte, maar geen rode, trekveren zou ik wit of geel proberen, vario rollen rond de 4 gram a 4,7, sproeier moet wel 4 a 6 maten omhoog als je van je orginele afstelling naar een yasuni uitlaat gaat en een andere type cilinder, ja zelfs een dr50 die toch iets meer vermogen heeft, dus kijken wat er orgineel in zat kwa sproeier, dan dat iets ruimer nemen met een ontgrenste afstelling, en dan via daar iets omhoog gaan
 
die delta clutch is ten eerste overkill, je orginele of een flyclutch is voldoende, daarnaast een orginele drukveer of een witte, maar geen rode, trekveren zou ik wit of geel proberen, vario rollen rond de 4 gram a 4,7, sproeier moet wel 4 a 6 maten omhoog als je van je orginele afstelling naar een yasuni uitlaat gaat en een andere type cilinder, ja zelfs een dr50 die toch iets meer vermogen heeft, dus kijken wat er orgineel in zat kwa sproeier, dan dat iets ruimer nemen met een ontgrenste afstelling, en dan via daar iets omhoog gaan

sproeier moest juist naar beneden kwam erachter dat er een sproeier 93 inzat heb nu een 86 gehaald. verdee rijd hij prima nu. dabkjullie wel allemaal.

enige nadeel is dat nasat ik me achterkappen terug heb gedraaid me verlichting aan het klote is me knipperlicht en remlicht doet het altijd. de rest vaak niet en soms schiet het in een x aan. dus kan weer alles na gaan kijken
 
sproeier moest juist naar beneden kwam erachter dat er een sproeier 93 inzat heb nu een 86 gehaald. verdee rijd hij prima nu. dabkjullie wel allemaal.

enige nadeel is dat nasat ik me achterkappen terug heb gedraaid me verlichting aan het klote is me knipperlicht en remlicht doet het altijd. de rest vaak niet en soms schiet het in een x aan. dus kan weer alles na gaan kijken
Orgineel zit er geen 93 in lijkt me
 
Back
Top