Afstel vraagjes Aerox met std pijp

Vincent-Aerox

Scooterloos
Heey mensen,

Ik heb een paar vraagjes over de afstelling van mn aerox.

Ben afgelopen dinsdag weer gepakt, voor rollenbank, en dus boete + nog 150 extra van een vorige voorwaardelijke straf en waarschijnlijk nog een keer met meneer de rechter praten :z

Nu moet ik dus weer max 50 gaan rijden.

Ik heb gister wat geprobeerd met proppen in mn std pijp(tecnigas silent pro) de uitlaat doorgang is +/- 26 mm, met een prop met een doorgang van 15 mm liep hij nog steeds ruim 85 op std teller. Nu een prop van 9 mm (|() en hij gaat maximaal nog 60 @ teller dus zo rond de 50 echte, nu rijd dit echt ongelofelijk kut. Maar heb hem ook nog niet afgesteld.

Mijn vragen zijn deze:

Kan ik het beste met deze 9 mm prop rijden en dan afstellen

of

Kan ik het beste die 15mm prop erin lassen en dan een (wat grotere?) varioring erin doen zodat hij weer rond de 50 echte km uitkomt?

Welke van de 2 manieren zal het meest fatsoenlijk lopen, dus redelijk normaal toeren verlopen, geen gestotter en inhouden etc.

En wat voor sproeier? Zit nu nog 76 in(veel te groot), wat is het minimale wat ik kan gaan?

Gaat hier om een Aerox uit 2002 met een 12 mm Dell"Orto carb met handchoke.

Verder nog tips voor het enigsinds normaal rijden in mijn geval?

Hoor het wel

Vincent
 
Advertisement - register to remove this

is er niet iemand in je omgeving die nog een standaard aerox uitlaat heeft liggen die nog helemaal onbewerkt is? misschien dat dat helpt in plaats van al dat geklooi met die proppen.

daarna wellicht ook wat zwaardere rollen proberen?
 
Moet je geen herkeuring? Dan krijg je namelijk een decibel meting en daar kom je nooit doorheen zolang je scooter overtoeren draait..

Nee, dat hoef ik niet.

want ik neem aan dat hij nou nog is afgesteld op die reverse of niet?

Nee, nu: std drukveer, sproeier 76(ik weet t, nog te groot, maar moet eerst goed afgesteld hebben dan verklein ik de sproeier) en 4 gram rollen nu..

is er niet iemand in je omgeving die nog een standaard aerox uitlaat heeft liggen die nog helemaal onbewerkt is? misschien dat dat helpt in plaats van al dat geklooi met die proppen.

daarna wellicht ook wat zwaardere rollen proberen?

Zaterdag komt er een prop in met een doorgang van 9mm, dan boor ik hem op naar 10/11 en dan een dunne varioring erbij, en dan eens testen...
Nu gaat ie nog 75 @ ori teller

Je top gaat er zeker van omlaag mits je rollen echt te zwaar zijn hoor... :)

Okdio,


Wat is ongeveer 55 échte km op de std aerox teller? 65? of is dat weer teveel?
 
Vaak kloppen de snelheden rond de 50 nog wel redelijk... maar dit verschilt al wanneer je niet meer de standaard voorband hebt. Beste rijd je even met een tomtom in je klauwen, dan weet je het precies.
 
Back
Top