Afstel vraagjes Aerox met std pijp

Vincent-Aerox

Scooterloos
Heey mensen,

Ik heb een paar vraagjes over de afstelling van mn aerox.

Ben afgelopen dinsdag weer gepakt, voor rollenbank, en dus boete + nog 150 extra van een vorige voorwaardelijke straf en waarschijnlijk nog een keer met meneer de rechter praten :z

Nu moet ik dus weer max 50 gaan rijden.

Ik heb gister wat geprobeerd met proppen in mn std pijp(tecnigas silent pro) de uitlaat doorgang is +/- 26 mm, met een prop met een doorgang van 15 mm liep hij nog steeds ruim 85 op std teller. Nu een prop van 9 mm (|() en hij gaat maximaal nog 60 @ teller dus zo rond de 50 echte, nu rijd dit echt ongelofelijk kut. Maar heb hem ook nog niet afgesteld.

Mijn vragen zijn deze:

Kan ik het beste met deze 9 mm prop rijden en dan afstellen

of

Kan ik het beste die 15mm prop erin lassen en dan een (wat grotere?) varioring erin doen zodat hij weer rond de 50 echte km uitkomt?

Welke van de 2 manieren zal het meest fatsoenlijk lopen, dus redelijk normaal toeren verlopen, geen gestotter en inhouden etc.

En wat voor sproeier? Zit nu nog 76 in(veel te groot), wat is het minimale wat ik kan gaan?

Gaat hier om een Aerox uit 2002 met een 12 mm Dell"Orto carb met handchoke.

Verder nog tips voor het enigsinds normaal rijden in mijn geval?

Hoor het wel

Vincent

Advertisement - register to remove this

Ik ga zo met mn scooter bezig, nog ff een vraagje:

Welke sproeier moet ik ongeveer nemen als ik dus plusminus 50/55 rijd en dus een varioring en wss een klein propje?

rond de 68 zoals werd gezegd, of wat groter omdat hij nu wat meer trekkracht krijgt?

En hoe kan ik de overtoeren beperken?

Oke,...

Net prop opgeboord(zodat hij nog hard optrok), daarna wou ik de varioring erin, maar helaas paste die niet...

Moet ff een paar verschillende ringen laten draaien.

Weet iemand de maten?

Binnendiameter moet 18mm zijn
Breedtes , 4, 6 , 8, mm

Ik moet alleen nog de buitendiameter weten...

Ben vergeten die op te meten...

Weet iemand dit?

Je snaar komt dan wat hoger te liggen, als je hem echt te dik zou maken merk je dat wel in trekkracht (je snaar ligt dan al te hoog in de vario). Met 2 a 3mm dikte zit je wel goed denk ik (niet vaak een varioring in handen gehad :p)

Haha, okey...

Kheb er ook geen ervaring mee...

Net vanavond de maten door gegeven aan degene die er ff 1 gaat draaien..

Binnendiameter 18mm
Buiten diameter 21..xD
En 5 mm breed

Moet goed komen, loopt nu namelijk nog 75 @ ori teller

Diegene die ze laat draaien, doet die dat gratis? Anders kan je net zo goed in de winkel halen. Je zal toch ook wel een scooterboer op de hoek hebben. Daar zou ik sowieso heen gaan voor van die kleine dingetjes daar wil ik niet nog weer 1 of meerdere dagen op wachten maar ja ik ben ongeduldig :p

Haha !

Weet nog niet of het gratis is, dat hoor ik nog.

Maar ik heb hier geen scooterboer om de hoek. Jos Dijkman is het dichtst bij. Anders in Zwolle oid. Maar dat zijn prutzaken, en ik kom er in de vakantie niet ;).

Vandaag hoor ik of het gelukt is en dan krijg ik het vrijdag...

Krijg ze namelijk van de vriend van mn zus via zijn werk, hij werkt bij Breman Machinery.

Gaat erom dat de vario niet naar "buiten" kan dus het gaat om de breedte. Als je hem hoger maakt komt je snaar hogerin te liggen en zal het lijken of je verkeerde trekveertjes hebt ofzo omdat je dan een dipje onderin gaat krijgen narmate je de ring groter maakt

Okido,

Heb vanmiddag ook zelf al ff geknooid...
Paar ringen gebeund...

Met 9 mm ging hij max 60 @ teller, en lompe overtoeren :S

Met 7 mm ging hij max 75 @ teller,... ook overtoeren...

Ik probeer nog wel wat...

Heb nu de originele prop weer,...

Dat is niet een ring, maar zo´n scheef tuitje en daarna een kort buisje,

Eind doorgang is 13mm...

Heb dus NU ook een 13mm prop EN met een 7mm varioring gaat hij nog steeds 75 @ ori teller...

Hoe kan dit in vredesnaam?

Uit de fabriek lopen ze echt geen 75 met veel te veel toeren...

En een 7mm varioring is ook meer dan normaal....

Meeste zijn volgens mij rond de 5,5 mm breed

En ja... het is wel 50cc

Kan het iets met de carb zijn ofzo?

ik hoorde van iemand die zei dat het kon zijn dat er een prop uit mn carb was ofzo...

Wist hierzelf niks van...

is gewoon een 12mm Dell'Orto met handchoke...

Gewoon die dingen negeren en een kleinere prop maken of wat?

Ik heb trouwens ook nog gewoon sproeier 76 erin laten zitten, want ik wil hem eerst goed afstellen en dan sproeier verkleinen...

Wel net zo veilig =)

Maar het maakt toch niet uit of de sproeier nog veel te groot is?

Hij verbrandt toch niet alle benzine die hij krijgt?

Dan kom je gewoon pas heel laat op je top en rijdt het dus voor geen ene meter en ben je een gevaar op de weg omdat je nergens wegkomt, maar op de rollerbank tik je die top dan echt nog wel aan hoor

Back