Worst op de Aerox
Well-Known Member
Ik heb dus nog steeds wat problemen met het afstellen van me scooter er ook nog een lekkage probleem.
Het gaat om een Aerox (nieuw) inmiddels 4000 km. Met een NRX.
Eerst ff het lekkage probleem, elke keer als ik me Luchtfilter v/d scooter afhaal, begint er wat te lekken, ik geloof dat het koelvloeistof is, het heeft een groene kleur maar mijn olie is ook groen (motul) ik heb het geprobeert te lokaliseren, het lijkt boven bij me cilinder weg te komen, waar de koelvloeistofslang aan de cilinderkop(?, ieg de bovenkant van me cilinder) is gemonteerd. Maar hij lekt dus alleen maar als ik het luchtfilter (de hele doos dus niet alleen de helft) eraf haal. Dat staat dus totaal los van die koelvloeistof slang maar verder zie ik dus niets. Is dit normaal of is het gewoon overloop van olie?
Het is namelijk best wel redelijk veel ongeveer een eetlepel in de eerste 5 minuten daarna druppelt het nog ongeveer 10 minuten een klein beetje na .
Afstel probleem,
omschrijving probleem:
Ik heb dus al vanalles geprobeert maar ik krijg gewoon niet goed, het voelt gewoon niet goed aan de top ligt met die nrx rond de 80~85 km/u op de teller onder gunstige omstandigheden, ik weet gewoon dat het hoger kan/moet want me vorige aerox liep onder de zelfde omstandigheden 90~95, en als het helemaal mooi is wel 100 op de teller.
Het optrekken gaat in het begin niet helemaal vloeiend, hij pakt goed op maar dan maakt ie wat overtoeren zonder veel trekkracht te leveren, daarna trekt ie goed door naar de top. Terugvallen in snelheid en daarna weer optrekken gaat ook goed.
Wat ik al geprobeerd heb.
Even nog voor de duidelijkheid mijn scooter is voor de rest nog helemaal standaard, ook zit het buisje nog in de filter, die blijft erin, hij zat er ook nog in bij me vorige scooter en dat ging supersnel. Dus daar ligt het niet aan.
In de volgende situaties heb ik zowel 80, 82 en 84 sproeier geprobeert.
5,5 gram originele trek/drukveren om de top te testen kwam nog niet boven de 80~85.
3,9 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)
4,3 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)
4,5 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)
>>
3,9 gram polini goud druk, malossi geel trek.
4,3 gram polini goud druk, malossi geel trek.
4,5 gram polini goud druk, malossi geel trek.
>>
3,9 gram polini goud druk, malossi wit trek.
enz enz
>>
3,9 gram malossi geel druk, malossi wit/geel trek
enz enz
>>
3,9 gram malossi wit druk, malossi wit/geel
enz enz
Nou zoals je ziet al heel wat dingen geprobeert.
Iemand nog suggesties, en laat aub alle offtopic opmerkingen achterwege, zoals "trek die prop er meteen uit" enzo, dat heb ik nu al vaker gehoord. Vind ik echt gelul want die prop heeft dezelfde diameter als het gat zelf. En de airflow zal echt niet meer verbeteren tenzij je meer lucht vangt.
Alvast bedankt.
Het gaat om een Aerox (nieuw) inmiddels 4000 km. Met een NRX.
Eerst ff het lekkage probleem, elke keer als ik me Luchtfilter v/d scooter afhaal, begint er wat te lekken, ik geloof dat het koelvloeistof is, het heeft een groene kleur maar mijn olie is ook groen (motul) ik heb het geprobeert te lokaliseren, het lijkt boven bij me cilinder weg te komen, waar de koelvloeistofslang aan de cilinderkop(?, ieg de bovenkant van me cilinder) is gemonteerd. Maar hij lekt dus alleen maar als ik het luchtfilter (de hele doos dus niet alleen de helft) eraf haal. Dat staat dus totaal los van die koelvloeistof slang maar verder zie ik dus niets. Is dit normaal of is het gewoon overloop van olie?
Het is namelijk best wel redelijk veel ongeveer een eetlepel in de eerste 5 minuten daarna druppelt het nog ongeveer 10 minuten een klein beetje na .
Afstel probleem,
omschrijving probleem:
Ik heb dus al vanalles geprobeert maar ik krijg gewoon niet goed, het voelt gewoon niet goed aan de top ligt met die nrx rond de 80~85 km/u op de teller onder gunstige omstandigheden, ik weet gewoon dat het hoger kan/moet want me vorige aerox liep onder de zelfde omstandigheden 90~95, en als het helemaal mooi is wel 100 op de teller.
Het optrekken gaat in het begin niet helemaal vloeiend, hij pakt goed op maar dan maakt ie wat overtoeren zonder veel trekkracht te leveren, daarna trekt ie goed door naar de top. Terugvallen in snelheid en daarna weer optrekken gaat ook goed.
Wat ik al geprobeerd heb.
Even nog voor de duidelijkheid mijn scooter is voor de rest nog helemaal standaard, ook zit het buisje nog in de filter, die blijft erin, hij zat er ook nog in bij me vorige scooter en dat ging supersnel. Dus daar ligt het niet aan.
In de volgende situaties heb ik zowel 80, 82 en 84 sproeier geprobeert.
5,5 gram originele trek/drukveren om de top te testen kwam nog niet boven de 80~85.
3,9 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)
4,3 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)
4,5 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)
>>
3,9 gram polini goud druk, malossi geel trek.
4,3 gram polini goud druk, malossi geel trek.
4,5 gram polini goud druk, malossi geel trek.
>>
3,9 gram polini goud druk, malossi wit trek.
enz enz
>>
3,9 gram malossi geel druk, malossi wit/geel trek
enz enz
>>
3,9 gram malossi wit druk, malossi wit/geel
enz enz
Nou zoals je ziet al heel wat dingen geprobeert.
Iemand nog suggesties, en laat aub alle offtopic opmerkingen achterwege, zoals "trek die prop er meteen uit" enzo, dat heb ik nu al vaker gehoord. Vind ik echt gelul want die prop heeft dezelfde diameter als het gat zelf. En de airflow zal echt niet meer verbeteren tenzij je meer lucht vangt.
Alvast bedankt.