hey,
ik heb een probleempje met afstellen en dat is als volgt:
Ik had een nieuwe uitlaat gekocht (Stage6 Pro Replica) en die zijn we gaan afstellen, ik had toen 6.5 gram rollen in mijn standaard variateur en we hebben er toen omega zilveren trekveren in gedaan. Vervolgens sproeier vervangen van maat 52 naar 62 en de uitlaat is uiteindelijk ontgrenst. Gister als vervanging voor mn std variateur een Power1 variateur gekocht en een Malossi witte drukveer.
Vervolgens iets lichtere rollen in de Power1 vario gedaan (6 gram) en de drukveer gemonteerd en toen ging ik rijden en merkte ik dat mn scooter in het begin opzich wel redelijk doortrekt, maar als ik eenmaal een stukje heb gereden papt ie in en duurt het vanuit stilstand heel lang voor dat ie toeren gaat maken, en het lijkt ook wel alsof ie niet genoeg toeren maakt.
Nou dacht ik, misschien nog lichtere rollen, maar dat vind ik toch wel een beetje raar omdat het gaat om een Peugeot Speedfight en de rollen zijn opzich al licht voor Peugeot dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt.
enig idee wat er zou kunnen zijn?
In iedergeval hoe die motorisch nu in elkaar zit:
Peugeot Speedfight 2
Std cilinder
Std Carburateur, Sproeier 62 (bougie kleurt goed)
Uitlaat: Stage6 Pro Replica ontgrenst
Variateur: Power1 met 6.0 gram rollen
Koppeling: std koppeling met Omega zilver trekveren en Malossi Wit Drukveer
luchtfilter shizzle allemaal nog begrenst enzo
ik heb een probleempje met afstellen en dat is als volgt:
Ik had een nieuwe uitlaat gekocht (Stage6 Pro Replica) en die zijn we gaan afstellen, ik had toen 6.5 gram rollen in mijn standaard variateur en we hebben er toen omega zilveren trekveren in gedaan. Vervolgens sproeier vervangen van maat 52 naar 62 en de uitlaat is uiteindelijk ontgrenst. Gister als vervanging voor mn std variateur een Power1 variateur gekocht en een Malossi witte drukveer.
Vervolgens iets lichtere rollen in de Power1 vario gedaan (6 gram) en de drukveer gemonteerd en toen ging ik rijden en merkte ik dat mn scooter in het begin opzich wel redelijk doortrekt, maar als ik eenmaal een stukje heb gereden papt ie in en duurt het vanuit stilstand heel lang voor dat ie toeren gaat maken, en het lijkt ook wel alsof ie niet genoeg toeren maakt.
Nou dacht ik, misschien nog lichtere rollen, maar dat vind ik toch wel een beetje raar omdat het gaat om een Peugeot Speedfight en de rollen zijn opzich al licht voor Peugeot dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt.
enig idee wat er zou kunnen zijn?
In iedergeval hoe die motorisch nu in elkaar zit:
Peugeot Speedfight 2
Std cilinder
Std Carburateur, Sproeier 62 (bougie kleurt goed)
Uitlaat: Stage6 Pro Replica ontgrenst
Variateur: Power1 met 6.0 gram rollen
Koppeling: std koppeling met Omega zilver trekveren en Malossi Wit Drukveer
luchtfilter shizzle allemaal nog begrenst enzo