afstel problemen met Speedfight

Scum Rage

Well-Known Member
hey,

ik heb een probleempje met afstellen en dat is als volgt:

Ik had een nieuwe uitlaat gekocht (Stage6 Pro Replica) en die zijn we gaan afstellen, ik had toen 6.5 gram rollen in mijn standaard variateur en we hebben er toen omega zilveren trekveren in gedaan. Vervolgens sproeier vervangen van maat 52 naar 62 en de uitlaat is uiteindelijk ontgrenst. Gister als vervanging voor mn std variateur een Power1 variateur gekocht en een Malossi witte drukveer.

Vervolgens iets lichtere rollen in de Power1 vario gedaan (6 gram) en de drukveer gemonteerd en toen ging ik rijden en merkte ik dat mn scooter in het begin opzich wel redelijk doortrekt, maar als ik eenmaal een stukje heb gereden papt ie in en duurt het vanuit stilstand heel lang voor dat ie toeren gaat maken, en het lijkt ook wel alsof ie niet genoeg toeren maakt.

Nou dacht ik, misschien nog lichtere rollen, maar dat vind ik toch wel een beetje raar omdat het gaat om een Peugeot Speedfight en de rollen zijn opzich al licht voor Peugeot dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt.

enig idee wat er zou kunnen zijn?

In iedergeval hoe die motorisch nu in elkaar zit:

Peugeot Speedfight 2

Std cilinder
Std Carburateur, Sproeier 62 (bougie kleurt goed)
Uitlaat: Stage6 Pro Replica ontgrenst
Variateur: Power1 met 6.0 gram rollen
Koppeling: std koppeling met Omega zilver trekveren en Malossi Wit Drukveer
luchtfilter shizzle allemaal nog begrenst enzo
 
Advertisement - register to remove this

62 is aardig groot , normaal gesproken is de std sproeier goed ,en dit is 52 ,dus zit je nu erg groot..

kortom , 52 er weer in , luchtstelschroef op 1,5 slag uit zetten en naald in het midden laten.

het luchtfilter is overigens NIET begrensd , dus laat dat mooi zo zitten.

verder is het een kwestie van afstellen , het kan zeker wel zo zijn dat de gewichten lichter moeten , maar ook de trekveren zul je moeten afstellen.
 
52 was te klein want toen ging ie op een gegeven moment minder toeren maken en zaktie die in snelheid ook, sinds die 62 er in zit heb ik dat niet meer. de trekveren zijn nu omega zilver zou dat dan nog sterker moeten?

en btw ik bedoelde dat gekke ding wat je er uit kan trekken aan de kant die onder je buddy zit zegmaar, die vernauwing;) maar dat zit er nog in enzo
 
Back
Top