Afstel problemen

Lunarvr

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met afstellen. Mijn scooter trekt hard op tot de 60 km/h en daarna zakken de toeren best veel omlaag en gaat die met moeite naar de 70. Als ik helemaal over mijn stuur heen hang en met wind in de rug , dan gaat die 77 en pakt die hem weer op en trekt die ineens weer hard door naar de 90. Ik heb veel malossi drukveren geprobeerd, maar bij alle drukveren geeft die hetzelfde probleem.

Malossi wit, geel, rood en nog een zilverkleurige korte drukveer van malossi. Ze geven allemaal hetzelfde probleem en er zit geen verschil in, welke veer ik ook gebruik.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? versleten koppeling ofzo? hij ziet er nog netjes uit vind ik.

de scooter is ook perfect afgesteld op de variateur, carburateur en trekveren.

mijn setup:

cilinder: stage6 street race 70cc
carburateur: dell'orto 19mm phbg ds
uitlaat: yasuni r
variateur: doppler s2br
koppeling: stage6 verstelbaar

hartelijk dank!
 
Advertisement - register to remove this

heb je je gasnaald goed afgesteld?lijkt of je bedoelt dat ie tussenin in de zak valt
aangezien dat hij wel doortrekt maar niet goed zou ik zeggen dat je gasnaald te rijk staat , en hij even verzuipt
 
De gasnaald staat op de 2e stand van onder. De gasnaald heeft 4 standen.

Ik weet zelf niet precies of het daaraan ligt, maar het zou kunnen? Als die dan in toeren zakt en ik doe volgas dan strompelt die vooruit naar de 65 en met tegenwind stopt die bij de 63 als ik rechtop zit. Het heeft niet gigantisch veel verschil of ik volgas of 3/4 gas doe, op het moment dat die in toeren zakt, hij blijft tussen de 60 en 63 rijden dan.

Maar als ik over me stuur heen hang en met de wind mee rijd verhoogt hij wel in toeren als ik de 77km/h aantik en dan gaan de toeren steeds hoger en hoger tot die bij de 85-90 km/h komt. Als ik dan rechtop ga zitten, dan blijft die gewoon 85 rijden.

Ik weet niet of de overbrenging hem er dan in een keer doorheen trekt of dat het de gasnaald is zoals je zegt.

Nog even wat bijbehorende informatie:

- De v-snaar komt gewoon onderaan de vario te liggen, dus hij hoeft niet geshimmed te worden.
- Koppeling drukveren hebben geen effect
- Carburateur goed afgesteld
- Rollen goed afgesteld
 
Last edited:
Probleem opgelost.

Het was de variateur. Die is niet getest/gemaakt voor mijn achterpoulies heb ik gelezen, dus ik heb een Polini Hi Speed gekocht en daarmee was het probleem verholpen.
 
dus hij trekt nu mooi in 1 lijn? gewoon door die miniscule verschillen tussen 2 variateurs?

vreemd , is die doppler s2br die met die gewichtjes die je er moet opschroeven?
 
Nee, die heeft geen gewichtjes. Gewoon een doodnormale variateur, die iets groter is dan die Polini Hi Speed. Hij trekt nu gewoon van 0-60 in een normale lijn, maar dan met erg lage toeren, omdat de rollen te zwaar zijn. van 60-80 klimt die in toeren en bij de 80 heeft die hele hoge toeren.
 
Back
Top