afstel problemen ( knallen )

mke

Well-Known Member
hallo

ik ben van een 12mm keihin naar 17,5 dellortho carb gegaan
op mijn sr2000 ,ik krijg hem naar niet afgesteld :(
ik heb sproeier 72 74 76 en 80 geprobeerd maar ik houd elke keer dit probleem:
Hij stotterd bij het optrekken zegmaar vanaf stilstand dan vlak voordat die hoger in toeren wil valt die gewoon weg alsof je het contact even omzet
Dan bij de 40/50 verliest die alle kracht en valt die ook weg.
Half gas gaat die veel sneller en geen weg geval zgmaar .
elke keer als die te laag in de toeren gaat valt die ook weg en aldoor nadat die wegvalt ook een knal ..

keek mijn bougie kleur , toen zag ik dat er een dikke laag zwart olie achtig spul uit dat gat was gekomen en de bougie zat er aan de rand ook onder ... heb hem er al opnieuw ingedraait + schoon gemaakt maar nogsteeds dit gedoe ..

Carb afstelling op dit moment :
Luchtstelschroef 0,5 1,0 1,5 2 slagen geprobeerd
Sproeier 72 74 76 80 geprobeerd

Setup :

Sr2000 morini
power 1 vario
Gianelli extra uitlaat
17,5 carbu
 
Advertisement - register to remove this

nee , std onbegrensd met de std carb hoor je ook al rond de 88/90 te zitten..

en waarom zou het overigens groot zijn?

dit zijn mijn ervaringen met sr2000 met std en 17,5mm carburateurs..
 
ik heb nog sproeier 90 liggen die probeer ik nog even en gasnaaldclipje dus 2clipjes naar beneden.

(maar het was toch zo dat als je een grotere carburateur ging dat je iets kleienere sproeier moest ?)


Bedankt alvast !
 
Dat lees ik overal ? je kan toch niet gewoon weer de oude sproeier er in draaien en perfect is die ?
Maar ik zal sproeier 90 even proberen vorige keer verzoop die direct
 
hey ben net bezig geweest sproeier 90 was spoorloos .
80 geprobeerd en hij rijd bijna perfect 9||6
Na de 50 trekt die wel slomer maar hij word ook veel sneller warm als eerst (tellertje loopt ietsjes op wat normaal pas gebeurde als ik vanaf hier naar de stad reed volgas en dan voor stoplichten stond ofzo) dus heb net 82 en 84 gekocht die even proberen vanavond


thx alvast 9||69||69||6
 
82 geprobeerd maar hij blijft toch wat raardoen als je zegmaar vanaf stationari of bijna stationair wegrijd volgas
dat die dan even wegzakt en zonet toch weer een knalletje uit de uitlaat wat kan dit zijn
 
halleuw? Bedoelde je nou grotere sproeier of die gasnaald clipje verstellen .
want dat clipje kreeg ik niet om een andere inkeping hoe moet dit?

alsvast bedankt +ralf+
 
Back
Top