Afstel problemen, al van alles geprobeert

Worst op de Aerox

Well-Known Member
Ik heb dus nog steeds wat problemen met het afstellen van me scooter er ook nog een lekkage probleem.

Het gaat om een Aerox (nieuw) inmiddels 4000 km. Met een NRX.

Eerst ff het lekkage probleem, elke keer als ik me Luchtfilter v/d scooter afhaal, begint er wat te lekken, ik geloof dat het koelvloeistof is, het heeft een groene kleur maar mijn olie is ook groen (motul) ik heb het geprobeert te lokaliseren, het lijkt boven bij me cilinder weg te komen, waar de koelvloeistofslang aan de cilinderkop(?, ieg de bovenkant van me cilinder) is gemonteerd. Maar hij lekt dus alleen maar als ik het luchtfilter (de hele doos dus niet alleen de helft) eraf haal. Dat staat dus totaal los van die koelvloeistof slang maar verder zie ik dus niets. Is dit normaal of is het gewoon overloop van olie?

Het is namelijk best wel redelijk veel ongeveer een eetlepel in de eerste 5 minuten daarna druppelt het nog ongeveer 10 minuten een klein beetje na .


Afstel probleem,

omschrijving probleem:

Ik heb dus al vanalles geprobeert maar ik krijg gewoon niet goed, het voelt gewoon niet goed aan de top ligt met die nrx rond de 80~85 km/u op de teller onder gunstige omstandigheden, ik weet gewoon dat het hoger kan/moet want me vorige aerox liep onder de zelfde omstandigheden 90~95, en als het helemaal mooi is wel 100 op de teller.

Het optrekken gaat in het begin niet helemaal vloeiend, hij pakt goed op maar dan maakt ie wat overtoeren zonder veel trekkracht te leveren, daarna trekt ie goed door naar de top. Terugvallen in snelheid en daarna weer optrekken gaat ook goed.


Wat ik al geprobeerd heb.

Even nog voor de duidelijkheid mijn scooter is voor de rest nog helemaal standaard, ook zit het buisje nog in de filter, die blijft erin, hij zat er ook nog in bij me vorige scooter en dat ging supersnel. Dus daar ligt het niet aan.

In de volgende situaties heb ik zowel 80, 82 en 84 sproeier geprobeert.

5,5 gram originele trek/drukveren om de top te testen kwam nog niet boven de 80~85.

3,9 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)

4,3 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)

4,5 gram polini goud druk, zilveren trekveren overeenkomstig met malossi geel (30% geloof ik)

>>

3,9 gram polini goud druk, malossi geel trek.

4,3 gram polini goud druk, malossi geel trek.

4,5 gram polini goud druk, malossi geel trek.

>>

3,9 gram polini goud druk, malossi wit trek.

enz enz

>>

3,9 gram malossi geel druk, malossi wit/geel trek

enz enz

>>

3,9 gram malossi wit druk, malossi wit/geel

enz enz

Nou zoals je ziet al heel wat dingen geprobeert.

Iemand nog suggesties, en laat aub alle offtopic opmerkingen achterwege, zoals "trek die prop er meteen uit" enzo, dat heb ik nu al vaker gehoord. Vind ik echt gelul want die prop heeft dezelfde diameter als het gat zelf. En de airflow zal echt niet meer verbeteren tenzij je meer lucht vangt.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb die 4,21 grams gewoon bij de dealer gekocht. Misschien kan jouw dealer die ff voor jouw bestellen.

Ik denk dat de v-snaar inderdaad niet helemaal beneden komt. Het huidige ringetje wat er tussen zit is: 1,2 ~ 1,3 mm dik. Ik heb eerst ff groene trekveren (malossi) erin gedaan, hij trekt nu echt super, als ie koud gaat ie alleen beetje stotteren, maar ik heb vandaag ong. 70 km achter elkaar aangereden, en de prestaties blijven helemaal gelijk geen verschil na 70 km.

Ik ga van de week nog ff kijken of ik een soort gelijk ringetje kan krijgen, maar dan 1,5 ~ 1,6 mm dik misschien dat ie dan beter naar beneden komt. En dan kan ik kijken of ik met de gele trekveren uit de voeten kan.

Trouwens dat ringetje wat die tussen de variobus en poulie zit heeft een grotere diameter dan die variobus. Het ringetje valt wel goed in het gefreeste stukje van de poulie maar de variobus is kleiner in diameter. Als ik nu dus een breeder ringetje erin stop raakt de v-snaar dat ringetje eerder dat de variobus, dus gaat de v-snaar waarschijnlijk nog niet helemaal naar beneden. Dus moet ik ook nog es een ringetje hebben die dezelfde diameter heeft als de variobus. Wat nog beter zou zijn is een variobus die 0,3 0,4 mm langer is (en dan het zelfde dunne ringetje houden), dan is het begin wel breeder maar dan heeft de vario wel de mogelijkheid om zo ver als ie kan naar binnen te drukken, dus komt de vario niet tegen het ringetje aan. Weet iemand of ik hier iets zinsvols zeg of is dit onzin, en lag het wel gewoon aan de trekveren?

Nu heb ik nog een vraagje. Toen ik een keer trekveren kocht (eerste keer) zei ik tegen een dealer dat ik een aerox heb. Hij gaf me een malossi setje mee van groen/blauw/rood. Maar nu heb ik dus een set van wit/geel/groen. Mijn eigen dealer zei dat ik de verkeerde mee had gekregen want die groen/blauw/rood setje is voor piaggo. Maar met mijn vorige aerox (heb ongeluk gehad, heb nu een nieuwe aerox) had ik dus gewoon de blauwe trekveren erin gedaan (wist ik veel), maar daar trok mijn scooter prima mee op. Is dit erg ofzo? Want ik heb die trekveren es vergeleken, maar die minarelli trekveren (de wit/geel/groene dus) zijn iets dikker in de diameter en hebben kortere haakjes eraan. Misschien is dit van slechte invloed geweest op de koppelingsschoentjes.

Mzls
 
Ik rij ook niet volgas, gewoon als je optrekt dan gaat ie al een beetje stotteren maar als je een metertje of 50 gereden hebt is het al wel weg.

Normaal lopen jullie altijd te zeiken op onduidelijke vragen, leg ik goed uit wat ik bedoel en stel een duidelijke vraag, krijg je zo'n debiel antwoord.
 
Originally posted by Worst op de Aerox:
Ik rij ook niet volgas, gewoon als je optrekt dan gaat ie al een beetje stotteren maar als je een metertje of 50 gereden hebt is het al wel weg.

Normaal lopen jullie altijd te zeiken op onduidelijke vragen, leg ik goed uit wat ik bedoel en stel een duidelijke vraag, krijg je zo'n debiel antwoord.

Tja, mijn scooter stottert 1,5 km lang...

Ik moet eerlijk zeggen, dat het een behoorlijk lange lijst was om te lezen (beetje overrompelend, lijkt wel een van mijn studieboeken
smile.gif
)...

Greetz.
 
nou ik vindt het wel aardig wat jij zegt hoor.... ik bedoel je kunt het maar beter te goed uitleggen en te lang dan dat je zo'n stom kort stukkie tekst hebt waar je ook niet veel info. uit kunt halen!
Wnat ik heb namelijk echt exact hetzelfde probleem als jij hebt gehad. alleen ik had het zo opgelost omdat ik deze topic ff telkens las.

maar ik had dus nog een vraag aan jou!
je hebt dus nu een V-snaar van 1,75 cm breed... bij mijn dealer zei die van 1,60 is standaard mhhm ja wat is dus waar?

Maar klopt het nou dat wilde ik ff weten dat als je er nog een ringetje tussen die bus legt van de vario dat de v-snaar wel onderin komt maar dat die dan op de top weer wat minder wordt ? hoe heb je dat nou opgelost en welke merk v-snaar heb je nu gekocht ?

bedankt!
 
Ik heb nog geen ander ringetje erin gezet.. maar strakkere trekveren, dit heeft het probleem nu opgelost. Hij trekt nu prima. Maar ik ga binnenkort. Van 't weekend nog ff een tweede ringetje proberen en dan ff de topspeed checken.

Die v-snaar van mij is dus een Mitsubischi snaar (35 piek), op het kartonnetje van de snaar staat gewoon, Aerox, F15, blablabla minarelli hor dus. Dus deze snaar kan er dus prima in.

Hoe ik hier nou opgekomen ben. Met mijn vorige Aerox heb ik altijd met deze snaar gereden. Puur toeval overigens ik ben van dealer overgestapt en bij de andere deden ze ook deze Mitsubischi snaar erin. Maar met mijn vorige Aerox heb ik altijd onbegrensd gereden. En toen ik die NRX er onder kreeg was de v-snaar al es een keer vervangen. Dus zo kwam ik op het idee dat et aan de snaar lag en niet aan mijn setup. BTW mijn dealer zei ook dat deze snaar prima. Hij heeft volgens mij dezelfde maten als een Polini snaar van een vriend van. Wij hebben ong. dezelfde afstel problemen. Hij heeft hier ook nog twee topics gepost onder de naam 'okee' moet je die topics ook maar ff checken. Wij hebben ook wat theoretische probleempjes over de werking van multivar, enzo.

Mijn setup nu

Aerox + NRX
4,21 grams malossi (geen mixje, iemand vroeg dat ook nog geloof ik)
groene trekveren (uit wit/geel/groen setje voor minarelli)
gele drukveer
Mitsubischi v-snaar 1,74 ~ 1.75 cm breed
82 sproeier.
 
Maar had dus nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag gekregen jaja als ik er nu dus een V-snaar in leg van 1,75 dik dan rijdt hij wel dik 90 op de top zal wel kloppen maar..... trekt hij dan nog zoals daarvoor
want dan begin je weer over zo'n extra ringetje zodat de V-snaar weer verder naar onder kan komen maar heb je die top dan nog wel omdat die dan weer niet zo hoog kan komen lijkt mij
misschien kan iemand dat mij uitleggen... ja wil het ff zeker weten voor ik een andere V-Snaar ga halen...

he bedankt nog Worst op de Aerox
wink.gif


Greetz....
 
Jongens, help die dewd gewoon. Geen zin in het verhaal lezen, replie niet. Ps, wees blij dat ie al zoveel probeert, en niet met de vraag komt welke rollen moeten erin ofzo
 
ik wou ff kwijt dat mijn koelvloeistof van mijn aerox niet groen en ook niet blauw was, meet een beetje sperma achtigge kleur, beetje wit, maar dan meer gebroken wit, en het leek ook een beetje op stracitella (je weet wel, die nieuwe jochert met stukies chocolade erin) want er zaten wat zwarte dingetjes doorheen !!!! dat wou ik ff kwijt over mijn koelvloestof
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
1) what the hell doe je rond deze tijd achter je computer?
smile.gif


2) spermakleurige koelvloeistof? Haha, mijn koelvloeistof is toch zeker groen hoor...

Greetz.


mmmmmmmaaaabaaaaahahahahaha, echt een lollige vent die Bart. Ik amuseer me elke keer weer als die kerel ergens serieus op in gaat, echt mooi!

hee panda-dinges, uuuuuhm die kerel legt goed uit, want daar wordt hier altijd om gezeken en dan probeer jij hem te dissen, beetje meeloperij
 
Originally posted by PaNDeMoNi:
ik wou ff kwijt dat mijn koelvloeistof van mijn aerox niet groen en ook niet blauw was, meet een beetje sperma achtigge kleur, beetje wit, maar dan meer gebroken wit, en het leek ook een beetje op stracitella (je weet wel, die nieuwe jochert met stukies chocolade erin) want er zaten wat zwarte dingetjes doorheen !!!! dat wou ik ff kwijt over mijn koelvloestof

Nou jongen ik heb de oplossing
ZOEK EEN WIJF EN STEEK DAAR JE LEUTER IN I.P.V JE koelvloeistoftank HARRY

[This message has been edited by Ton op de Runner (edited 22 April 2001).]
 
Back
Top