Aerox wil niet optrekken Wordt er uit gereden door blauwe plaat

Ik heb een Aerox uit 2012 50cc 2 takt (top speed 53). Ik word er helaas zwaar hard uitgereden door iedereen blauwe platen, gele platen iedereen. Ik heb me v-snaar laatst vervangen, wat gekloot met me rolletjes (5,4gr en 3,5gr) en een hele nieuwe variateur set erin gezet. Maar toch trekt die niet op zoals het hoort. Mijn v-snaar staat ook niet zo strak als de vorige, misschien dat het daar aan ligt? Ook een gat in me uitlaat bij de demper uitlaat Qtre. Zo nee wat zou het kunnen zijn?

gr
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet alleen dat er een gat in je uitlaat zit en voor de rest niets over de setup,
moet ik dat gaan raden ?
 
Controleren of je vsnaar de juiste maat heeft, eventueel vergelijken met de voorgaande snaar.
Daarna de rollen af(laten) stellen.
Malossi rolletjes 5,4 en 3,5 gr

Gaat nergens over.
Ik mix nooit meer dan 1 gram verschil met elkaar.
En liggen ze om en om?
5,4+3,5 zou in het ideale geval 4,45 nabootsen.
Lijkt me veel te licht voor standaard setup met ander uitlaatje.
Verder het gat in je uitlaat laten lassen of uitlaat vervangen.
Echter zal een gat op die plek doorgaans weinig tot niets in je prestaties veranderen.
 
Last edited:
Controleren of je vsnaar de juiste maat heeft, eventueel vergelijken met de voorgaande snaar.
Daarna de rollen af(laten) stellen.


Gaat nergens over.
Ik mix nooit meer dan 1 gram verschil met elkaar.
En liggen ze om en om?
5,4+3,5 zou in het ideale geval 4,45 nabootsen.
Lijkt me veel te licht voor standaard setup met ander uitlaatje.
Verder het gat in je uitlaat laten lassen of uitlaat vervangen.
Echter zal een gat op die plek doorgaans weinig tot niets in je prestaties veranderen.
Ja ze liggen om en om 5,4/3,5 enz. Ik heb ook 4,8gr volledig liggen maar zit geen verschil in en zwaarder trek die al helemaal niet weg. Als ik het gat laat maken dan krijgt die natuurlijk meer tegendruk trekt die dan wel beter weg? Of maakt het geen verschil in alles
 
Als ik het gat laat maken dan krijgt die natuurlijk meer tegendruk trekt die dan wel beter weg? Of maakt het geen verschil in alles
Ja natuurlijk , als er bij jou een scheet dwars zit , en opeens er uit knalt , doe je bijna een stap naar voren vanwege de harde knal .
Komt er een zacht scheetje met weinig druk ... gebeurt er nix .
 
Als ik het gat laat maken dan krijgt die natuurlijk meer tegendruk trekt die dan wel beter weg? Of maakt het geen verschil in alles
Laat het ons weten, ik heb andere ervaring.
Wellicht iemand die even 0-50 met een terugloop meet en daarna hetzelfde zonder demper?
Los daarvan heeft die uitlaat sowieso een lasje nodig.
Met dit over straat is niet bepaald fatsoenlijk.
 
Met een 12 mm Carburateur is een Scooter zo wie zo niet voorruit te branden..
En met een verrote Demper verlies je veel tegendruk.

Nou dat valt wel mee hoor...
Standaard carburateur voldoet prima op de meeste tweetakters.
Enige waardoor het niet vooruit te branden is, is de (standaard) uitlaat die sowieso al veel vermogen tegenhoudt!
Ook al is de vernauwing/begrenzerring in de flens verwijdert, blijven de exemplaren welke een katalysator inside hebben een regelrechte flop.

Ook heeft de demper van een zgn. terugloper uitlaat geen enkele invloed op de tegendruk!
Dit zit namelijk in het conische gedeelte van de uitlaat geplaatst/gelast welke ook wel schotten genoemd worden.
Demper zelf dient puur voor de db's wat het teweeg brengt.
 
Vergeet het maar , een goed gevulde Demper heeft zeker invloed op trekkracht .
En zeker op een uitlaat zonder schotten , bijv vanaf Yasuni R , of een MHR Team.
 
een tweetakt heeft zijn tegendruk nòdig omdat de cilinder anders "leegloopt" vóór ie compressie opbouwt.
een goede expansiepijp, afgestemd op je cilinder geeft zelfs eerst een onderdrukpuls en op het moment van comprimeren weer een tegendrukpuls òp het juiste moment (dat is vaak wèl weer in een bepaald toerenbereik)
 
Back
Top