Aerox wil niet starten na veranderen positie spruitstuk, krijgt geen benzien

R2Dieter

New Member
Laatst had ik een 26mm carburateur gekocht met een polini draaibaar spruitstuk, toen probeerde ik het op de originele carburateur positie te zetten maar dat pasten niet goed. Dus ik kocht een stage6 subframe en paste de positie van de carburateur aan. Nu wilt die alleen maar starten met heel veel wd40 en blijft die ook moeilijk lopen totdat die warm is.

Kan iemand mij hier mee helpen?
 
Advertisement - register to remove this

begin eens met meer info: wáár heb je die 26 mm carburateur op gezet? op een standaard cilinder of een 100cc? (of iets ertussenin) graag zo volledig mogelijk je hele "setup".
zonder meer info: staat je carburateur dan nu ongeveer 'waterpas" of zoals hij moet staan?
en heb je naar valse lucht gezocht?
 
begin eens met meer info: wáár heb je die 26 mm carburateur op gezet? op een standaard cilinder of een 100cc? (of iets ertussenin) graag zo volledig mogelijk je hele "setup".
zonder meer info: staat je carburateur dan nu ongeveer 'waterpas" of zoals hij moet staan?
en heb je naar valse lucht gezocht?
De cillinder is een malossi mhr 70cc met een yasuni c21. Ik denk dat de carburateur op rond de 40 graden schuin staat en ik heb ook gezocht naar valse lucht en verder geen resultaat
 
carb moet toch vlak staan? (anders vult je vlotterbak niet goed of pakken sproeiers alleen damp in plaats van vloeibare benzine (er is een beetje marge, want je moet ook een bocht door kunnen, maar 40 graden is veel te veel voor continu. je zou kunnen testen wat ie doet als je je scooter laat leunen zodat je carb ongeveer vlak staat?
 
carb moet toch vlak staan? (anders vult je vlotterbak niet goed of pakken sproeiers alleen damp in plaats van vloeibare benzine (er is een beetje marge, want je moet ook een bocht door kunnen, maar 40 graden is veel te veel voor continu. je zou kunnen testen wat ie doet als je je scooter laat leunen zodat je carb ongeveer vlak staat?
Heb ik ook wel al een keer geprobeerd en werkte niet. Ik zet er een foto bij van hoe de carburateur staat
 

Attachments

  • 3BEF89B9-31CA-4C92-88FE-DC39F7746DDA.jpeg
    3BEF89B9-31CA-4C92-88FE-DC39F7746DDA.jpeg
    264.2 KB · Views: 17
ik bedoelde of ie zijwaarts gekanteld was, zoals in dat oude draadje waar je net ook op reageerde, maar dat is niet zo. lijkt dit op de hoek van de originele carburateur of hoeveel wijkt dat af?
 
ik bedoelde of ie zijwaarts gekanteld was, zoals in dat oude draadje waar je net ook op reageerde, maar dat is niet zo. lijkt dit op de hoek van de originele carburateur of hoeveel wijkt dat af?
Nee dit is helemaal anders, met de originele hoek staat die helemaal naar links bij mij staat die gewoon achteruit
 
vullen alleen is niet genoeg: als ie voorover of achterover gekanteld staat, staat de aanzuigmond van je stationairsproeier misschien wel boven water.. ik bedoel benzine. (in jouw situatie kijken wat ie doet met je voorwiel op een kratje)
en al gekeken naar valse lucht? (wd40 of beter remmenreiniger op en rond je spruitstuk spuiten)
 
vullen alleen is niet genoeg: als ie voorover of achterover gekanteld staat, staat de aanzuigmond van je stationairsproeier misschien wel boven water.. ik bedoel benzine. (in jouw situatie kijken wat ie doet met je voorwiel op een kratje)
en al gekeken naar valse lucht? (wd40 of beter remmenreiniger op en rond je spruitstuk spuiten)
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld ik moet ik zal vanmiddag nog even kijken hoe het gaat als ik het voorwiel op een kratje zet. En ik had ook al gechecked op valse lucht
 
wat voor carb. had je hiervoor ? of heb je de cilinder ook nieuw?
ik ben geen expert op dit type, maar volg de algemene logica.
er staat me bij dat in een eerder topic, 23 mm een beetje overkill werd genoemd voor 70 cc, maar ik kan het niet terugvinden.
 
wat voor carb. had je hiervoor ? of heb je de cilinder ook nieuw?
ik ben geen expert op dit type, maar volg de algemene logica.
er staat me bij dat in een eerder topic, 23 mm een beetje overkill werd genoemd voor 70 cc, maar ik kan het niet terugvinden.
Hier voor had ik een namaak 21mm Dellorto en die liep heel slecht. En voor de malossi mhr 70cc is een 26mm perfect heb ik gehoord van veel mensen
 
Back
Top