Aerox 70cc wil niet starten.

Rik Laenen

New Member
hallo,

ik heb een Yamaha Aerox 2003 en daar heb ik een 70cc DR cilinder en een Dellorto 17,5mm carb (PHVA17,5TS elektrische choke) maar die wilt niet starten.
de vlotterkamer van de carb vult en me bougie vonkt alleen me cilinder en zuiger blijven kurkdroog, als ik remreiniger in me blok spuit start hij en loopt maar valt dan weer uit dus heeft niks met elektronika te maken. De carb spuit geen tot weinig benzine in me blok hoe kan dit??

alvast bedankt

aerox.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Vlotterkamer loopt vol, maar het komt niet in de cilinder terecht?

Misschien carburateur ergens verstopt? Verkeerd afgesteld?
 
hallo,

ik heb een Yamaha Aerox 2003 en daar heb ik een 70cc DR cilinder en een Dellorto 17,5mm carb (PHVA17,5TS elektrische choke) maar die wilt niet starten.
de vlotterkamer van de carb vult en me bougie vonkt alleen me cilinder en zuiger blijven kurkdroog, als ik remreiniger in me blok spuit start hij en loopt maar valt dan weer uit dus heeft niks met elektronika te maken. De carb spuit geen tot weinig benzine in me blok hoe kan dit??

alvast bedankt

View attachment 53280
Hoi Rik, ik heb ongeveer het zelfde probleem. Wat bleek het uiteindelijk te zijn?
 
als ik déze foto bekijk, hangt die carburateur schuin op zijn kant (fout 1), en zit er geen luchtfilter op (fout 2)
als je pech hebt pakken sproeiers geen benzine maar hangen ze in de vlotterbak te hoog boven de benzine
en een luchtfilter is nodig om wat vacuüm te creëren om aan de sproeiers te trekken.
 
Back
Top