Aerox wil niet vooruit en komt langzaam op toeren, stottert ook.

Petrol

Member
Goedendag members,

Ik kom er niet uit, ik heb een net mijn blokje gereviseerd en alles is bijna nieuw, maar hij komt heel langzaam op toeren en stottert ook nog. Hij komt ook niet vooruit. Ik heb van alles gedaan, nieuwe bobine, ontsteking nagekeken, andere sproeiers geprobeerd, andere rollen, andere carburateur, nieuwe bougie, bougie met hittegraad 9, geen krassen in de cilinder, keeringen zitten goed, geen valse lucht en noem maar op.
Hij komt wel op toeren zonder vario en v snaar, maar als alles op zijn plaats zit wil hij niet. Hij stottert nog vanuit stationair.


Mijn setup is:
dr50
carb 12 mm met sproeier 72
metrakit krukas
power1 vario met 4gr rollen
2 shimringen
trekveren strak met verstelbare koppeling,
rode drukveer
big one uitlaat


Iemand die mij kan helpen, ik moet naar school met mn scooter en ik kan het niet vinden.

Met vriendelijke groet,

Petrol
 
Advertisement - register to remove this

Lucht 1,5 slag open en even afstellen. Rolletjes of andere koppeling erop gezet toevallig?

Zet de scooter eens terug zoals je de oude setup had. Want alles veranderen gaat niet werken. Als je iets veranderd probeer eens een stukje te rijden zodat de onderdelen zich ook kunnen zetten. En laat dan eens weten hoe t dan is.

Niet van de plaats af willen komen is vaak een probleem van de koppeling / rolletjes / afstelling.
 
Bedankt voor de reactie.
Ik heb de lucht op 1,5 slag met sproeier 72, bougie is koffiebruin.
En ja ik heb er een andere vario in en een verstelbare koppeling.
Maar hij staats precies hetzelfde voor dat ik een vastloper had.
Soms wil hij nog wel naar de 20 kmph maar zakt dan weer terug in toeren, ik dacht zelf aan de v snaar?
Wat denkt u?

Met vriendelijke groet,

Petrol
 
Lijkt me niet dat het de Vsnaar is, tenzij je echt ziet dat die zijn beste tijd heeft gehad. scheurtjes / slap hangend. Denk dat je beter eens naar de koppeling kan gaan kijken, deze doet het meeste werk tot de 25 a 30 km/uur waarna de rolletjes het weer overnemen. heb je nog een standaard koppeling liggen? :) en dan kan je altijd nog eens kijken naar de afstelling van je carb / sproeier
 
Ah oke, bedankt
Ik heb de ori koppeling al geprobeert maar geen resultaat, zal ik eens een grotere sproeier insteken?
Ik het al een rode drukveer en trekveren die al goed strak staan.
dus hij moet bij hoge toeren grijpen maar dat doet hij niet.
Ik hoor snel van u

mvg
 
Mijn setup is:
dr50
carb 12 mm met sproeier 72
metrakit krukas
power1 vario met 4gr rollen
2 shimringen
trekveren strak met verstelbare koppeling,
rode drukveer
big one uitlaat{/quote]

Trekveren strak ? welke kleur ?
Rode Drukveer ? ...neem eens Wit.... is immers 50 Cc Laagtoerig

BigOne uitlaat ??? welke is dat ? bij een te hoog toerige uitlaat kom je ook niet weg .
 
Mijn setup is:
dr50
carb 12 mm met sproeier 72
metrakit krukas
power1 vario met 4gr rollen
2 shimringen
trekveren strak met verstelbare koppeling,
rode drukveer
big one uitlaat

Let op ! je heb een laagtoerige 50 Cc SetUp .
Trekveren Strak ? ... welke kleur ? neem Omega Zilver
Rode Drukveer ? ... Neem Malossi wit
Big One uitlaat ? welke is dat ? een te hoogtoerige uitlaat ? komt de Scooter niet weg en niet in de Powerband.
 
Te hoog toerige uitlaat op laagtoerige cilinder gaat ook niet werken
Of heb j daar hiervoor ook meegereden ?
Anders toch in de koppeling of vario gaan zoeken
 
Back
Top