[Aerox] Welke krukas en krukaslagers ?

MarcoNL

Member
Ik ga binnenkort een nieuwe krukas (laten) plaatsen in een Minarelli Horizontaal blok maar ik weet niet welke krukas en lagers ik moet kopen .

Zijn deze Doppler krukassen goed en kan hier de standaard ontsteking zonder problemen op gemonteerd worden of is er een andere spie nodig ?


of


wat is het verschil tussen deze 2 krukassen en welke lagers heb ik nodig hiervoor, is deze lagerset bijvoorbeeld voldoende ?


Ook wil ik de blokophanging bus vervangen, moeten daarvoor ook de motorophangings lagers in het blok vervangen worden waar de motor ophanging bus doorheen gaat ?
 
Advertisement - register to remove this

Wordt een laagtoerige 70cc cilinder wat ik ga monteren.

Dit zal als een dr70 zijn met een Yasuni R

Mogelijk dat ik over een tijdje de stage6 sport pro 70cc cilinder ga monteren, dus krukas moet ook middeltoerige cilinders kunnen hebben .
 
C3 krukas lagers, Top performances krukas. Ik zie vele mensen voor luxe assen gaan.. Maar denk je echt dat die nou zoveel beter zijn.

Belangrijkste in deze is dat de big-end het geweld aan kan.. en als deze dit kan. Is hij niet perse slechter dan een doppler of een rito krukas.
Alleen als je teveel geld hebt liggen, ga je meer uitgeven.

Als je nou echt voor een polini evo cilinder kit gaat, snap ik ook dat er redenen er zijn om voor een polini evo krukas te gaan.
 
De Power1 krukas is ook een hele goede en is qua prijs zeer goed te doen voor laagtoerige en middeltoerige setups.
Als ik me niet vergis is de Power1 krukas een replica van de Hebo .
 
Power1 krukassen maken ze niet meer
Dat wist ik niet, ze zijn gelukkig nog wel te koop op verschillende scooter onderdelen websites.
De Power1 varios worden ook niet meer gemaakt jammer genoeg, die zijn nu vervangen door de Naraku varios.
Met de power1 cilinders heb ik ook mooie ervaringen , niet kapot te krijgen en na 20.000 kilometers is een nieuwe zuiger genoeg voor nog eens 15.000 kilometer ( of meer ).
Echt zonde dat power1 gestopt is met bepaalde onderdelen , de kwaliteit was altijd super voor een zeer nette prijs.
 
Bedankt voor alle antwoorden, ik heb inmiddels een Doppler S1R krukas besteld met C3 lagers en een Evo naaldlager .

Endurance is zoals ik het zie echt nodig bij hoogtoerige setups maar dat zal ik sowieso niet gaan rijden met deze scooter , dus dan is de S1R krukas goed genoeg voor een DR70 , en later eventueel een Stage6 Sport Pro cilinder .

Kan ik wel de krukas-spie voor de ontsteking overzetten van de originele krukas naar deze Doppler S1R krukas ?
 
Dat wist ik niet, ze zijn gelukkig nog wel te koop op verschillende scooter onderdelen websites.
De Power1 varios worden ook niet meer gemaakt jammer genoeg, die zijn nu vervangen door de Naraku varios.
Met de power1 cilinders heb ik ook mooie ervaringen , niet kapot te krijgen en na 20.000 kilometers is een nieuwe zuiger genoeg voor nog eens 15.000 kilometer ( of meer ).
Echt zonde dat power1 gestopt is met bepaalde onderdelen , de kwaliteit was altijd super voor een zeer nette prijs.
Ja die naraku vario heb ik altijd een keer willen uitproberen want t schijnt dat dat gewoon hetzelfde spul is alleen dan onder de naam naraku
 
Back
Top