Aerox 70cc welke afstelling

Aerox polini

New Member
View attachment ips-7EFD0975-BEEC-4C47-A48B-787CB9BC998F.mp4
Hallo ik heb een Aerox 2t setup is
70cc polini corsa (600km)
Yasuni r
Polini cp 17.5
Sproeier 86
Polini hi speed
Blauwe drukveer
Sport luchtfilter
Bougie kleur is koffie bruin
Alleen weet ik niet hoeveel gr rolletjes want ik heb die nooit veranderd
Dus mijn probleem is wanneer de brommer nog koud is trekt die zeer goed zonder dip maar eens wanneer die warm is voel ik niet zo veel koppel voor 70cc en mijn top is rond 90km/h volgens mij moet die 100 halen zonder probleem zou dat kunnen liggen aan de carburateur of de vario
View attachment filtered-668C88D2-F003-4C05-AD32-7FEB0347F9ED.mp4
 
Advertisement - register to remove this

Sproeier vergroten.
Als hij koud zonder dip optrekt en dus niet pruttelt en stottert betekent dit dat de scooter bij warme motor te weinig benzine krijgt.

Koud loopt hij immers op de choke.
 
Ik gaf je tips voor rollen en drukveer. Wie zegt dat het laagste niveau goed is?
Ik zal dat proberen en ik heb ook de bovenste en middelste niveau geprobeerd maar met de onderste loopt die beter
Post automatically merged:

Sproeier vergroten.
Als hij koud zonder dip optrekt en dus niet pruttelt en stottert betekent dit dat de scooter bij warme motor te weinig benzine krijgt.

Koud loopt hij immers op de choke.
Dat dacht ik ook en ik heb sproeier 90 en 92 maar dan stottert die wanneer die koud is en er was geen verschil met de optrekken wanneer die warm is en de bougie was donker zwart
 
Dan zou die in warme toestand teveel brandstof krijgen.
Als de motor koud is loopt hij op de choke. Hij krijgt dan een teveel aan benzine. Daarom pruttelt de scooter. Langzaam aan gaat de choke eraf en loopt de scooter steeds beter. Als hij op bedrijfstemperatuur is dan is de choke er geheel vanaf.
Als de sproeier te klein is en hij met een koude motor niet pruttelt. Betekent dit dat de sproeier te klein is. De choke is in werking maar geeft omdat de sproeier te klein is niet een teveel aan benzine, wat hij wel hoort te geven.
De choke gaat er af naar mate de motor warm wordt en de scooter loopt geheel zonder choke. Dus te arm.
 
Als de motor koud is loopt hij op de choke. Hij krijgt dan een teveel aan benzine. Daarom pruttelt de scooter. Langzaam aan gaat de choke eraf en loopt de scooter steeds beter. Als hij op bedrijfstemperatuur is dan is de choke er geheel vanaf.
Als de sproeier te klein is en hij met een koude motor niet pruttelt. Betekent dit dat de sproeier te klein is. De choke is in werking maar geeft omdat de sproeier te klein is niet een teveel aan benzine, wat hij wel hoort te geven.
De choke gaat er af naar mate de motor warm wordt en de scooter loopt geheel zonder choke. Dus te arm.
In principe is dat zo maar mijn carburateur is met handmatige chocke en ik gebruik die nooit dus die is altijd af
 
Back
Top