Aerox 70cc bougie probleem

Rox70

Member
Ik rij momenteel met een athena sport 70cc en ga binnekort schakelen naar een mk2 racing maar ik heb dus een irritant probleem.

Ik moet om de week of twee altijd mijn bougie veranderen soms zelfs in een dag of twee, BR10EG is wat ik gebruik en bougie is perfect koffiebruin gebruik ik de foute bougie? Ik laat die altijd genoeg opwarmen wanneer die koud is en geef nooit veel gas bij het wegrijden de eerste 5 a 10 minuten dus wat doe ik fout of wat is het probleem.
 
Advertisement - register to remove this

Je mengt zelf denk ik? Hoe veel olie gebruik je?
Ik meng 20ml olie bij 1 liter benzine dus 100ml bij 5 liter en bougie ziet er koffiebruin uit zoals het hoort.
Post automatically merged:

Een BR10 is alleen nodig met rotor ontsteking en richting de 20pk. Met andere woorden dat je alles op de limiet laat draaien. Anders volstaat een BR9ES prima.
Dus geen br9eg maar gewoon br9es?
 
zeker met NGK (troep in mijn ervaring) is dat bittere noodzaak, dat kan zo verlopen. (ik zoek weer eens een Bosch/Denso/Champion vervanger voor mijn NGK bougie in mijn Kymco 4t..)
 
zeker met NGK (troep in mijn ervaring) is dat bittere noodzaak, dat kan zo verlopen. (ik zoek weer eens een Bosch/Denso/Champion vervanger voor mijn NGK bougie in mijn Kymco 4t..)
Br9es gekocht splinternieuw weeral koffiebruin en allebei binnen een half uur kapot
Post automatically merged:

Br9eg is ook prima.
Heb br9es gehaald en is hetzelfde verhaal snap niet hoe die zijn splinternieuw en koffiebruin maar toch in een half uur allebei kapot
 
standaard gap is 0,8 mm, via google vind ik een bericht (in het Engels) van 20 jaar oud op dit geweldige forum, waarin staat dat ie in een aerox op 0,4 moet staan omdat ie anders #@*! loopt.
vonkjes
hèb je daar nou al eens iets mee gedaan? (als je geen voelermaat of bougie-elektrodenafstandsmeterding hebt, klop je 'm gewoon (op een houten of stevige kunststof ondergrond ìets dichter, ik zette m'n solex-bougies vroeger op duimnageldikte.)
 
Last edited:
standaard gap is 0,8 mm, via google vind ik een bericht (in het Engels) van 20 jaar oud op dit geweldige forum, waarin staat dat ie in een aerox op 0,4 moet staan omdat ie anders #@*! loopt.
vonkjes
hèb je daar nou al eens iets mee gedaan? (als je geen voelermaat of bougie-elektrodenafstandsmeterding hebt, klop je 'm gewoon (op een houten of stevige kunststof ondergrond ìets dichter, ik zette m'n solex-bougies vroeger op duimnageldikte.)
Ik zal dat straks is proberen
 
Back
Top