Welke Alu 70cc cilinder op aerox 19mm DO carb en doppler krukasje

E

Ennemenne

Guest
Zie titel:

Mijn setup nu is alles orgineel behalve gasveer + 19mm DO carb en Doppler krukas.

Ik wil nu een 70cc kopen die goed bij mijn setup past, graag een alu omdat deze beter koelt en je hoeft em niet zo lang in te rijden.. hoe lang eigenlijk?

Owja het moet goed rijden met een Handmade metrakit chroom pijpje, ik weet dat dit niet ideaal is maarja over een paar maanden komt er misschien een Yasuni R op.

Mijn budget ligt tegen de 200 euro aan :)

Nu nog wat kleine vraagjes:

-Waar haal ik een rechtervoorkap sticker vanaf voor gele aerox '02..?
(wil niet hele set @ 40 euro kopen)

-Heeft 19mm DO andere sproeiers dan originele carb?
-Heb ik ander membraan nodig? ik las er iets vaags over maarja weet
niet meer echt wat..
-Andere vario en koppeling is toch niet echt nodig?

Bedankt,

Robin

edit: nog iets vergeten, met tunen hoeft niet echt rekening gehouden te worden, misschien een beetje maar als ik het doe is het pas over een half jaar of misschien wel helemaal niet!
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou niet voor een alu gaan als ik jouw was, zo te horen wil je niet echt een monserlijk brute cillinder.

Misschien is een DR70 wat voor jouw? Gietijzer, maar erg slijtvast, moet wel 500 km ingereden worden. Voordeel t.o.v alu is dat ie wat minder onderhoud nodig heeft en wat minder toeren draait als de gemiddelde alu cillinder, wat minder slijtage als gevolg heeft.

Ik had een DR 70 met Shot en 17,5 carb op een AC Piaggio vroeger, liep echt perfect.
 
Neem een NG die kost 193 eurotjes.....
dus nog geen 200!
En jha sproeiers kunnen andres zijn dan je st carb.
En je kan je vario st later maar beter koop je een multivar er bij.
 
Hmm of gaan die sproeier per merk ofzo... hmzzz maybe meer mensen met knowledge hierover want dadelijk geeft de dealer me weer de verkeerde zooi mee...

En ja die Manston Replica (jaja ik weet t noem em maar ff bij scootparts naam..) lijkt me wel wat..

De DR lijkt me wel leuk maar is me weer net even te "tam" en ik heb geen zin om hem gelijk een tunebeurt te geven.

Iemand nog ervaringen met die hebo cilinder en inrij info enzo..

En onderhoud? Wat versta je daar precies onder?

owja nog een klein vraagje: moet je met alu 70cc ALTIJD extra smeren? of is dat alleen als je standaard krukas hebt?
 
smeer altijd wat extra kan nooit kwaad en je cilinder geef je er een langer leven

wat betreft cilinder: hebo ng leuke keus misschien een gilardoni niks?

en het membraan hoef je niet te vervangen zet er alleen wel ff carbon kleppen op, hiermee heb je minder schade mochten ze kapot gaan
 
MHR Replica lijkt me ook een goede keus, deze cilinders zijn echt onverwoestbaar. Mijn cilinder is nog helemaal intact, en check mijn zuiger maar eens op m'n ScooterBase. Is ook erg slijtvast, maar dat zijn alle alu cilinders, door de nicasil wand.
 
Juh ik weet het dat ie meer kost het is niet veel maar zoals je zegt 200 is echt de limiet... wou eerst gewoon een DR-tje halen, ik moet nu grenzen stellen want anders hou ik strax helemaal geen geld over ;)

Ik wou nu misschien inplaats van de Hebo toch de Athena, ik hoor dat die uit doos toch net ff wat meer daar heeft.

Alleen weet iemand waar ik dat ding online kan bestellen en wat ie kost, ik kan t echt nergens vinden..
 
Originally posted by Ennemenne
Juh ik weet het dat ie meer kost het is niet veel maar zoals je zegt 200 is echt de limiet... wou eerst gewoon een DR-tje halen, ik moet nu grenzen stellen want anders hou ik strax helemaal geen geld over ;)

Ik wou nu misschien inplaats van de Hebo toch de Athena, ik hoor dat die uit doos toch net ff wat meer daar heeft.

Alleen weet iemand waar ik dat ding online kan bestellen en wat ie kost, ik kan t echt nergens vinden..

die athena en die hebo cils zijn exact het zelfde Je hebt alleen de hebo ovaal en de hebo NG bij athena weet ik niet wat de namen daarvan zijn maar staat ergens om het forum. de hebo Ng (manston replica zoals jij hem noemt) heeft vlinderpoort dus goed te tunen en kost dacht ik iets van 195 euro ofzow de normale hebo alu kost dacht ik 175 of zoiets. is std uit de doos iets sneller als de Ng maar veel minder tunings mogelijkheden
 
Hmm ok dan zou ik inprincipe t beste voor de NG/Manston replica kunnen kiezen.

Is die btw op Manston niveau te brengen? (lijkt me wel lekker :p)

En nog een vraag: als ik 70cc koop, 1 of 2 dopjes olie per tank erbij?

En wat moet ik kwa onderhoud (extra) doen?

En nog een vraag als ik membraan van malossi koop, zitten er dan al carbon plaatjes tussen?

Bedankt!

EDIT: NOG een vraag.. ja jullie zullen wel moe van me worden ;), is een ander spruitstuk nodig? (zit toch tussen carb en cil ofnie? En is mijn metrakit een erg groot probleem bij wijze van dat mijn 70 dan erg word ingehoude...
 
Originally posted by Ennemenne
Hmm ok dan zou ik inprincipe t beste voor de NG/Manston replica kunnen kiezen.

Is die btw op Manston niveau te brengen? (lijkt me wel lekker :p)

kan, maar probeer hem eerst is untuned.. klik

En nog een vraag: als ik 70cc koop, 1 of 2 dopjes olie per tank erbij?
je wil je oliepomp houden? dan moet er rond de 8 a 9ml olie per liter benzine bij

En wat moet ik kwa onderhoud (extra) doen?
alles gaat sneller slijten, dus dingen zijn sneller aan vervanging toe...


En nog een vraag als ik membraan van malossi koop, zitten er dan al carbon plaatjes tussen?
yup, maar std membraan met carbonnen klepjes is ook prima


is een ander spruitstuk nodig? (zit toch tussen carb en cil ofnie?
nee is niet nodig, 19 past hier in. zit tussen je carb en je membraan.


En is mijn metrakit een erg groot probleem bij wijze van dat mijn 70 dan erg word ingehoude...
uh een ander uitlaatje is dan wel aan te raden ja..


at your service 8)
 
Damn lekker bezig Joost@Aerox! :)

Weer een zooi opgehelderd! :)

Ik probeer ook veel de search te gebruiken op meerdere forums maar soms ist beetje onduidelijk :)
 
Als je toch voor de alu gaat, doe je er best aan voordat je met je scoot vertrekt hem eerst een 3min stationair te laten draaien. Zo is ie als wat opgewarmd (voordat je je gas volledig opengooit) en ga je ook al wat minder slijtage hebben. Goed smeren kan idd geen kwaad, goede olie is dus aangeraden ;)
 
Back
Top