Welke 50cc aerox?

Goededag.

Ik heb vandaag voor het eerst na 4 weken door de warmloper weer naar school gereden met de aerox. Met de 50cc malossi cilinder. Snelheid was rond de 80. Nu is het volgende gebeurd, een vastloper 3 mooie krassen in de cilinder 1 zuigerveer weg. Zuiger kapot dus moet weer een nieuwe cilinder.

Nu is mijn volgende vraag welke cilinder nu?
Graag een sport 50cc cilinder

Ik kan online niet echt vinden wat het beste is iedereen heeft echt een andere mening dus vind het lastig om in te schatten welke nou redelijk loopt en lang mee gaat uiteraard.

Zie veel DR50, stage 6, top performance, Malossi, polini, Airsal?

Als het maar geen Mezoly of tnt ofzo is.

Graag hoor ik jullie meningen

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Als dat binnen 4 weken kapot loopt gaat er toch iets mis.
Soms kan het een raadsel zijn
Enige weken geleden krijgt een klantje van mij een WOK ..
Cilinder er af uitlaat etc etc etc etc ..
Ding was weer Origineel ..
Goedgekeurd ..
Alles terug gebouwd :
Top Performances Blauwe Top
Yasuni R
Polini CP 19 MM
Krukas , Doppler Endurance
Malossi MHR Naaldlager
Lagers C-4 Kunststof kooi ..
Voorheen liep dat ding 9 Mnd zonder Problemen .
Nadat alles terug gebouwd was ... 3 dagen later ... Drijfstang in 3en gebroken .... alees kapot , Mega schade , drijfstang dwars door de Carters geslagen .
Ra Ra hoe kan dat ???
Enige wat nog heel was , is het MHR Naaldlager .
 
Met dat soort dingen zeg ik toch eigenlijk al heel snel dat het een menselijke fout is.
Het heeft gewerkt, is uit elkaar geweest, en het loopt ineens kapot? Meest waarschijnlijke is een foutje.
Of er is iets van rommel in gekomen met het in uit elkaar halen en in elkaar zetten.

Maar het zou ook kunnen dat de zuigerveer het moeilijk gehad heeft oid, en het met los halen, en weer monteren toch een tik gehad heeft.
Lagers gewoon vervangen neem ik aan? Of zijn die ook 2 keer los geweest?

C clips vind ik ook een goede, hoor ook vaak dat de versies met pinnetjes afbreken en de boel slopen. En helemaal als je ze hergebruikt, zou dat ook zeker voor problemen kunnen zorgen. Hitte, afkoelen, etc. Als je ze gewoon laat zitten, komt het wel goed. Als je ze nog een keer monteert, en ze misschien wat verbuigt enz, kan het ook goed zijn dat ze een keer afbreken.

Terug naar @Aerox 50cc Bougie netjes op de goede kleur?
Ook naar de lagers gekeken? Met een vast of warmloper kunnen die natuurlijk ook een klap krijgen. Kan goed zijn dat je wat speling hebt op de lagers, en het daardoor snel weer kapot loopt.
 
Last edited:
Met dat soort dingen zeg ik toch eigenlijk al heel snel dat het een menselijke fout is.
Het heeft gewerkt, is uit elkaar geweest, en het loopt ineens kapot? Meest waarschijnlijke is een foutje.
Of er is iets van rommel in gekomen met het in uit elkaar halen en in elkaar zetten.

Maar het zou ook kunnen dat de zuigerveer het moeilijk gehad heeft oid, en het met los halen, en weer monteren toch een tik gehad heeft.
Lagers gewoon vervangen neem ik aan? Of zijn die ook 2 keer los geweest?

C clips vind ik ook een goede, hoor ook vaak dat de versies met pinnetjes afbreken en de boel slopen. En helemaal als je ze hergebruikt, zou dat ook zeker voor problemen kunnen zorgen. Hitte, afkoelen, etc. Als je ze gewoon laat zitten, komt het wel goed. Als je ze nog een keer monteert, en ze misschien wat verbuigt enz, kan het ook goed zijn dat ze een keer afbreken.

Terug naar @Aerox 50cc Bougie netjes op de goede kleur?
Ook naar de lagers gekeken? Met een vast of warmloper kunnen die natuurlijk ook een klap krijgen. Kan goed zijn dat je wat speling hebt op de lagers, en het daardoor snel weer kapot loopt.
heb na de eerste warmloper/vastloper mijn keerringen vervangen mag hopen dat die nog goed zijn. Bougie ietsjes zwarter dan koffie bruin.

Maar nu mijn vraag naar welke 50cc cilinder zal ik nu gaan?
 
Zou dan gewoon een nette originele cilinder zoeken,vers zuigertje erin desnoods laat je hem even poetsen bij de brommerzaak. Hebben gelijk juiste zuigertje voor je dan red je met de rest van je "oude" setup de 80 ook wel hoor
 
De lagers doen het werk, de keerringen sluiten af. Zijn de lagers nog goed?
Iets donkerder is altijd wel goed.

Dat snap ik, maar als je nu weer een cilinder monteert, kan het goed zijn dat hij snel weer kapot is. Je moet uitzoeken waarom het zo snel kapot loopt.
 
Ik heb het over de krukaslagers, en drijfstang lagers. De lagers in de motor.
Als je loopt hoor je de lagers in de vertanding, en de vertanding zelf. De motor draait dan niet.
Kan ik dat vanaf de buiten kant zien? De krukas heeft speling van rechts naar links maar niet van binnen en buiten (naar ontsteking en vario wel en niet van van het blok naar binnen en buiten. Dat hoort toch?
 
Je bedoelt dat je de vario/krukas ietsje in kan duwen? (naar de zuiger toe zeg maar) Of dat je hem van links naar rechts kan bewegen? Als je hem van links naar rechts kan bewegen zijn de lagers op. Ietsje induwen kan wel normaal zijn.
 
Je bedoelt dat je de vario/krukas ietsje in kan duwen? (naar de zuiger toe zeg maar) Of dat je hem van links naar rechts kan bewegen? Als je hem van links naar rechts kan bewegen zijn de lagers op. Ietsje induwen kan wel normaal zijn.
heb nu mijn cilinder en zuiger eraf en kan vanaf die positie de krukas naar links en rechts bewegen niet heel erg maar het kan ietsje en kan de krukas niet indrukken. Als ik de carterkap er af halen en alles van de vario eraf haal dan kan ik de krukas niet naar links en rechts bewegen.
Post automatically merged:

Heb nog wel iets leuks zie dat ik 1 zuigerveer mis (er zaten er 2 op) en nu 1. Kan hem ook nergens meer vinden. Gaat zoiets helemaal kapot of?
 
Last edited:
Als je de krukas van af de Vario kant , of de ontsteking kant van links naar rechts kan bewegen / schuiven ... is er iets niet goed.
Dat is niet het geval.
Post automatically merged:

Maar welke cilinder?? Snap dat een originele beter is maar wil net ietsje meer vermogen hebben. Neem dan een 70cc NEE wil hm nog wel wat terug kunnen voeren. Duss welke 50cc sport cilinder?
 
Last edited:
Stage 6 50cc?

Setup is
17,5 carb
Yasuni Z
Std vario (heb een malossi sport vario liggen)
Gele drukveer en witte trekveren (kan ik altijd nog veranderen)

Zou graag willen weten welke 50cc sport hier goed bij past.
 
Back
Top