Aerox trilt redelijk erg met nieuwe krukas erin gezet

Wander

Well-Known Member
Nou dus ik heb me hele blok uit elkaar gehad krukas vervangen enzo alles teruggekoppeld wel op de goede manier alleen is het probleem dat hij onderin de toeren redelijk hard trilt en bovenin maar in het midden is het perfect ben wel van een tnt krukas naar een dopler gegaan met volle wangen alleen trilt hij weet iemand wat het kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

ik heb zonet gereden en ik merk ook dat hij meer herrie maakt mischien is mijn uitlaat los getrild
En hij startte ook iets moeilijker dus nu lijkt hè tot mijn cabarateur echt verkeerd is afgesteld
 
Klopt hij is wel een deel geplooid maar kan dat verzorgen voor zo hard trillen .stationair kwam omdat hij koud was en choke erop stond .
Overvoeren maakt hij zover ik weet niet met die andere krukas reed hij goed
 
Klopt hij is wel een deel geplooid maar kan dat verzorgen voor zo hard trillen .stationair kwam omdat hij koud was en choke erop stond .
Overvoeren maakt hij zover ik weet niet met die andere krukas reed hij goed

Jazeker, als de randen versleten zijn kan deze trillingen veroorzaken. Je zou even zonder snaar kunnen proberen. Gewoon even stationair laten draaien en kijken of de trillingen dan weg zijn.

Als trouwens tijdens het rijden de vibratie groter wordt, zou ik ook nog eens het koppelingshuis nakijken of deze niet versleten is of dergelijke.
 
Zou wel jammer zijn de snaar is nog geen 2000 kilometer oud en de vibratie word niet erger met rijden dus de koppelingshuis zou nog goed moeten zijn
Een snaar van 2000km oud plooit niet of er moet iets scheef hebben gestaan of slijtage op poelie helften waardoor snaar heeft geleden
 
Zover ik weet wel altijd gewoon goed gemonteerd geweest is alleen keer wat gebeurd toen is de bout van de krukas afgebroken en kwam dat boutje los dus dat moet het wel geweest zijn dan (was wel vorige krukas)
 
Aan de V-snaar lag het niet had effe de pin eruit gehaald waar het blok aan opgehangen word en die effe opgeschuurd en lagervet tussen gedaan en het trillen is al wel een heel stuk minder maar volgensmij trilt hij nog steeds te veel
 
Krukas centreren heb ik natuurlijk wel gedaan iemand dat dat de lagers waarmee het blok overbrengt dat die niet 100 zouden zijn omdat alles wat het blok doet kan ik gewoon voelen

Waarschijnlijk heb je dan de krukas uit belans geslagen.. Dan zal deze opnieuw moeten worden uitgeklokt..
Of het word een andere krukas als deze krukas toch blijkt uit belans te zijn.
 
uit belans geslagen betekend dat de krukas niet meer zuiver rond draait. En dus in onbelans draait.

Opzicht vind ik hem op het laatst filmpje best netjes lopen..
Misschien is het de vario die versleten is en dus ook onbelans veroorzaakt..
 
Dus wat zou je me aanraden om te doen hem eerst maar eens proberen te centreren ? Want met deceleren dus gas loslaten en afremmen begint hij redelijk hard te trillen en met volgas begint hij ook heel erg te trillen dus onderin en bovenin trilt hij heel erg in het midden echt een heel stuk minder maar nog steeds wel heel erg wil dit namelijk zo snel mogelijk opgelost hebben (dinsdag moet ik weer naar school en dat is 32 kilometer heen en terug
 
Back
Top