Yamaha Aerox trilt en loopt hoog in toeren

sylvester4536

New Member
Hoi ik heb sinds een paar weken een Yamaha Aerox. Hij was onbegrensd maar ik wou er mee naar de stad en had geen zin in gezeur. Dus heb ik hem maar weer begrenst door de prop weer in de uitlaat te lassen en de varioring weer te monteren. Maar toen ik een testritje dé trilde de brommer heel erg en liep een beetje hoog in toeren ook ging ik maar Max 45km. heeft iemand meschien een idee hoe ik deze problemen kan oplossen ?
 
Advertisement - register to remove this

Je zal de rest wat vorige eigenaar aangepast heeft ongedaan moeten maken.
In ieder geval standaard rollen monteren in de vario en misschien kleinere sproeier.
Ook checken of er een snelle cdi op zit want ook dat gaat niet werken met vario ring.
 
Hoge toeren en trillen is vrij normaal als je de vario ring erin doet, maar vergeet om een uitlaat prop in de uitlaat te doen..


Een vario ring is voor het begrenzen van de snelheid (zodat de vario niet helemaal meer naar elkaar toe kan)

Een uitlaat prop zit erin om het vermogen van de motor te tempereren, anders krijg je het probleem wat je nou hebt..

Je rijd nou rond met een scooter die meer vermogen heeft dan met een uitlaat prop, alleen de versnelling is zeg maar begrensd..


Om het op te lossen zal je een juiste diameter prop in de uitlaat moeten maken..

In dit geval is het of alle begrenzers erin, of alle begrenzers eruit (en dan wil ik wel bij het laatste een kant tekening maken)

Het is wel mogelijk om met alleen een uitlaat prop te rijden, naar niet met alleen een vario ring..
 
Sorry, daar was ik wat overheen geschoten.

Andere ideeen:

- Zit er nou ook een kleinere sproeier erin (dat is nodig als je hem begrensd, dan is er minder brandstof nodig voor een schonere uitstoot)
- Vario rolletjes nagekeken op slijtage?? En zit hier wel het juiste originele gewicht erin (dacht dat er 5,5 grams er origineel in zat)
- Is de uitlaat prop wel de juiste diameter (misschien heb je hem teveel uitgeboord.


Hoeveel kilometer heeft de scooter al op de teller staan.. Als dit al rond de 30.000km is dan is er al veel versleten..

Zuigeren worden minder, krukas lagers lopen tegen het einde ect.. (eventueel met een uitgelopen cilinder)


Voor de rest zegt dat TS dat hij de scooter pas heeft.. En dus 99 /100 kans dat het om een 2ehandse scooter gaat.
Het model word nogal vaak opgevoerd, dus er zal wel vast een snelle terugloper eronder hebben gelegen ect..
En natuurlijk misschien ook niet goed afgesteld geweest.. En dan lekker lang blijven door trappen..

Dus dan zou ik al eerder rond de zuigerveren en de krukas lagers gaan denken.. Want als je hem al begrensd hebt zal die al veel rustiger moeten gaan lopen.. Maar denk eerder dat het blok gewoon op gelopen is.
 
Back
Top