Aerox trilt redelijk erg met nieuwe krukas erin gezet

Wander

Well-Known Member
Nou dus ik heb me hele blok uit elkaar gehad krukas vervangen enzo alles teruggekoppeld wel op de goede manier alleen is het probleem dat hij onderin de toeren redelijk hard trilt en bovenin maar in het midden is het perfect ben wel van een tnt krukas naar een dopler gegaan met volle wangen alleen trilt hij weet iemand wat het kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

Dus wat zou je me aanraden om te doen hem eerst maar eens proberen te centreren ? Want met deceleren dus gas loslaten en afremmen begint hij redelijk hard te trillen en met volgas begint hij ook heel erg te trillen dus onderin en bovenin trilt hij heel erg in het midden echt een heel stuk minder maar nog steeds wel heel erg wil dit namelijk zo snel mogelijk opgelost hebben (dinsdag moet ik weer naar school en dat is 32 kilometer heen en terug

Balanceren en centreren zijn twee verschillende dingen. Centreren doe je nadat je hem hebt gemonteerd door links en rechts te tikken totdat hij soepel ronddraait. Bij balanceren gebeuren er andere dingen.

Zoals Eurokit zegt, ff vario eraf en controleren. Zijn allemaal kleine dingen die je ff vlug kunt nalopen en uitsluiten.
 
Heb de hele variokant er al af gehad alles zag er nog goed uit dus heb alles weer goed terug gemonteerd dan zou het dus aan het vliegwiel kant ergens iets niet goed zitten ofzo
 
Kan zijn dat je de vario niet goed geinspecteerd hebt.. Maar het kan wellicht zo zijn dat de bronze bus die in de vario zit (waar dus de variobus over glijd ruimer word na verloop van tijd.. En dus de vario bus te veel speling krijgt in de vario.. En dan kan het gaan torderen en gaan klapperen onder het rijden.
 
Maar dat zou gek zijn omdat die het precies op het moment doet dat ik de krukas heb vervangen maar dan ga ik vandaag alles weer effe uit elkaar halen en goed inspecteren maar kan dat centreren met de cilinder er nog op en al die dingen ?
 
Maar dat zou gek zijn omdat die het precies op het moment doet dat ik de krukas heb vervangen maar dan ga ik vandaag alles weer effe uit elkaar halen en goed inspecteren maar kan dat centreren met de cilinder er nog op en al die dingen ?

Daarom denk ik in ieder geval dat daar iets mis is gegaan of iets in ieder geval niet klopt omdat volgens jou de rest van de onderdelen hetzelfde zijn gebleven en die met de oude krukas geen problemen vertoonden.

Nu je nog tijd hebt, blok splitsen en boel inspecteren.
 
Maar splitsen is toch niet nodig om de hele ontsteking kant de controleren enzo want in het blok zit alleen krukas en lagers in. de rest ga ik in iedergeval allemaal er maar is afhalen en als ik het dan niet vind moet het blok maar een keer uit elkaar. Kan het trouwens aan de cabarateur liggen omdat ik die afgesteld had voor in de zomer dus voor zo’n 30 graden en nu is het 18 ofzo
 
Last edited:
Maar splitsen is toch niet nodig om de hele ontsteking kant de controleren enzo want in het blok zit alleen krukas en lagers in. de rest ga ik in iedergeval allemaal er maar is afhalen en als ik het dan niet vind moet het blok maar een keer uit elkaar. Kan het trouwens aan de cabarateur liggen omdat ik die afgesteld had voor in de zomer dus voor zo’n 30 graden en nu is het 18 ofzo


Alle moeren netjes aan gedraaid? Koppeling klappert ook niet? Vario is ook nog heel? Zou vario en koppeling eraf halen en kijken of het trilt. Geen kapotte wiellager? Uitlaat die goed vast zit? Kan van alles zijn.

Onlangs mee gemaakt nieuwe koppeling van stage 6 die trilde bij het wegrijden en bleef trillen. Dus het kan van alles zijn.
 
Zover ik weet is alles netjes aangedraaid uitlaat had ik ook opnieuw erop gezet maar dat maakte ook geen verschil vario is sowiezo nog goed koppeling is ook nog goed Wiel lager lijkt me ook goed maar de trillingen komen vooral bij het blok vandaan dus denk gewoon dat hij niet goed gecentreerd is
Kun je eigenlijk je krukas kunnen centreren met de cilinder er nog op ?
 
Zover ik weet is alles netjes aangedraaid uitlaat had ik ook opnieuw erop gezet maar dat maakte ook geen verschil vario is sowiezo nog goed koppeling is ook nog goed Wiel lager lijkt me ook goed maar de trillingen komen vooral bij het blok vandaan dus denk gewoon dat hij niet goed gecentreerd is
Kun je eigenlijk je krukas kunnen centreren met de cilinder er nog op ?


Ja, het zou mogelijk zijn om het te doen. Enigste nadeel is dat je totaal geen zicht hebt op wat je doet. Het zijn maar subtiele tikjes wat het nodig heeft. Voelermaat de volgende keer gebruiken om beide kanten te kunnen meten. Maar je zou het een tik kunnen geven met een kunststof hamer, geen moker of voorhamer want dan sla je de boel kapot. Stukje hout ervoor houden is ook een mogelijkheid. Maar zitten je nieuwe lagers er wel goed in dan? Recht erin? Zou zeggen probeer het, is het niet weg dan moet de boel toch open.
 
Maar splitsen is toch niet nodig om de hele ontsteking kant de controleren enzo want in het blok zit alleen krukas en lagers in. de rest ga ik in iedergeval allemaal er maar is afhalen en als ik het dan niet vind moet het blok maar een keer uit elkaar. Kan het trouwens aan de cabarateur liggen omdat ik die afgesteld had voor in de zomer dus voor zo’n 30 graden en nu is het 18 ofzo

Je gaf in je eerdere reacties toch al aan dat je de vliegwiel etc. al eraf had gehaald, spie gecontroleerd etc. en dat ze allemaal in orde waren? =S
 
Ja klopt maar mischien heb ik iets over het hoofd gezien je weet het maar nooit en het trillen is gewoon zo irritant ik ga zo effe wat subtiele tikjes op de krukas geven met hout ertussen in de hoop dat het dan niet meer zo erg trilt anders moet het blok gewoon open want de lager lijkt me wel goed gemonteerd
Post automatically merged:

Hier wat foto’s van de ontstekingskant
 

Attachments

  • AD214684-56D4-4379-89F0-AA9CA9178504.jpeg
    AD214684-56D4-4379-89F0-AA9CA9178504.jpeg
    230.3 KB · Views: 16
  • DEC0E13B-16A9-44CC-BC54-748B77DB1B84.jpeg
    DEC0E13B-16A9-44CC-BC54-748B77DB1B84.jpeg
    224.7 KB · Views: 17
  • 652B4B17-56EF-44D3-A89E-246CDFD7742D.jpeg
    652B4B17-56EF-44D3-A89E-246CDFD7742D.jpeg
    192.8 KB · Views: 21
  • 76568D90-3A53-45B2-A1EA-72951DB56016.jpeg
    76568D90-3A53-45B2-A1EA-72951DB56016.jpeg
    231.5 KB · Views: 28
Last edited:
Heb het probleem waarschijnlijk gevonden want de proppeler ding had heel veel zin om te schuren hoe ik zou het niet weten
 

Attachments

  • CE6F1182-0C15-4292-858D-B23BBBEAD99C.jpeg
    CE6F1182-0C15-4292-858D-B23BBBEAD99C.jpeg
    110.2 KB · Views: 26
Je waterpomp, die slijten ook.. maar ik krijg toch ook het gevoel van
Krukas lager als ik het filmpje bekijk je hoort een tik (althans ik hoor een tik) die je niet echt hoort te horen bij 2 takt. Maar waterpomp ven vervangen kan nooit kwaad zonder koeiling ben je zoizo de sjaak. Ben wel benieuwd of het je waterpomp is zo niet denk ik toch krukas lager ( heb toen ik 17 was ook nog wel es een lager gesloopt en soms kan 1 tik net verkeerd zijn.. blijft fragiel spul.. suc6 nog doker bibber
 
Hahaha zou kunnen of rollen versleten, die gaan ook niet eeuwig mee... ff je vario los halen en rollen bekijken als ze niet meer rond zijn (vlak gesleten op een zeide) nieuwe rollen.
En wat voor vario had je erin zitten?
 
Back
Top