aerox stotterd

Status
Not open for further replies.

spNk

Livin' Loud
Hoi,
omdat een filmpje meer dan 1000 woorden zegt, hiero:

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=1aWtdsDUudY"]YouTube - loopt niet zo fijn[/ame]

Het is allemaal gebeurt na het veranderen van carb/uitlaat.
Overigens loopt hij ook vies hoog stationair (krijg hem niet langzamer).
Wat ik al geprobeert heb:
- Sproeier 80 tot 116
- massadraad (wel beetje beun gemonteerd, weet niet of het werkt op een carterboutje?)
- andere bougie (geen nieuwe)
- carburateur opnieuw in elkaar gezet

setup:
roze top
gianelli shot
d'o 17,5
malossi multivar
polini speeddrive
deltaclutch

thanks voor jullie hulp alvast.:*
 
Advertisement - register to remove this

zal toch ergens valse lucht halen dan ergens , of je hebt je gaskabel oid niet in orde.

verder denk ik dat je het in je ontsteking moet zoeken , dus vernieuw iig je bougie , en eventueel je dop eerst eens en maak je massadraad ook even goed vast aan beide kanten.

wat voor filter zit erop?

en wat voor type 17,5 mm? en nieuw? of gebruikt?
 
zal toch ergens valse lucht halen dan ergens , of je hebt je gaskabel oid niet in orde.

verder denk ik dat je het in je ontsteking moet zoeken , dus vernieuw iig je bougie , en eventueel je dop eerst eens en maak je massadraad ook even goed vast aan beide kanten.

wat voor filter zit erop?

en wat voor type 17,5 mm? en nieuw? of gebruikt?

Ik heb het probleem al opgelost, even wat lopen frunniken met de bougie kabel dop en bobine en hij loopt al een stuk beter.
Alleen nou kwam ik gister over een drempel heen en toen viel hij ineens uit:mad:
Vol gas wou hij nog starten maar rijden wou niet, hij maakte hooguit 2000 toeren ofzo. Sproeier gecontroleerd (heb eens gehad dat die eruit trilde) was niks mis mee, bougie ook niet. Ik reed met een te kleine sproeier, dus ik hoop niet dat het een warmloper kan zijn (dan loopt ie helemaal niet, toch?)?
 
roze top zeg je ?

heb je de juiste bougie erin(met lange draad) ?

de locale scooterboer had ook eens dergelijk probleem nadat hij een roze top voor iemand had geinstaleerd.
(desbetreffende scooter(aerox) stotterde wél erger)

ik vroeg of hij wel de juiste bougie had gebruikt en hij zei dat hij alleen nog de korte op voorraad had en dus een nieuwe korte bougie erin kon draaien.
volgens hem kon het niet aan de bougie liggen of die nou korter was of niet...

ik naar huis gereden en terug gekomen met een reserve bougie van mij, hij monteerde toen met tegenzin de bougie en weet je wat ?
de scooter werkte naar behoren, raar hé ;)
 
roze top zeg je ?

heb je de juiste bougie erin(met lange draad) ?

de locale scooterboer had ook eens dergelijk probleem nadat hij een roze top voor iemand had geinstaleerd.
(desbetreffende scooter(aerox) stotterde wél erger)

ik vroeg of hij wel de juiste bougie had gebruikt en hij zei dat hij alleen nog de korte op voorraad had en dus een nieuwe korte bougie erin kon draaien.
volgens hem kon het niet aan de bougie liggen of die nou korter was of niet...

ik naar huis gereden en terug gekomen met een reserve bougie van mij, hij monteerde toen met tegenzin de bougie en weet je wat ?
de scooter werkte naar behoren, raar hé ;)

ja dat wist ik. cilinder heb ik al een hele tijd eronder, maar t probleem is dan ook op gelost.
 
Scooter loopt weer, maar het probleem is dat ik met sproeier 78 rijd en het nog steeds lijkt of hij te veel benzine krijgt? Kan het zijn dat dit gewoon komt omdat de bougiedop + kabel niet helemaal 100% zijn?
Het probleem dat hij niet goed liep was dat op de een of andere manier de gas schuif niet verder omhoog wou. Klopt het wel dat je gas schuif met de schuine kant naar het luchtinlaat kanaal moet wijzen?
 
Heb zelf ook Roze Top , loopt prima @ 21mm , Shot , Selletra Italkit en spr. 85. Denk dat jij dan rond de 80 moet gaan zoeken. Met 78 zit je iig in de buurt.

kan zijn dat je spruitstuk lekt oid door kapotte pakking of iets.

Als ik jouw was , zou ik ten eerste nieuw bougie kopen. Hittegraad 8 oid , en lange schacht , maakt voor de rest weinig uit op dit setup. Mooiere massa draad maken. Desnoods bobine op je blok , heb ik ook , werkt prima. Je carburateur uitelkaar halen , schoonmaken , en zoeken naar valse lucht oid. Als dit allemaal gedaan hebt , en verholpen hebt , moet het lukken.

Succes. :)
 
Gas naald staat op middelste stand dacht ik, wel ben ik erachter dat mijn bougie kabel bagger is, morgen even een nieuwe halen. Verder reed ik altijd op mijn oude scooter met dezelfde cil en carb en pijp met sproeier 100. Lucht schroef heb ik nog weinig aan gedaan omdat hij zonder die af te stellen wel gewoon goed moet lopen op top. Ook begint hij nu vloeistof uit de kop te lekken (naar buiten, naar binnen zou dus ook goed kunnen). Morgen ook even mijn kop pakking vernieuwen en kijken of het dan goed is.

@Ben, ik rij altijd met een ngk hittegraad 9 bougie, is dat te warm dan?

thanks voor jullie hulp.
 
paar dagen terug heb ik mijn bougiedop, bougie, en bougiekabel vervangen, hiermee is het gestotter op top verholpen. Nu heb ik een probleem met het mengsel,
sproeier 76 = bwoaap met vol gas (te veel lucht/te weinig benzine), sproeier 78 = niet weg komen vanaf 0 (stotter stotter) en bij gas hername pakt hij niet op, na een beetje met het gas spelen wel weer. Dus die lijkt dan weer te groot.... Iemand een idee? Wil hem graag klaar hebben voor zaterdag (sbo lemerleveld, dan kan ie op de testbank).

thanks
 
Luchtfilter ? Luchtschroef ? Je carburateur heeft niet alleen sproeiers he. ;)
Dat snap ik ja, maar ik rijd gewoon met ontgrensd std filter, is nog een vrij nieuw filter. Luchtschroef kan ik aan draaien wat ik wil maar dat veranderd niks. (luchtschroef heeft toch enkel invloed met stationair lopen vd motor?)
 
je hebt toch wel weer een hittegraad 9 erin gedaan he?

hoe hoger het getal hoe kouder de bougie bij NGK

Dat snap ik ja, maar ik rijd gewoon met ontgrensd std filter, is nog een vrij nieuw filter. Luchtschroef kan ik aan draaien wat ik wil maar dat veranderd niks. (luchtschroef heeft toch enkel invloed met stationair lopen vd motor?)

luchtschroef moet je niet aanzitten als die goed loopt.
voor stagionair het je een stagionairschroef, daar is de luchtschroef niet voor bedoeld.
 
je hebt toch wel weer een hittegraad 9 erin gedaan he?

hoe hoger het getal hoe kouder de bougie bij NGK
Ja er zit een 9 in.

evolution18 said:
luchtschroef moet je niet aanzitten als die goed loopt.
voor stagionair het je een stagionairschroef, daar is de luchtschroef niet voor bedoeld.

Hij loopt dus niet goed als je het topic gelezen hebt :p
ik weet dat er een stationair schroef en een luchtschroef is, maar ik bedoel dat een luchtschroef alleen voor het mengsel zorgt als de scooter stationair loopt. (toch?) en op top geen invloed heeft.
 
tja maar dat heb ik al geprobeert, snap er geen hol meer van. Als hij koud is lijkt het een stuk beter (ook logisch), maar als ik dan een paar keer gas gegeven heb is het meteen weer gebeurt.
 
Oke ik heb nu sproeier 72 erin en nu lijkt het al een stuk beter.. Maar het probleem is dat mijn gas steeds heel even blijft hangen (halve seconde oid), is opzich geen probleem maar wel gevaarlijk natuurlijk. Iemand die weet waar dat aan kan liggen? ik dacht eerst dat ik per ongeluk de veer van de 12mm carb erin had gedaan, maar dat kan niet want die ligt hier nog.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top