Aerox stotterd (weer!)

Status
Not open for further replies.

spNk

Livin' Loud
Hoi,

ik heb een aerox met de volgende setup:
Roze top
Shot
21mm DO BE: sproeier 98
Powahfilter (E5) (k weet het, maar er past geen std filter op ivm niet de juiste maat kelk)
Malossi multivar (geloof ik) 4,7gr rollen
Deltaclutch: rode drukveer, zwarte trekveren
Torquedriver (polini versie, speeddriver geloof k)
NGK B9ES

Nou het verhaal;

Een tijdje terug is er een circlipje uit de zuiger gelopen.
Gevolg: kras in de cilinder en zuiger aan flarden;
Vervolgens heb ik de cilinder weg gebracht voor een hoon beurt,
maar dit kon niet meer omdat er geen geschikte maat zuiger meer voor was.
Toen heb ik een tijdje rond gereden met mijn originele cilinder, en een 12mm carb.
Liep allemaal wel redelijk, maar op top stotterde hij iets of wat (niet echt super merkbaar, maar je hoorde het wel als je goed luisterde).
Op een gegeven moment cilinder eraf gehaald om te kijken of er iets niet goed zat (pakking oid), maar toen vond ik nog een goede zuiger voor de roze top cilinder. Ik dacht van; ach wat heb ik te verliezen? Roze top weer gemonteerd en 1x kicken lopen. Daar rijd ik dus nu nog mee rond, wel weer met de 21mm carb.

Maar goed, het gestotter is nu nog veel erger, ik kan maar half gas rijden en dan nog stotterd hij af en toe.

Filmpje (alleen geluid):

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yLQ9cpgruGA"]YouTube - Broadcast Yourself.[/ame]


Wat heb ik geprobeerd;
Ik heb al een massa draad aangelegd, al 3x opnieuw geprobeert (ijzer beter schuren e.d.)
En mijn bougie, bobine en cdi vervangen.

Iemand die nog iets weet om te controleren?
Bougie ziet er perfect koffiebruin uit.

mvg,

Ramon
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Goed, ik heb even getest met wat kleinere sproeiers, maar helaas hoor, nog steeds stotteren :(

Begin een beetje radeloos te worden, het gebeurt eigenlijk alleen hoog in de toeren,
wanneer ik vol gas geef met de rem in is het er namelijk niet. (draait toch nog redelijk aantal toeren btw, malossi zwarte trekveren)
 
Bougie dop vervangen, 12mm carb nogmaals gemonteerd,
helaas geen resultaat. Zou het mijn ontsteking kunnen zijn? Lijkt me toch stug, dan zou hij toch helemaal niets doen? Heb mijn poulie trekker gesloopt dus kan mn vliegwiel er niet af krijgen helaas...
 
Even een kick/update van mijn kant,

ik heb de cilinder eraf gehaald en even foto's gemaakt van de kras die erin zit.
Deze is behoorlijk diep maar start gewoon altijd in 1x.
Kan iemand mij zeggen of dit de oorzaak kan zijn? Hij loopt van onder tot boven 1 spoel poort.

[ir]http://sn.purefragging.net/~spanky/img/IMG_1280.jpg[/ir]
[ir]http://sn.purefragging.net/~spanky/img/IMG_1282.jpg[/ir]

thanks.
 
Dat is een beste gleuf, vastlopertje gehad? Ziet er naar uit dat een stukje zuigerveer of een stukje van het circlipje door de cilinder heen is gegaan. :p Ja, bevoordelijk is dit zeer zeker niet.

Ik zou dat ding of weg mieteren of een goede hoonbeurt + een nieuw zuigertje geven, volgens mij doet dat al wonderen.
 
ja tuurlijk dat ding heeft totaal geen compressie meer, dus hier heb je niks meer aan.
Dat is onzin, hij loopt opzich nog goed op het stotteren na. Zeker gezien 1x kicken al voldoende is.

@Vissa, honen kan niet omdat er geen zuiger te krijgen is met deze afmeting...:'(
 
Oke, en uberhaubt een andere cilinder die je hebt liggen (liefst wel uit hetzelfde straatje niet ineens een originele 50cc, ook ivm of de ontsteking het "aankan") eronder drukken, kijken of die het wel goed doet? Om maar weer iets uit te sluiten?
 
maatje van me had ook het probleem met roze top, 1 dag mee gesprint op strijen en hij was ovaal. 5 pk pleite...

maar er is inderdaad geen zuiger voor te krijgen, komt omdat er al vanuit de fabriek een vrij speciale zuiger in zat dacht ik me te herrineren. er waren wel zuigers die wel pasten qua maat maar er niet in pasten door de plaatsen van de spoelpoorten..

je zou altijd nog een nieuwe wand kunnen overwegen, maar dan kan je net zo goed een nieuwe bestellen qua prijs...
 
Oke, en uberhaubt een andere cilinder die je hebt liggen (liefst wel uit hetzelfde straatje niet ineens een originele 50cc, ook ivm of de ontsteking het "aankan") eronder drukken, kijken of die het wel goed doet? Om maar weer iets uit te sluiten?
heb ik zojuist gemonteerd, maar te slecht weer om te proberen.

@jaapio; het zijn normale zuigers, DR zuigers passen er ook in alleen hebben deze dubbele zuigerveren en de originele zuiger enkele.
Ze bedoelen gewoon dat hij zover gehoond moet worden dat er geen zuiger in de juiste maat meer over is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top