aerox stotterd met een 19mm

roelow

Well-Known Member
ik heb onder mijn aerox een polini corsa geplaats
en met orginele carb liep hij(best) goed
maar nu hek een 19mm eronder gezet met sproeier 92
en stotterd die als de meter bij optrekken en wil niet gestationeerd lopen
in mijn orginele carb. zat sproeier 80
weet iemand wat dit kan zijn
setup nu:
19mm arrecha
polini corsa 70cc
polini speed control vario
5,5 gr. rollen leovinci
verder ogineel(drukveer enzow ook)
 
Advertisement - register to remove this

Een arreche carb is troep! Kan beter weer je orginele 12mm dell er onder gooien. Mijn ervaring is met Amal/arreche carb's dat het bijna niet af te stellen is.
 
maarjah daar gaat het ff niet om
ik heb hem gekochtvan een jongen uit mijn klas en daar deed hij het PERFECT op duz...
maar is het dan een te grote sproeier??!
 
sorry, ben een beetje zenuw8ig voor morgen. (TT)

maar dat bedoelde ik wel idd. als jij een standaard filter gebruikt en die jongen uit je klas een ander type, dan kan dat de oorzaak zijn dat jij nu te maken hebt met een te rijke afstelling.
 
Maar sowieso zijn 2 verschillende bromfietsen niet met elkaar te vergelijken.

Persoonlijk zou ik gewoon met die 12mm blijven rijden icm std filter. Of een dellortho carb gebruiken icm std filter

woodworker said:
sorry, ben een beetje zenuw8ig voor morgen. (TT)

maar dat bedoelde ik wel idd. als jij een standaard filter gebruikt en die jongen uit je klas een ander type, dan kan dat de oorzaak zijn dat jij nu te maken hebt met een te rijke afstelling.
 
roelow said:
zit wel standaart filter op
maar je moet toch altijd als je een grotere carb gebruikt de sproeier verkleinen die in je orginele zat?
Integendeel, grote carb = grotere luchtdoorlaat. Wss moet je groter in sproeier in vergelijking met een kleinere carb.
Ook kun je sproeiermaten van verschillende merken niet met elkaar vergelijken.
 
nu hek er sproeier 84 in hij stotterd nog een klein beetje bij het wegtrekken
maar ik reed zon 70/80 op de weg achter een auto en die auto sloeg af
ik rem, auto weg, ik weer volgas en opeens voel ik een schok en wil hij niet meer optrekken, kmoet spelen met het gas en dan duurd het wel 1km voordat hij op zijn top is van 40 ofzow
ik moet er wel ff bijzegge dat ik de koelvloeistof had bijgevuld maar er ma nix in de tank kwam:S, ik ben gewoon doorgereden zonder dat het tankje volzat
hij blijft wel gestationeerd lopen maar zodra ik gasgeef is hij wel
choke helpt ook nix
en nu hek dit
komt da door de koelvloeistof of wat?
 
DME3 said:
Integendeel, grote carb = grotere luchtdoorlaat. Wss moet je groter in sproeier in vergelijking met een kleinere carb.
Ook kun je sproeiermaten van verschillende merken niet met elkaar vergelijken.


dat is dus niet zo , het ligt e maar net aan wat voor type carburateur je hebt en wat de setup van die carb is , bijv. gasnaald , gasbuis etc..

arreche is gewoon bagger , beter koop je een 17,5mm dell'orto , daar zul je veel meer plezier mee beleven..
 
jah maar hij liep goed totdat ik weer wou wegtrekken
toen kreeg ik een schok en wil hij helemaal niet meer in toeren komen
kheb de carb. al gecheckt
kan het ook de vario zijn?
 
:O kheb probleem gevonde
toen ik weg opwou trekken heeft de vario zon harde schok gekrege dat mijn rubbers die op de gradenplaat zitten doormidden zijn gescheurd(alle 3)
is nie goed ofwel?:p
 
roelow said:
:O kheb probleem gevonde
toen ik weg opwou trekken heeft de vario zon harde schok gekrege dat mijn rubbers die op de gradenplaat zitten doormidden zijn gescheurd(alle 3)
is nie goed ofwel?:p


Nee alles wat kapot gaat is niet goed..

en als je zo door blijft tuffen kan je je vario ook wel afschrijven..:rolleyes:

ps stotteren = probleem met mengsel + sproeier + lucht + filter..

ik ben zelf niet bekend met een amal, maar zal wel het zelfde principe hebben als alle andere carbs..

controleer mengsel, dan lucht, dan sproeier, dan bougie .. en zo de beste instelling proberen te vinden.
 
Back
Top