Aerox stotterd (weer!)

Status
Not open for further replies.

spNk

Livin' Loud
Hoi,

ik heb een aerox met de volgende setup:
Roze top
Shot
21mm DO BE: sproeier 98
Powahfilter (E5) (k weet het, maar er past geen std filter op ivm niet de juiste maat kelk)
Malossi multivar (geloof ik) 4,7gr rollen
Deltaclutch: rode drukveer, zwarte trekveren
Torquedriver (polini versie, speeddriver geloof k)
NGK B9ES

Nou het verhaal;

Een tijdje terug is er een circlipje uit de zuiger gelopen.
Gevolg: kras in de cilinder en zuiger aan flarden;
Vervolgens heb ik de cilinder weg gebracht voor een hoon beurt,
maar dit kon niet meer omdat er geen geschikte maat zuiger meer voor was.
Toen heb ik een tijdje rond gereden met mijn originele cilinder, en een 12mm carb.
Liep allemaal wel redelijk, maar op top stotterde hij iets of wat (niet echt super merkbaar, maar je hoorde het wel als je goed luisterde).
Op een gegeven moment cilinder eraf gehaald om te kijken of er iets niet goed zat (pakking oid), maar toen vond ik nog een goede zuiger voor de roze top cilinder. Ik dacht van; ach wat heb ik te verliezen? Roze top weer gemonteerd en 1x kicken lopen. Daar rijd ik dus nu nog mee rond, wel weer met de 21mm carb.

Maar goed, het gestotter is nu nog veel erger, ik kan maar half gas rijden en dan nog stotterd hij af en toe.

Filmpje (alleen geluid):

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yLQ9cpgruGA"]YouTube - Broadcast Yourself.[/ame]


Wat heb ik geprobeerd;
Ik heb al een massa draad aangelegd, al 3x opnieuw geprobeert (ijzer beter schuren e.d.)
En mijn bougie, bobine en cdi vervangen.

Iemand die nog iets weet om te controleren?
Bougie ziet er perfect koffiebruin uit.

mvg,

Ramon
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zoiezo een andere naald ! :)
dat deed bij mij tenminste echt wondere...

neem een naald die zo spits mogelijk is.. weet de benaming daarvan niet..

daarmee kon ik een stuk lager in sproeiermaat en liep het geheel veel vloeiender..
omdat de verdeling van brandstof natuurlijk een stuk anders (imo beter) is.
voor die 3 euro ofzo zeker het proberen waard :)
 
Zal het eens proberen als ik toch naar dijkman ga... zijn er toevallig ook kelkjes te krijgen waar je standaard filter op past? Of zal ik dan aan vermogen inleveren.

Maar goed, die naald is niet het probleem want eerder liep het ook super.
 
zoiezo een andere naald ! :)
dat deed bij mij tenminste echt wondere...

neem een naald die zo spits mogelijk is.. weet de benaming daarvan niet..

daarmee kon ik een stuk lager in sproeiermaat en liep het geheel veel vloeiender..
omdat de verdeling van brandstof natuurlijk een stuk anders (imo beter) is.
voor die 3 euro ofzo zeker het proberen waard :)

W6 ?
 
is het nog niet weg:D

hoe is het gekomen? zo uit het niets? of met het warmer worden v/d buiten lucht.

post anders eens een filmpje. want soms vraag ik me af welk stotteren mensen bedoelen.
 
Filmpje zal ik binnenkort wel even maken... het is gekomen nadat ik de originele cilinder weer gedemonteerd heb en de roze top er weer onder. Met 12mm carb stotterde hij een klein beetje op top, toen heb ik de 21mm weer gemonteerd en was het gestotter veeeeel erger, ik kan maar een kwart / 1 derde gas geven voor het begint.
 
zet je gasnaald is verder naar onder ( clipje naar boven, voor de duidelijkheid)

had vandaag met 17,5 ook clipjes zat midden. toen boven in gedaan complete gestotter weg.

luchtschroef staat 1,5? ook wss iets meer open. dan nog een proberen.
 
het kan je ontstekeing zelf ook nog zijn of het contactslot;)

bij 50cc bromquads van het merk eton komt het vaak voor dat het contactslot kapot gaat en daardoor gaat stottteren en half gas kunt rijden!

of de onsteking zelf is kapot. ( pickup )
 
Mja, een aerox contact slot gaat niet zomaar kapot, het is geen chinese zooi oid. Ontsteking lijkt me stug, das ook het laatste wat ik ga vervangen. Zal dat met die clipjes wel even proberen, maar hij reed altijd goed zoals hij nu staat.
 
Heb even een geluidsclip van youtube toegevoegd aan de start post.
Halverwege het filmpje geef ik af en toe vol gas, je hoort wel wanneer. Ik kan normaal niet verder dan 1/3e gas zonder te stotteren.
 
kan je mijn kamer ook even stofzuigen:eek:
maar even zonder gekheid:p

had je al gasnaald in verscheidene standen gezet? of gooi eens en stuk grotere sproeier er in en een iets kleinere.

en je gasnaald dan 1na bovenste oid?
 
Gasnaald staat 1 tikje rijker dan standaard, dit omdat vroegahh toen hij nog wel goed liep hij te weinig kreeg bij 3 kwart gas. Ik kan wel andere sproeiers gaan proberen, maar het liep altijd goed met sproeier 98. Heb overigens ook geen kleinere, zijn hier in de buurt ook niet te krijgen :( (dellorto klein)

Maar goed, ik ga nog wat kutten met de gas naald dan maar.
 
heb je helemaal geen kleinere? :S lekker is dat :p

mja denk toch echt dat je wss van sproeier zult verandere alles is anders je cil in honed dus zal die ook andere sproeier moeten.

weers invloeden ;) misschien had je hem al wat rijk staan dan zou het zomaar kunnen dat hij nu stottert.

dus ik zou echt aantal sproeiers gaan proberen.
 
+1, klinkt als een te rijk mengsel. 98 is ook wel enorm groot moet ik zeggen, volgens mij kan dat echt wel een stuk kleiner. Ik reed toen der tijd met een 21mm + Evo 70 met sproeier 92. Ok elk blok is anders maar volgens mij kan je wel een stuk lager gaan. :)
 
heb je helemaal geen kleinere? :S lekker is dat :p

mja denk toch echt dat je wss van sproeier zult verandere alles is anders je cil in honed dus zal die ook andere sproeier moeten.

weers invloeden ;) misschien had je hem al wat rijk staan dan zou het zomaar kunnen dat hij nu stottert.

dus ik zou echt aantal sproeiers gaan proberen.

Ik heb geen kleinere sproeiers omdat ik altijd een 17,5mm carb gehad heb waar gewoon dellorto grote sproeiers in gaan. Wel heb ik bij mijn carb een setje sproeiers gekregen van 98 tm 120 of iets dergelijks, maar de 98 zit er nu in. ;)

Ik heb de gasnaald net op armste stand geprobeert, en hij stotterd al minder. Wel is de gas reactie een stuk slechter. Maar ik denk dus gewoon dat om de een of andere vaage reden mijn sproeier gewoon te groot "geworden" is. Binnenkort maar even naar dijkman oid dan... vind het zonde om een set sproeiers te kopen en dan ook nog eens 6,20 verzendkosten betalen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top