Aerox start niet na vervangen cilinder

wat is de elektrodenafstand van je bougie(s)?
en lekenvraag voor de experts: zit er een elektronische beveiliging tegen warmlopen in de cdi verwerkt? zo ja verdenk ik die temperatuursensor (even de oude monteren om te vergelijken,?)
 
de aarde connectie van je bobine ziet er behoorlijk 'crusty' uit (foto 2), heb je daar een goede verbinding, even opgeschuurd en schoongemaakt tijdens het vervangen? heb je een massa punt bij de startmotor, dan deze ook even goed schoonmaken.
Is dat de aarde die je bedoelt ?
Post automatically merged:

hmmm raar, alle minarelli blokjes die ik heb gezien hebben een massa punt bij de startmotor.

In principe kan je onttseking kapot zijn maar hangt niet samen met het vervangen van je cilinder, tenzijn je heel lomp te werk bent gegaan...
Nee heb t stap voor stap gedaan zoals internet mij vertelde.
Post automatically merged:

Plaats eens een foto van je cdi
Links de oude. Rechts de nieuwe
Post automatically merged:

wat is de elektrodenafstand van je bougie(s)?
en lekenvraag voor de experts: zit er een elektronische beveiliging tegen warmlopen in de cdi verwerkt? zo ja verdenk ik die temperatuursensor (even de oude monteren om te vergelijken,?)
Elektrodenafstand? Haha wat is dat?

En geen idee of er beveiliging op zit. Maar denk het niet. Oude cilinderkop er net opgezet, maar zonder resultaat.
 

Attachments

  • 2294827D-17AB-4540-BFDF-299A587CD55D.jpeg
    2294827D-17AB-4540-BFDF-299A587CD55D.jpeg
    147 KB · Views: 17
  • 34BFEF58-C659-4B24-B472-C88E3537DEB0.jpeg
    34BFEF58-C659-4B24-B472-C88E3537DEB0.jpeg
    189.2 KB · Views: 15
Haha, :disrelieved:

ik zei niet dat je de oude cilinderkop erop moest zetten, alleen de temperatuursensor. of zat die nog in de oude cilinderkop?
elektrodenafstand.png
die vraag over die beveiliging was aan de experts op het gebied van de aerox
dat ben jij niet, en ben ik ook niet.
 
Last edited:
Haha, :disrelieved:

ik zei niet dat je de oude cilinderkop erop moest zetten, alleen de temperatuursensor. of zat die nog in de oude cilinderkop?
View attachment 67928
Die zat in de oude cilinderkop, en die kreeg ik niet los. Maarja, werkt ook niet dus.

Hoe haal ik dit los, zodat ik bij de ontsteker kan?

Die afstand staat gewoon standaard..
 

Attachments

  • 153C4A55-FFCE-47A1-B4B9-CEA041B9D3D7.jpeg
    153C4A55-FFCE-47A1-B4B9-CEA041B9D3D7.jpeg
    237.9 KB · Views: 14
daar heb je een poelietrekker voor nodig.


eerste foto van je startmotor laat zien dat massa aansluiting in ieder geval behoorlijk smerig is, zou ik even loshalen en goed schoonmaken en opschuren. Verder zou ik je checken of je bougiekabel wel goed is, maakt de bougiekap goed contact met de kabel, check ook even de drie kabeltjes die vanaf je blok naar je kabelboom gaan goed schoonmaken en zorgen dat ze goed contact maken.
 
Trek eens een massa kabel van een kaal geschuurd stukje frame naar je blok. Simpel draadje met 2 oogjes erop, want je ontsteking zal er heus niet af hoeven als je het lopend uit elkaar hebt gehaald. En maak meteen ff je blok schoon, wie weet wat er nu van die rommel in je blok is terecht gekomen
 
daar heb je een poelietrekker voor nodig.

die trekker gaat hier niet werken: er zit hier geen schroefdraad in het vliegwiel. en wat bartj zegt.
 
Trek eens een massa kabel van een kaal geschuurd stukje frame naar je blok. Simpel draadje met 2 oogjes erop, want je ontsteking zal er heus niet af hoeven als je het lopend uit elkaar hebt gehaald. En maak meteen ff je blok schoon, wie weet wat er nu van die rommel in je blok is terecht gekomen
Waar op me blok moet ik dat draadje bevestigen?
 
heb je bij het vervangen van je bobine, deze bouten en bevestigingspunten ontroest/opgeschuurd?

crusty.png

en hoeveel koelwater heb je over je elektronica laten lopen bij het demonteren van je oude cilinder (of heb je wel eerst netjes afgetapt?)
 
Waar op me blok moet ik dat draadje bevestigen?
dat maakt niet uit, willekeurige bevestigingsbout. je hele blok is één grote geleider. nog beter: op het uitstekende deel van dat ene langere cilinderkoptapeind net onder je temperatuursensor (tweede moer erboven) = vlak naast je bougiegat.
Post automatically merged:

op iets van metaal, dus niet op de casings/carters.
zijn die van plastic dan?
 
heb je bij het vervangen van je bobine, deze bouten en bevestigingspunten ontroest/opgeschuurd?

View attachment 67934

en hoeveel koelwater heb je over je elektronica laten lopen bij het demonteren van je oude cilinder (of heb je wel eerst netjes afgetapt?)
Heb ik ontroest enzo idd. En netjes afgetapt uiteraard.
Post automatically merged:

Nee maar zijn niet van zuiver metaal een bout geeft veel betere geleiding.
Maar ik snap het niet. Hij deed het gewoon, ik heb netjes 1 op 1 stap voor stap de cilinder vervangen en uitlaat en hij doet het ineens niet die vonk.
 
kapotte ontsteking of kortsluiting

Ik denk dat het iets simpels moet zijn eerlijk gezegd, iets verkeerd aangesloten ofzo.
Woon je toevallig in de buurt van capelle ad ijssel?
Post automatically merged:

Of iemand anders die (tegen betaling uiteraard) even wil langskomen om te kijken en helpen? Ik ben echt ten einde raad en heb hem nodig voor mn werk.
 
Last edited:
Back
Top