Is dat de aarde die je bedoelt ?de aarde connectie van je bobine ziet er behoorlijk 'crusty' uit (foto 2), heb je daar een goede verbinding, even opgeschuurd en schoongemaakt tijdens het vervangen? heb je een massa punt bij de startmotor, dan deze ook even goed schoonmaken.
Nee heb t stap voor stap gedaan zoals internet mij vertelde.hmmm raar, alle minarelli blokjes die ik heb gezien hebben een massa punt bij de startmotor.
In principe kan je onttseking kapot zijn maar hangt niet samen met het vervangen van je cilinder, tenzijn je heel lomp te werk bent gegaan...
Links de oude. Rechts de nieuwePlaats eens een foto van je cdi
Elektrodenafstand? Haha wat is dat?wat is de elektrodenafstand van je bougie(s)?
en lekenvraag voor de experts: zit er een elektronische beveiliging tegen warmlopen in de cdi verwerkt? zo ja verdenk ik die temperatuursensor (even de oude monteren om te vergelijken,?)
Die zat in de oude cilinderkop, en die kreeg ik niet los. Maarja, werkt ook niet dus.Haha,
ik zei niet dat je de oude cilinderkop erop moest zetten, alleen de temperatuursensor. of zat die nog in de oude cilinderkop?
View attachment 67928
die trekker gaat hier niet werken: er zit hier geen schroefdraad in het vliegwiel. en wat bartj zegt.daar heb je een poelietrekker voor nodig.
![]()
Vliegwieltrekker Yamaha Aerox / Yamaha Neos 2T / Yamaha Jog / Malaguti F12 / Malaguti F15 / Cpi Oliver / Cpi Aragon / Aprillia SR2000 / Yamaha Bws / Aprilia Amico Cityparts
Vliegwieltrekker Yamaha Aerox / Yamaha Neos 2-Takt / Yamaha Jog / Malaguti F12 / Malaguti F15 / Cpi Oliver / Cpi Aragon / Aprillia SR2000 / Yamaha Bws / Aprilia Amicowww.cityparts.nl
Waar op me blok moet ik dat draadje bevestigen?Trek eens een massa kabel van een kaal geschuurd stukje frame naar je blok. Simpel draadje met 2 oogjes erop, want je ontsteking zal er heus niet af hoeven als je het lopend uit elkaar hebt gehaald. En maak meteen ff je blok schoon, wie weet wat er nu van die rommel in je blok is terecht gekomen
op iets van metaal, dus niet op de casings/carters.Waar op me blok moet ik dat draadje bevestigen?
dat maakt niet uit, willekeurige bevestigingsbout. je hele blok is één grote geleider. nog beter: op het uitstekende deel van dat ene langere cilinderkoptapeind net onder je temperatuursensor (tweede moer erboven) = vlak naast je bougiegat.Waar op me blok moet ik dat draadje bevestigen?
zijn die van plastic dan?op iets van metaal, dus niet op de casings/carters.
Heb ik ontroest enzo idd. En netjes afgetapt uiteraard.heb je bij het vervangen van je bobine, deze bouten en bevestigingspunten ontroest/opgeschuurd?
View attachment 67934
en hoeveel koelwater heb je over je elektronica laten lopen bij het demonteren van je oude cilinder (of heb je wel eerst netjes afgetapt?)
Maar ik snap het niet. Hij deed het gewoon, ik heb netjes 1 op 1 stap voor stap de cilinder vervangen en uitlaat en hij doet het ineens niet die vonk.Nee maar zijn niet van zuiver metaal een bout geeft veel betere geleiding.
je komt toch vanzelf ònder een bout uit. en aangezien het blok veel groter is dan een willekeurige bout, zal die weerstand ook wel weer meevallen.Nee maar zijn niet van zuiver metaal een bout geeft veel betere geleiding.
Woon je toevallig in de buurt van capelle ad ijssel?kapotte ontsteking of kortsluiting
Ik denk dat het iets simpels moet zijn eerlijk gezegd, iets verkeerd aangesloten ofzo.
.. ook geen verdwaalde schakelaar waar die heeft gezeten?Zijstandaard heb ik niet, dus dat kan het ook niet zijn.