Wat op Minarelli horizontaal een probleem kan opleveren aan valse lucht ,
is de membraanpakking tussen het membraan en spruitstuk.
Velen, zelfs websites die onderdelen verkopen raden aan om zowel onder als boven het membraan een pakking te monteren.
Echter zit er op het spruitstuk al een rubberen pakking die perfect af sluit rondom de ingang van het membraan ,
en kan een pakking op die plek een verhoging geven rondom die rubberen pakking, waar door die rubberen pakking niet goed af sluit.
Het staat zelfs in de workshop manual in de foto die ik laat zien.
3= de pakking die tussen membraan en carter zit
4 = het membraan
5= Spruitstuk
Nummer 3 is de enigste pakking die je nodig hebt.
De meningen verschillen er over maar het zou zomaar kunnen dat daar het probleem zit.
Zelf heb ik er al 2 keer een probleem met de pakking boven het membraan gehad dat ik het niet gestart kreeg,
en zat er ook allemaal benzine rond die rubberen pakking .
En dan nog een vraag , met hoeveel NM zijn de boutjes van de cilinder aan gedraaid?
Dat zou ongeveer rond de 9 a 10 NM moeten zijn .