Aerox start niet na revisie

@Kerim122 ik zei ook niet dat jij de krukas vervangen had, maar mogelijk de vorige eigenaar/prutser die er aan gezeten heeft?
en hèb je gekeken of je zuiger bovenin de cilinder komt op BDP?
 
Het is inderdaad tegenstrijdig, je blok blijft op druk zeg je, dus er is geen lekkage ergens (dus alle keerringen en pakkingen doen hun werk) maar als compressie test kom je niet hoger dan '2. nog wat' bar?

c-row en bartj geven aan welke oorzaak dit eventueel nog zou kunnen zijn, nemelijk te veel ruimte tussen je zuiger en je cilinder bij tdc van je zuiger, dus een te korte krukas voor de cilinder/kop combinatie. squish test doen en meten dus.
 
Wat op Minarelli horizontaal een probleem kan opleveren aan valse lucht ,
is de membraanpakking tussen het membraan en spruitstuk.
Velen, zelfs websites die onderdelen verkopen raden aan om zowel onder als boven het membraan een pakking te monteren.
Echter zit er op het spruitstuk al een rubberen pakking die perfect af sluit rondom de ingang van het membraan ,
en kan een pakking op die plek een verhoging geven rondom die rubberen pakking, waar door die rubberen pakking niet goed af sluit.
Het staat zelfs in de workshop manual in de foto die ik laat zien.

3= de pakking die tussen membraan en carter zit
4 = het membraan
5= Spruitstuk

Nummer 3 is de enigste pakking die je nodig hebt.
De meningen verschillen er over maar het zou zomaar kunnen dat daar het probleem zit.
Zelf heb ik er al 2 keer een probleem met de pakking boven het membraan gehad dat ik het niet gestart kreeg,
en zat er ook allemaal benzine rond die rubberen pakking .

En dan nog een vraag , met hoeveel NM zijn de boutjes van de cilinder aan gedraaid?
Dat zou ongeveer rond de 9 a 10 NM moeten zijn .
 

Attachments

  • mina hori carb membraan.png
    mina hori carb membraan.png
    89.9 KB · Views: 10
Last edited:
*Nieuwe cilinder, zuiger, kop, keerringen en allemaal nieuwe pakkingen.
Wat voor Cilinder heb je eigenlijk gekocht ?
Als het Budget spul is , Bijv Mezoly.. heb je kans dat de Maat Cilinder B is , en de zuiger Maat A
Slot speling al gemeten ?
Squish al gemeten ?
 
@Kerim122 ik zei ook niet dat jij de krukas vervangen had, maar mogelijk de vorige eigenaar/prutser die er aan gezeten heeft?
en hèb je gekeken of je zuiger bovenin de cilinder komt op BDP?
Het is inderdaad tegenstrijdig, je blok blijft op druk zeg je, dus er is geen lekkage ergens (dus alle keerringen en pakkingen doen hun werk) maar als compressie test kom je niet hoger dan '2. nog wat' bar?

c-row en bartj geven aan welke oorzaak dit eventueel nog zou kunnen zijn, nemelijk te veel ruimte tussen je zuiger en je cilinder bij tdc van je zuiger, dus een te korte krukas voor de cilinder/kop combinatie. squish test doen en meten dus.
Ik heb de kop eraf gehaald en gekeken, maar de zuiger komt netjes bovenin de cilinder. Squish zou ik moeten nameten.
Filmpje zonder kop erop (is dit geluid trouwens normaal???)
Post automatically merged:

Wat op Minarelli horizontaal een probleem kan opleveren aan valse lucht ,
is de membraanpakking tussen het membraan en spruitstuk.
Velen, zelfs websites die onderdelen verkopen raden aan om zowel onder als boven het membraan een pakking te monteren.
Echter zit er op het spruitstuk al een rubberen pakking die perfect af sluit rondom de ingang van het membraan ,
en kan een pakking op die plek een verhoging geven rondom die rubberen pakking, waar door die rubberen pakking niet goed af sluit.
Het staat zelfs in de workshop manual in de foto die ik laat zien.

3= de pakking die tussen membraan en carter zit
4 = het membraan
5= Spruitstuk

Nummer 3 is de enigste pakking die je nodig hebt.
De meningen verschillen er over maar het zou zomaar kunnen dat daar het probleem zit.
Zelf heb ik er al 2 keer een probleem met de pakking boven het membraan gehad dat ik het niet gestart kreeg,
en zat er ook allemaal benzine rond die rubberen pakking .

En dan nog een vraag , met hoeveel NM zijn de boutjes van de cilinder aan gedraaid?
Dat zou ongeveer rond de 9 a 10 NM moeten zijn .
Ik heb twee membraanpakkingen gemonteerd met een nieuwe inlaatspruitstuk(aangedraaid met 11nm). Verder heb ik een leakdown test uitgevoerd en geen lek geconstateerd bij de keerringen, membraan, inlaat, cilinderkop of cilindervoet. Na het blok dus onder druk gezet te hebben vind er dus geen drukverlies plaats.
Ik heb alle waardes van het handboek aangehouden voor aanhaalmomenten etc.
Post automatically merged:

Wat voor Cilinder heb je eigenlijk gekocht ?
Als het Budget spul is , Bijv Mezoly.. heb je kans dat de Maat Cilinder B is , en de zuiger Maat A
Slot speling al gemeten ?
Squish al gemeten ?
Het is een budget cilinder inderdaad met slotspeling van 0.30mm, squish heb ik nog niet gemeten. Echter heb ik ook een DR (50cc) gemonteerd ,van een werkend blok, om uit te sluiten dat het aan de nieuwe cilinder/zuiger/kop ligt. Maar ook met die setup geen succes
 

Attachments

  • Foto 18-04-2023 18 45 59.jpg
    Foto 18-04-2023 18 45 59.jpg
    159.1 KB · Views: 7
  • data.JPG
    data.JPG
    94.5 KB · Views: 6
Last edited:
Ok, die dr heb je zuiger kop en mantel gemonteerd van een werkend blok en geen verschil? Kan nog steeds zijn dat je krukas niet past bij deze set up qua lengte. Weet je wat voor krukas erin zit?

Zou de dubbele pakking bij het spruitstuk toch ff weghalen voor de zekerheid.

Plak even een stukje soldeer draad op de kop van je zuiger en meet even de squish.
Post automatically merged:

 
Last edited:
Back
Top