Aerox houdt in

Status
Not open for further replies.

basboy33

Well-Known Member
Beste mensen,

ik heb sinds 1 maand een aerox (1e scooter).
Er zit een andere uitlaat onder (technigas),vario ring eruit en een sproeiertje (86).

Verder heb ik ook een nieuwe bougie erin gedaan en nieuw luchtfilter schuim.

in de eerste 2 weken dat ik hem had reedt die rond de 105 op de teller maar nu komt die niet boven de 50-55 km/u uit :S

een maat van me heeft hem goed afgesteld omdat hij wet hoe dat moet en ik niet :p dus nadat die dat had gedaan deed die het wel goed voor 3 dagen en daarna bleef die weer hangen op 50-55

hij gaat wel weer hard als ik van een brug afrij of ergens van hoog naar beneden, en soms als ik 50-55 rijd dan voel ik hem soort van schokjes geven dat die harder wil maar niet gaat.

En als ik in de ochtend rij gaat die gwn vol hard en in de middag
gaat die maar 50-55, dus eigenlijk als die wat warmer is loopt die kut.

misschien weten jullie wat het is ??

ps: heb niet zo heel veel verstand van scooters maar begin het te leren en me maat helpt me wel

gr, Bas

alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Luchtschroef zet je op 1,5 slag open (half 1) en dan zoek je de juiste sproeier erbij. Pas DAARNA kan je met je vario/koppeling aan het afstellen. Dat alles doe je altijd met een WARME scooter, bij het vervangen van rollen of drukveer moet je dus zeker even 5 minuten flink gassen voor je weer vanuit stilstand kijkt hoe het toerenverloop is en hoe die halverwege oppakt etc. Een scooter koelt snel af met dit weer
 
Heb net kleinere sproeier (82) erin gedaan en hij rijdt gelijk beter !!!
en kwa afstellen, iemand wil dat voor me doen :D

Dus probleem was een te grote sproeier !!!

Iedereen bedankt voor de tips en suggesties :D
gr, Bas
/close
 
ik heb precies hetzelfde gehad
ik had een ophoogblokje en yss veer 310 op mijn jog en toen met standaard luchtfilter ging dat niet werken want die ging kapot toen had ik een powerfilter en die ging op een gegeven moment licht scheuren en toen kwam ik ook niet boven de 50 uit dus ik standaard luchtfilter gekocht er terug opgezet ophoogblokje eraf en toen was alles weer goed ik denkd at jij scooter valse lucht krijgt waardoor hij niet meer zo hard rijd
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top