Aerox houdt in

Status
Not open for further replies.

basboy33

Well-Known Member
Beste mensen,

ik heb sinds 1 maand een aerox (1e scooter).
Er zit een andere uitlaat onder (technigas),vario ring eruit en een sproeiertje (86).

Verder heb ik ook een nieuwe bougie erin gedaan en nieuw luchtfilter schuim.

in de eerste 2 weken dat ik hem had reedt die rond de 105 op de teller maar nu komt die niet boven de 50-55 km/u uit :S

een maat van me heeft hem goed afgesteld omdat hij wet hoe dat moet en ik niet :p dus nadat die dat had gedaan deed die het wel goed voor 3 dagen en daarna bleef die weer hangen op 50-55

hij gaat wel weer hard als ik van een brug afrij of ergens van hoog naar beneden, en soms als ik 50-55 rijd dan voel ik hem soort van schokjes geven dat die harder wil maar niet gaat.

En als ik in de ochtend rij gaat die gwn vol hard en in de middag
gaat die maar 50-55, dus eigenlijk als die wat warmer is loopt die kut.

misschien weten jullie wat het is ??

ps: heb niet zo heel veel verstand van scooters maar begin het te leren en me maat helpt me wel

gr, Bas

alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

daar heeft hij ook niks aan natuurlijk..
een vriend van mij heeft PRECIES hetzelfde gehad met een sr met een technigas(ook na 3 dagen weer kut),
ik weet niet wat het is maar ik vind het toch kut uitlaten.. is de uitlaat nog begrensd ofniet?
vraag eens aan je maat wat hij er precies allemaal mee heeft gedaan zoals;
maat sproeier, vario rollen?

greetz
 
ja sproeier maat 86 en gewoon nog standaart vario rollen en uitlaat is nog begrensd maar mensen van een scooter shop zeiden dat het misschien de sproeier is of vario rollen versleten of misschien koppeling kaduk of als laatste me cdi kortsluiting ofso...

gr, bas
 
Heeft niets met de uitlaat te maken.. Omdat mensen niet kunnen afstellen geven ze maar de uitlaat de schuld...
Waarschijnlijk zijn je rollen te ligt en dan trekt hij wel goed als die koud is, maar zodra hij warm word wil die niet meer.
 
Inderdaad ik heb een tecnigas Next onder de scoot van mijn vriendin gemonteerd. Trekt in 1 stuk door naar zijn top zinder dipjes.

En hij is zelfs nog begrensd!. Je moet ook je carb afstellen als je scooter warm staat. Ik zou lichtere rolletjes proberen en sproeier 76 - 78.
Met een powerfilter en ontgrensd had ik maar 78.
 
ja ik heb orginele luchtfilter erin maar wel met ander schuim(mallossi)
met buisje erin weet ik ni echt wat je bedoelt maar hij is wel orgineel ;)

ja ik ga morgen dan maar andere sproeier erin doen.

welke lijkt jullie het best voor mijn setup? 74-76 ?
 
Eigenlijk moet je gewoon blijven proberen en proberen met verschillende sproeiertjes (je scooter moet wel warm zijn!!!) ik zou beginnen met 76 en op basis daarvan gaan kijken of het eventueel nog groter of kleiner moet ;) succes!
 
ok thx ;)

nu zou het wel moeten lukken denk ik maar heb je ook een link hoe je moet afstellen want ik neem aan dat dat ook moet gebeuren :p

ja sorry dat ik je zo veel last bezorg :p maar je geeft wel goed advies ;)

gr, bas
 
ligt eraan wat je wilt afstellen ;) vario rollen of sproeier? want sproeier is gewoon de oude eruit draaien, en de nieuwe erin ;).
Variorollen ligt anders:
daar heb je een zuigerstop en bougie sleutel voor nodig/ of een variosleutel.
en dan moet je je carterkap eraf halen en dan je variateur, haal je v snaar er voorzichtig af, en dan dat geval daarachter :p en dan zitten daar je rollen in ;).
Filmpjes: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=AEDh_VLC3jU"]YouTube- Howto: Rolletjes vervangen met een zuigerstop[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=rg3d4quFtys&feature=fvw"]YouTube- Hoe vervang je je rolletjes[/ame] (is van een speedfight, maar opzich hetzlfde)

greetz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top