Aerox blijft maar niet stationair lopen.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Mensen,

Ik zit hier met het volgende probleem:

Mn aerox blijft maar niet stationair lopen.

Hij is weer begrensd en loopt rond de 53 op een Koso digitale teller.
Er zit een 12 mm Dell"Orto op MET handchoke.
Standaard zit hier sproeier 72 in.
Ik heb maatje 72 niet, dus heb ik 74 geprobeerd, dan blijft hij nog steeds niet lopen. Heb ook 78 geprobeerd, maar met wegrijden verzuipt en stottert hij dan aardig. Dus net maar sproeier 70 erin gedaan en NOG blijft hij dus niet stationair lopen.

Luchtschroef eerst helemaal dichtgedraaid(rechtsom) en toen 1,5 slag open = dus gewoon 1 keer helemaal rond en dan nog een keer half rond?(ga hem nu bij zulke dingen zoeken, want ik snap er niet veel meer van.

Heb een normaal luchtfilter met het buisje er nog in(wel Malossi element, maar dat moet niet uitmaken.)

Met de stationairschroef helemaal dichtgedraaid(rechtsom, dus MEER toeren) bleef hij ook niet lopen.
Als ik de luchtschroef heel ver UITdraai blijft hij wel lopen. Maarja, als je dan gaat rijden loopt de boel kapot.

Heb hier de volgende maten liggen: 70,74,76,78,82.

Met 70,74,78 blijft hij dus niet lopen.

Toen het nog wat kouder was bleef hij met sproeier 76 wel netjes lopen dacht ik. Maar iets daarna dus weer niet en dan kwam door het filterelement dacht ik, die vervangen en hij deed het weer.

Kan iemand mij helderheid geven, zie ik iets over het hoofd etc?

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

Hij wil niet stationair blijven lopen zeg je, als je heeeel iets gas geeft loopt die dan wel stationair? En valt hij uit alsof die nog koud is of verzuipt die? Of maakt die gewoon veel te weinig toeren ongeacht hoe ver je de stationairschroef indraait
 
Als ik heel iets gas geef blijft hij wel lopen ja, en hij maakt ook te weinig toeren ongeacht hoever de stationairschroef in of uit is gedraaid. Het wordt wel iets beter als je hem verder in draait, maar niet goed genoeg.

Gasnaald nu op de op 1 na onderste stand, als ik hem op de onderste zet helpt het niet veel denk ik.

Moet ik het dus nu zoeken bij mn keerringen en/of membraan?
 
Nou, ik ben vanmiddag even bezig geweest.

Membraan gecheckt, en de 4 klepjes waren nog heel en sloten goed af. Als je er scheef op keek zag je wel een heel klein gleufje, maar het membraan was nog prima. Nieuwe pakking tussen het carter en het membraan gedaan. Tussen het spruitstuk en het membraan hoeft er niet één toch? Er zat er niet een tussen, maar ik zag dan er al wel een rubberen afdichting aan de onderkant van het spruitstuk zat.

Dus wat ik nu gecheckt heb allemaal:

- Carb; helemaal gedemonteerd en doorgeblazen.(inc. alle sproeiers.)
- Vacuum; gecheckt en het werkte nog prima
- Nieuwe bougie(kleur is prima)
- Nieuw luchtfilter element + filterhuis schoongemaakt.

Ik denk zelf dat het iets met het filter te maken heeft.
Want een tijdje geleden startte hij niet meer, toen het filterelement vervangen en hij startte weer, maar hij liep toen wel wat minder mooi.(nu Malossi element, eerst P1 element).

Toen ik mn filterhuis eraf had vanmiddag en dan ff start bleef hij eerst aardig lopen, en bij gasgeven kwam hij ook beter op toeren.

Vervolgens luchtfilter gemonteerd en toen ff gassen op de bok, maar het lijkt gewoon of hij wordt tegengehouden oid.
Toen het aanzuigbuisje UIT het filter gehaald, toen weer op even gassen op de bok, en wat blijkt; hij komt sneller op toeren dan MET het aanzuigbuisje.

Ik zou mn keerringen nog kunnen nakijken maar voor zover ik weet die nog prima.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Btw, kan het liggen aan een varioring op een 1 of andere manier. Heb zelf een varioring gemaakt(metaal), die past prima, maar als ik boven de 25 komt hoor ik wel wat knarsen, is niet het kickstartpedaal(gecheckt), maar het leek mij heel sterk dat het daardoor kwam.

Hulp is zeer welkom!
 
Jij hebt toch een extra dikke ring in je uitlaat, dan kan dat ja. In mn firefox zat ontgrensd nog steeds 62, liep prima (was aan de arme kant maar niks ernstigs, en ja had geen zin in sleutelen destijds :p). Zelfde blok verder
 
Ehh, naja, extra dik.
De doorgang is nu om en nabij de 13 mm. en de varioring is plusminus 6,5 mm breed.

Ik ga net wat langzamer dan een standaard scooter nu volgens mij. Nouja, een 'normale' standaard scooter. Ik haal ook wel een andere scooters in, maar die zijn denk ik gewoon half dichtgerot. Ik ga rond de 50/51 echte km nu.

Ik post zo wel ff foto van die prop
 
Dit is de prop die bij de uitlaat hoort: (tecnigas silent pro)

Klik!

En ik heb er gewoon zoiets inzitten:

Klik!

Kan dat het verschil maken?

Er zitten wel in de prop en aan de buitenkant wat lasspetters, die aan de buitenkant kan ik er wel af slijpen maar hoe krijg ik die aan de binnen kant eruit?
 
Waarom las je de originele prop erin?

Je kan altijd proberen of een kleinere sproeier helpt, zolang je maar geen kilometers gaat rijden kan dat echt geen kwaad hoor.
 
De originele prop zit er niet in. Dat was die op de 1e foto.
Er zit nu gewoon zo'n dikke shimring in.

Wat voor sproeier raad je me aan? Heb hier; 70,74,76,78 en 82 liggen.

Rond de 64/66?

Ik vraag iig het ook wel ff bij Dijkman als ik er ben binnen niet al te lange tijd.
 
Heb een handchoke, laatst toen ik mn carb eraf had gehaald en alle sproeiers etc eruit en doorgeblazen gewoon alles weer terug gezet, zelfde stat. sproeier ook. Choke kabel gaat wel een beetje strak, maar dat moet niet uitmaken toch? Sinds het schoonmaken is dat)
 
Mja die gaan eigenlijk altijd vrij strak. je zou hem eens uit je hevel kunnen halen om zeker te weten dat hij hem niet omhoog trekt, maar als je geen sportstuur of andere carb gemonteerd hebt zou dat niet moeten uitmaken.
 
Nou, net nog even gecheckt of mijn gasnaald wel goed gemonteerd was.(kon het aan liggen hoorde ik bij dijkman gister). Dus ff gecheckt, maar zat gewoon prima, dus ik maar even de gasnaald NOG een stand naar onder gezet, hij staat nu op de onderste stand. En hij blijft nu aardig lopen dacht ik. Nog niet warm gereden, maar als hij warm zou zijn zou hij minder benzine nodig zijn dus waarschijnlijk ook wel blijven lopen.
 
En ja hoor, vandaag ff wezen toeren, maar hij valt dus alsnog uit.

Wat te doen?? Verzuipt hij of wat? Of gewoon eens proberen om de gasnaald een stuk hoger te zetten? Denk iig niet dat dat zin heeft?
 
Back
Top