aerox blijft maar roken, ik zou het niet meer weten :s

pj-tuning

Well-Known Member
hoi,

Het probleem zit erin dat na monteren van een nieuwe setup men aerox vreselijk rookte...
dus ik dacht zelf meteen aan brakke koppaking en dus lekkend koelvloeistof.
Nu heb ik mijn pakkingen aan de gehele cilinder vervangen en koeldarmen nog niet aangesloten (zodat hij niet gekoeld word). Hij start (net als ervoor) van de 1ste kick maar hij blijft roken als gek. Ook heb ik al veel benzine erbij gegoten (in men benzinetank) omdat er misschien teveel olie in zou zitten...
Dit helpt dus duidelijk nog niets. Extra massa heb ik ook al op 2 plaatsen aangelegd.

iemand een idee waardoor hij nog zou kunnen roken?

Het is misschien niet van belang maar hier men setup:

Mina horizontaal
DR70cc
Dell'orto 17,5mm carbu
orri vario+koppeling+v snaar
orri ontsteking


mvg peter
 
Advertisement - register to remove this

Toen jij je nieuwe cilinder erop hebt gezet heb je deze waarschijnlijk goed ingevet met olie. De rook die je krijgt komt puur door de olie die deels verbrandt bij het ontploffen van het lucht/benzine mengsel in je cilinder. Dit gaat vanzelf weg als je een aantal km hebt gereden. Had het laatst ook nadat ik een nieuwe cilinder erop had gezet. Nadat ik me scooter startte begon er een vent in de straat ook nog te janken dat de straat blauw zag van de rook. Rookte ook wel fucking erg maja het ging na 50 km rijden geheel weg.
 
het kan ook zijndoor dat hij mis vorigekeer koelvloeistof heeft gelekt en dat je demperwol nat is
en die droogt niet snel op ?

verder kan het zijn dat heel je carter vol staat met benziene dat je hem mis heel vaak moest kicken tot je hem aan kreeg ?

maar als het echt wite rook is is het toch echt water
ik heb temiste in de tijd da ik nu in een scoot zaak werk nog nooit door benziene witte rook gesien en ik ehb het al vaak me gemaakt

nog een ding kan zijn dat je mis verkeerde olie heb gemengt geen 2tackt
iig als het door teveel maar wel de goede olie komt is het altijd blauw
 
ik heb vaak genoeg witte rook uit m'n scooter gehad en dat was bij ook ook soms gewoon omdat ik er net een nieuwe cilinder ophad gelegd en deze goed in had geolied.. ( dit was wel niet echt dikke witte rook )

bij mij stotterde ie in 't begin dan altijd wat en dan ga ik gewoon ff volgas rijden om die olie te verbranden, en dan trok die rok altijd wel weg...
ik deej dit eerst ook vaak zonder kvs omdat ik namelijk ook dacht dat 't kvs was...

maar als jij er geen kvs in hebt zitten kan 't gewoon geen kvs zijn of 't moest al in 't blok zitten...
ligt er anders niet gewoon kvs in uitlaat en blok ofzo? of heb je dit goed schoongemaakt??
 
ik heb vaak genoeg witte rook uit m'n scooter gehad en dat was bij ook ook soms gewoon omdat ik er net een nieuwe cilinder ophad gelegd en deze goed in had geolied.. ( dit was wel niet echt dikke witte rook )

bij mij stotterde ie in 't begin dan altijd wat en dan ga ik gewoon ff volgas rijden om die olie te verbranden, en dan trok die rok altijd wel weg...
ik deej dit eerst ook vaak zonder kvs omdat ik namelijk ook dacht dat 't kvs was...

maar als jij er geen kvs in hebt zitten kan 't gewoon geen kvs zijn of 't moest al in 't blok zitten...
ligt er anders niet gewoon kvs in uitlaat en blok ofzo? of heb je dit goed schoongemaakt??

rij je op mengsmering of gwoon arpart, als je op mengsmering rijd ken je mengsmering niet goed zijn, dat je de verkeerde verhouding had,, eff je benzine ververze en dan gwoon de goeie verhouding er in doen en dan kijke
 
Back
Top