Advies nodig voor scooter! 25km/u blauw kenteken

sten m.

Well-Known Member
Goedenavond / Morgen / Middag allemaal

Mijn opleiding verhuist binnenkort en ik ben dus op zoek naar een leuke / gave snorscooter .
Nu heb ik van diverse forums het een en ander bij elkaar gesprokkeld over scooters en brommers en de do's en dont's . Ik heb een budget van 1500-2200 euro , Hoger dan dat bedrag is alleen Leasen mogelijk voor mij (als jij een goeie scooter weet die in bedrag hoger ligt dan 2200 euro dan hoor ik dat ook graag !)

Tot nu toe zit over deze 3 scooters na te denken :
- Speedfight 3 (4 takt 25km/u NIEUW) € 2039,-
- AGM Vx50 / Vx50S (4 takt 25km/u NIEUW) € 1350,- (chinees?)
- Vespa S (2 of 4 Takt 25km/u NIEUW of TWEEDEHANDS) € 1700-3200,-

Voorkeur gaat uit naar een snorscooter. 25km/u

Graag hoor ik leuke goeie adviezen over de snorscooters , waar ik op moet letten en wat niet te doen .
Ook graag suggesties voor nieuwe scooters.

Alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

Begin vooral niet aan de chineesje
- AGM Vx50 / Vx50S (4 takt 25km/u NIEUW) € 1350,- (chinees?)

Deze zullen tot 5000 km wellicht prima lopen, maar daarna begint de ellende, dan is het ene en dan weet het andere direct kopen.. Risico dat je sneller stil staat is prima aanwezig en dat het onderhoud je veel meer kost dan dat je voor de scooter hebt betaald. Vergeet ook trouwens een 2ehandse vespa, vaak is er mee gerommeld of klopt het frame nummer niet, of zit er een gestolen blok eronder.. Vespa`s zijn gewoon erg duur..

Speedfight 3 zou je kunnen overwegen, maar wellicht misschien eens kijken bij een kymco of een sym scooter..

Je zou voor 1800 euro ook een prima scooter kunnen kopen.
 
Ik heb al eerder een speedfight 3 gehad , brom versie , Beviel me super ! . nadeel hiervan is dat deze lastig zijn om op te voeren , ik wil mijn snor ongeveer 40-45 laten lopen met een schakelaar voor rollerbank .
Speedfight 3 is opzich ook nog lekker zuinig , Alleen een windscherm staat niet zo tof haha .
 
Back
Top