Kelvinsp1x
New Member
Beste forum leden, in een korte tijd een tweede post, maar dit is een heel ander onderwerp inprincipe. Althans, een beetje te vergelijken. In mijn vorige post had ik het over problemen van mijn zip 2t180 waarbij al het elektra plotseling gewoon niet meer werkt zonder gebeunt te hebben of wat dan ook.
Bedankt allen voor de reacties daarop.
Ik heb overigens een lastige situatie waar ik professioneel advies bij nodig heb. Het is een lang verhaal.
Ik gebruik mijn scooter best veel. Het standaard "daily" verhaal gebruik. Op dit moment is dat dus een 2t180. Nu is het zo dat deze HELEMAAL standaard is. Je vind geen meer standaard 180 dan deze zip. Nu op 1 of andere manier weten er dingen steeds maar weer kapot te gaan. Ik heb meerdere mensen al om advies gevraagd en die zeggen "maakt niet uit hoe standaard, een 2 takt 180 als daily wordt em gewoon niet."
Ik zit op dit moment te kijken naar een 4t 125. Ik weet alleen niet of dit de verstandigste keuze gaat zijn in mijn huidige situatie. Ik krijg steeds de opmerking 4t = daily naar me hoofd gesmeten.
Maar klopt het nou echt dat zelfs met zo een standaard 2t 180 er steeds maar weer problemen ontstaan & minder snel dan bij die 4t? Want ergens heb ik het gevoel alsof het steeds kleine ongeluk probleempjes zijn met die 180 en dat het echt een slechte keuze gaat zijn om naar die 4t125 te stappen.
Ik wordt op het moment gewoon een beetje moe van die "2 takt" problemen. Alle elektra kapot nu (werkelijk uit het niets), koelvloeistof spuit op me nieuwe kleding omdat die slang los schoot, lampjes branden door, cilinder [nieuwe] pakking zweet na een paar weken alweer door, etc.
Ik heb een tijdje een 4t80 gehad, nooit problemen mee gehad. Sta met deze 180 nu 5x in de zaak binnen 1 maand terwijl die "zo standaard" is. (ik ben zelf niet technisch.)
Is het voor mij gewoon beter om voor die 4t125 te gaan en hoofdpijn-vrij te zijn? Graag vraag ik vriendelijk om meerdere perspectieven.
Bedankt allen voor de reacties daarop.
Ik heb overigens een lastige situatie waar ik professioneel advies bij nodig heb. Het is een lang verhaal.
Ik gebruik mijn scooter best veel. Het standaard "daily" verhaal gebruik. Op dit moment is dat dus een 2t180. Nu is het zo dat deze HELEMAAL standaard is. Je vind geen meer standaard 180 dan deze zip. Nu op 1 of andere manier weten er dingen steeds maar weer kapot te gaan. Ik heb meerdere mensen al om advies gevraagd en die zeggen "maakt niet uit hoe standaard, een 2 takt 180 als daily wordt em gewoon niet."
Ik zit op dit moment te kijken naar een 4t 125. Ik weet alleen niet of dit de verstandigste keuze gaat zijn in mijn huidige situatie. Ik krijg steeds de opmerking 4t = daily naar me hoofd gesmeten.
Maar klopt het nou echt dat zelfs met zo een standaard 2t 180 er steeds maar weer problemen ontstaan & minder snel dan bij die 4t? Want ergens heb ik het gevoel alsof het steeds kleine ongeluk probleempjes zijn met die 180 en dat het echt een slechte keuze gaat zijn om naar die 4t125 te stappen.
Ik wordt op het moment gewoon een beetje moe van die "2 takt" problemen. Alle elektra kapot nu (werkelijk uit het niets), koelvloeistof spuit op me nieuwe kleding omdat die slang los schoot, lampjes branden door, cilinder [nieuwe] pakking zweet na een paar weken alweer door, etc.
Ik heb een tijdje een 4t80 gehad, nooit problemen mee gehad. Sta met deze 180 nu 5x in de zaak binnen 1 maand terwijl die "zo standaard" is. (ik ben zelf niet technisch.)
Is het voor mij gewoon beter om voor die 4t125 te gaan en hoofdpijn-vrij te zijn? Graag vraag ik vriendelijk om meerdere perspectieven.