Koop eentje die is opgevoerd, tenzij je in een grote stad woont met rollerbanken is dat geen probleem. Wil je eentje die legaal loopt zoek dan eentje die er goed uitziet, motorisch perfect is en ongeveer 53-55loopt ( legale limiet op roller). Ik heb eentje tekoop maar is op blauw kenteken maar hij loopt wel hard en heeft een dikke uitlaat erop.Hallo iedereen,
Ik ben net 16 jaar oud geworden en dus zoek ik samen met mijn vader voor een leuke scooter, ik ga voor een zip (geel).Wel zitten er voorwaarden bij, namelijk dat hij nieuw is en dat er voor de eerste twee jaar niet aan gesleuteld wordt door de garantie.
Ik heb gesproken met een scooterdealer, en de dealer zei dat ik het liefst geen nieuwe E4/E5 IGET Zip moet halen omdat die vervelend traag zijn op de rijbaan, maar een oudere E3 carb Zip, die niet nieuw te vinden zijn dus die ik tweedehands moet kopen van iemand. Ik wil namelijk niet dat mijn Zip na 15 seconden pas op 45 zit, dat gaat vervelend zijn voor de autos.
Heeft iemand ervaring met zijn/haar E4 ofE5 IGET Zip en een ouder variant die mij advies kan geven over wat een goed besluit zou zijn, of dat de nieuwe Zips het prima doen?
Ja maar hij wilt een zip op geel kenteken dus dan is het beste om eentje te halen die geen injectie is en die zijn makkelijk op te voerenalles vanaf E4 is standaard traag. als je niet te oud wilt, koop je juist iets dat nèt uit de garantie is, waardoor je ook weer budget overhoudt om hem (binnen de grenzen van papa en mama/verzekering) wat vlotter te laten lopen.
ik kwam er met een Euro4 Kymco uit 2019 ook achter dat opvoeren een stuk lastiger bleek dan bij voorgaande modellen/bouwjaren.. met een sport vario (waarvoor ik nog de juiste rollen moet regelen) EN EEN NIEUWE SNAAR trekt ie nu wat vlotter op en rijdt ie 49-50 GPS
Waar kan ik een zip 2takt kopen? Ik zoek overal maar ik zie alleen maar 4takt.zip 2takt kopen
Beetje tegenstrijdig , of heb jij gewoon domme pech gehad.Voordeel van een nieuwe:
Je weet dat je een goede scooter krijgt met zoveel km of jaar / jaren garantie op een product.
Misschien is het advies om voor een jong gebruikte te gaan waar zeker nog iets van garantie op zit op de werking van de scooter.
Dat als die kapot gaat hij onder garantie weer gemaakt word.
Heb in 2017 ook een nieuwe gekocht en daar ging ook van alles mis mee.
En de dealers die meer aan het prutsen waren dan maken.
Begon met nieuwe banden waar een hobbel in zat (moesten onder garantie nieuwe op)
Storing bougie / cdi
En nog meer dingen die ik even niet meer weet.
Overigens zijn de coatings op de frames van nieuwe scooters niet zo heel best (word veel op bezuinigd) snel ontstaan van roest plekken of de roest zit echt overal. (zit vaak maar een heel dun laagje verf op)
Beetje tegenstrijdig , of heb jij gewoon domme pech gehad.