Accu leeg

Black-X

Well-Known Member
Ik heb bij mijn SR2000 het probleem dat de accu leeg is, ik dacht eerst dat me accu kapot was, dus nieuwe gekocht deze erin gezet en deed het weer maar het plezier was maar van korte duur..

Dus heb idee dat me accu tijdens het rijden niet meer opgeladen word, hoe kan dit komen? Behalve draadje dat los is bijvoorbeeld of een kapotte accu waar ik nu dus al nieuwe voor heb gekocht?

Het lijkt mij dan dus de spoel te zijn? Hoe kan ik deze testen.?
 
Advertisement - register to remove this

Doet je verlichting het wel als je tijdt?
Anders is je spanningsverdeler dood.

Kan ook een draadbreuk zijn, heb dit zelf ook gehad doordat het draadje tegen de uitlaat hing.
Haal de plus draad los van je accu, start je scooter, en meet met een multimeter of er een spanningloopt tussen de net los gemaakte plus-draad en de min-draad (ipv de min kun je ook het carter gebruiken). Als je wat toeren maakt zou dit tegen de 14V DC moeten komen. Als dat zo is, wordt je accu iig opgeladen.

Zo niet, ook even meten aan de ingang van je spanningsverdeler. Dat is wisselspanning, dus zet je meter op de goeie stand ;)
 
oplaadspoelen gaan niet vaak tot nooit stuk , dus het zal aan je accu liggen waarschijnlijk en het feit dat je m niet hebt opgeladen is natuurlijk ook niet echt gunstig. probeer dat eerst voordat je allerlei dingen gaat doen die niet nodig zijn! bij een scooter repareren moet je eerst naar de kleine dingen kijken , niet direct de halve scooter gaan slopen..
 
Jah heb je gelijk in maar om zomaar een nieuwe accu te kopen ;) En de vraag was dus of ik het ff kon meten, dus als ik accu er uit haal kan ik net zo goed um meteen ff starten en kijken of er spanning op staat, staat er op die plus geen spanning dan weet ik genoeg :)
 
Back
Top