Accu opgeladen maar volgende dag leeg.

Boegia

Well-Known Member
Beste,

Ik heb een RS50 maar zodra ik mijn NIEUWE! accu oplaad en de volgende dag van de lader haal, niet ga rijden en de volgende dag m'n scooter elektrisch wil starten is de accu leeg.

Hoe is dit mogelijk?
Gelijkrichter of spanningsregelaar stuk?
Lek spanning lijkt me onmogelijk. Heb alles gechecked en lijkt me niet mogelijk.

Alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Spanningsregelaar denk ik, had ik ook. Één van de connectoren brokkelde gewoon af. Dus haal hem er gewoon even af, kijk even. En zo'n ding is niet zo heel duur, dus het kan geen kwaad om te controleren :)
 
Last edited:
dus het kan geen kwijt om te controleren :)

Huh?:?

Ontopic:

Kans is groot dat je spanningsregelaar stuk is.
Of dat je accu gewoon slecht is.(nu al!)
Gewoon ff met startkabels aan de auto van je pa, als hij dan wel start, weet je iig dat de electrische start goed werkt.
En daarna even een nieuwe spanningsregelaar kopen
 
idd , als een accu opgeladen is en hij doet het goed , en je komt later weer en hij is leeg is 9 van de 10 keer de accu gewoon kapot (en JA , dat gebeurd vaker!)

of er is iets dat stroom weg trekt uit de accu..

OF de laadspoel is kapot , dit kun je simpel doormeten door de brommer te starten en kijken hoeveel volt je hebt op de polen van de accu..

de spanningsregelaar heeft er iig niks mee te maken.
 
de spanningsregelaar heeft er iig niks mee te maken.

Ik denk dat je dat nog wel eens mis kunt hebben, ik had namelijk precies hetzelfde probleem. Nieuw spanningsregelaartje erin gehangen en voila, alles deed het weer en accu laadde mooi bij.

En zo duur is zo'n ding nou ook weer niet :)

PS: Was inderdaad 'kwaad' ja, gigantische typo :p
 
Ik denk dat je dat nog wel eens mis kunt hebben, ik had namelijk precies hetzelfde probleem. Nieuw spanningsregelaartje erin gehangen en voila, alles deed het weer en accu laadde mooi bij.

En zo duur is zo'n ding nou ook weer niet :)

PS: Was inderdaad 'kwaad' ja, gigantische typo :p


Denk inderdaad dat dat het is.
Want hij doet nu helemaal niks meer.

Gister nog op gereden.
Vandaag wou ik hem weer starten maar helemaal niks.
Zelfs de calxon doet het niet.
Ook een andere nieuwe accu geprobeerd maar dat hielp niks.
 
Denk inderdaad dat dat het is.
Want hij doet nu helemaal niks meer.

Gister nog op gereden.
Vandaag wou ik hem weer starten maar helemaal niks.
Zelfs de calxon doet het niet.
Ook een andere nieuwe accu geprobeerd maar dat hielp niks.

Ik heb dus precies hetzelfde gehad, op een gegeven moment deed niks het.
Ook een nieuwe accu geprobeerd en alles. Maar niks hielp

Totdat ik de tip kreeg om de spanningsregelaar maar te gaan vervangen, en dit hielp. Een hele grote kans dus dat dit bij jou ook zo is.
 
Maar als m'n spanningsregelaar stuk is doet dus niks het meer?

Elektrisch starten zal het niet doen (of een RS elektrisch starten kan weet ik niet )
Je lichten branden over het algemeen gewoon heel zwak.
Knipperlichten zullen het niet doen (of blijven branden in plaats van knipperen)

Maar kun je hem ook helemaal niet meer aankrijgen door hem te kicken?
Want als dat zelfs niet lukt is er toch iets anders aan de hand..
 
Koop dan een nieuwe spanningsregelaar (er van uit gaande dat die goedkoper is dan een nieuwe accu) en probeer het, als jij denkt dat dat het probleem is.. Werkt het niet dan koop je alsnog een nieuwe accu..
 
Koop dan een nieuwe spanningsregelaar (er van uit gaande dat die goedkoper is dan een nieuwe accu) en probeer het, als jij denkt dat dat het probleem is.. Werkt het niet dan koop je alsnog een nieuwe accu..

Zoals ik zei heb ik al een nieuwe accu geprobeerd.
Helpt niet.
Nieuwe spanningsregelaar daarintegen wel!
Tenminste. Alles werkt weer maar of de accu nog snel leeg is weet ik niet.
Anders bouw ik vanaf de accu gewoon even een extra hoofd schakelaar dan weet ik zeker dat de accu niet meer leeg loopt.

Soort 2e onderbreking.
 
Zoals ik zei heb ik al een nieuwe accu geprobeerd.
Helpt niet.
Nieuwe spanningsregelaar daarintegen wel!
Tenminste. Alles werkt weer maar of de accu nog snel leeg is weet ik niet.
Anders bouw ik vanaf de accu gewoon even een extra hoofd schakelaar dan weet ik zeker dat de accu niet meer leeg loopt.

Soort 2e onderbreking.

Goed om te horen :winner:
Of de accu bijlaad kom je maar op een manier achter.. en dat is gewoon even een paar kilometertjes rijden, en vervolgens de accu op een of andere manier laten leeglopen (dus gebruiken ;)) en als ie daarna gewoon mooi oplaad heb je geluk :D
 
Back
Top