Accu van Aerox wordt niet opgeladen, al vanalles gedaan!

Twan

Well-Known Member
Ik heb dit ook al gevraagt op Gathering.tweakers.net . Maar daar ben ik er nog niet helemaal uitgekomen. Dus vraag ik het hier. Ik vondt eerst (nog steeds wat) dat ik opgelicht was. Daar was mijn topic: Scooter fucked up na grote beurt. Omdat het nogal een typwerk was doe ik gewoon alles copy pasten.

Mijn verhaal:
Anderhalve maand geleden heb ik mijn scooter een grote beurt laten geven door mijn scoot dealer. Koste 100€ vanalles vervangen ( v snaar rolletjes enz. (km kabel want die was net kapot gegaan), prijs was goed enzo. Ik rij naar huis,
spijker in mijn band dat laten maken. Week later accu leeg ik d8 accu kapot nieuwe accu in laten zetten (deed hij toch gratis) andere halve week later accu weer leeg,
accu was nog heel, in andere scoot getest, week later zie ik dat mijn scoot olie lekt . Ik d8 nu laat ik het gvd maar maken, latern maken voor 45€ ( hij had een olie slangetje vervangen, en er was een condenstator kapot) Ik haal scoot op, dealer start scoot voor mij, ging niet zo goed ik d8 och accu zal wel leeg zijn. Ik naar huis rijden, volgende dag wil ik aan rijden WTF scoot maakt raar geluid als ik de electrische start gebruik daarna begon start motor te draaien heel langzaam steeds sneller maar niet gegenoeg om door te starten, display gaat knipperen zoveel stroom heeft ie nodig. Ik dus maar kick starte,
het regende die dag dus ik kom thuis ik zet scoot weg zie ik wat druppels onder mijn scoot ik d8 och zal wel water zijn enzo, ik start scoot ff met electrische start ff testen enzo, scoot maakt weer eerst raar geluid maar nu starte hij wel door. Volgende dag ik wil electrische start gebruiken maar hij kon weer niet door starten (accu was weer bijna leeg, misshcine ergens kortsluiting ofzo ) En ik zag die druppels nog op de grond liggen, ik voel eraan en het was olie GVD. Ik schroef kappen eraf zie ik dat de olie van de bovenkant van mijn olie tankje afkomt, ik haal de buddy seat eraf ik kijk goed naar olie tankje, ik doe er olie in en ja hoor scheur in olie tank .

Ik moest vandaag nog naar school toe rapport ophalen (5 onvoldoendes maar ga wel over ) ik kijk op km teller blijkt mijn kabel weer kapot te zijn GVD net nieuw

Wat moet ik nu doen??? Naar een andere scoot dealer gaan ofzo ?? Want dit is wel heel erg matig. Voor 45€ heeft hij nix gemaakt alleen maar dingen gedaan die niet echt nodig zijn,
en ik vraag me nog steeds af wat hij in hemelsnaam met die condensator heeft gedaan enzo, want dat was een focking raar geluid wat je op het begin hoorde.

Dit verhaal is misschien wel wat wazig omschreven en veel typfouten

Hoe duur zijn olie tankjes ??

--------------------------------------------------------------------------------

Yamaha Aerox Rood/Zwart
Bouwjaar 2000.

Loopt 100 op teller, alleen begrenzers eruit :)

----------------------------------------------------------------------------------

Olietankje is gemaakt. Tweede handse kunnen kopen voor 12€ . Km kabel gemaakt. Was gvd veel werk dat olietankje plaatsen, alle kappen moesten eraf voordat ik er pas goed bij kon.
Maar 1 ding kan ik niet opgelost krijgen (ja ik moet dat door dealer bla bla laten doen maar kwil dat gewoon zelf doen )

Dat starten gaat nog steeds zo kut, ik weet nu precies welk geluidje dat dat is, van de relais. Die gaat dan ongeveer 10 sec tikken, daarna komt er een klein beetje beweging in de startmotor, dan weer tikken, en daarna ga de startmotor heel langzaam ronddraaien, maar als de motor koud is kan ik hem daarmee niet starten. Ik heb al een nieuwe relais geprobeert maar dat haalde niets uit . En als de motor al gestart is en warm gelopen is en ik probeer dan de electrische start dan start hij nog steeds kut. Zelfs na 10x.

Weet iemand wat er kapot is??

-----------------------------------------------------------------------------------

Net andere accu geprobeerd van een andere scoot, die helemaal vol was, en ja hoor scoot start meteen, helemaal perfekt.
Zal dus wel de accu zijn of waar ik toch bang voor ben de condensator die hij vervangen heeft.

------------------------------------------------------------------------------------

Net dealer nog een keertje opgebeld, dinsdag ook al maar toen zat hij bij boekhouder enzo. Ik gezegt enzo van dat mijn accu niet opgelaad wordt. Zei hij net dat hij iemand had opgebeld van Yamaha enzo, want hij snapte het zelf ook niet, dat hij de accu niet meer oplade, toen kwamen ze op de enigste conclusie dat dat kastje ( ik zei steeds condensator wat hij vervangen had , tenminste da zei hij tegen mij ) weer kapot was. Dat kwam heel veel voor bij nieuwe Aerox'en enzo. Maar deze Aerox is al een paar jaartjes oud zei mijn dealer tegen Yamaha, maar dat was de engiste conclusie van Yahama.
Nu moet ik mijn scoot daar weer een dag of 2 heen brengen enzo, want hij moet eerst kijken als dat dat daadwerkelijk kapot is en daarna op zijn werk whatever dat kastje gaan halen enzo.

Maar nu wil ik ff zelf kijken als dat kastje kapot is, dat kastje zat op het frame zei mijn dealer, want ik moet elke dag gaan werken, en ik heb mijn scooter daar voor nodig dus dat is weer zo'n gekut om hem daar heen te brengen enzo.

Op dat kastje zaten 5 kabels.

Weet iemand waar het kastje zit?? Precies

Weet iemand uberhaubt over welk kastje ik het heb??


P.S. Mijn dealer had gecheckt met voltmeter als mijn accu oplade toen ik hem daar 2 a 3 weken geleden heen had gebracht, en toen deed hij het volgens hem.


-----------------------------------------------------------------------------------

Nu is mijn vraag dus:

Wat kan er kapot zijn, waarom dat mijn accu niet meer opgeladen wordt.





Dit is btw GoT url:

http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/542896/1/150
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Twan Peters


:D weet ik :) Is ook niet echt nodig om daar te kijke enzo :p Maar voor de mensen die er wel acces hebben :p

Ikke bijvoorbeeld! :p 8) :D


maare, kabelboom, wat zou er dan precies brak zijn?
ik snap dat niet helemaal.

[edit]

ow wacht ff! logischeigenlijk , alles goed maar, km teller-kabel zit in kabeloom en die gaat kapot dus jah! dat zou idd kunnen ja, dat de kabelboom brak is! :)
 
Stroom wordt in je scoot opgewekt door je dynamo. Er lopen 2 draadjes uit je dynamo. De ene is voor je licht de andere is om je accu op te laden. Deze draadjes gaan door een gelijkrichter heen. Je moet dus ff kijken waar je nog wel en waar je geen spanning meer hebt.
 
Originally posted by //\\//\\@$t€®
Ik denk dat die condensator die je bedoelt die gelijkrichter is. DAt is het enige ding die aan je frame hangt. MAarja heeft geloof ik maar 4 draadjes (zitten er koelribben op?)

Mijn accu kon ik ook opladen maar dan was ie ook zo weer leeg en laadde niet meer bij, en de electra deed wat vreemd. Bedrading gecheckt en alles was in orde behalve bij dat grijze blokje met koelribben en die 4 draden, zo'n 30 centimeter onder je dashbord, achter je beenschild. Hier was veel groene koperaanslag te vinden en één draadje was los en helemaal gecorrodeert. Gerepareerd en opnieuw gesoldeerd en het was weer prima in orde! Kweet ut nie hoor, maar check het eens !

grtz & suc6
 
Hij laadt weer op, al een paar weken, maar vergeten hier te posten. Thx voor de reacties. Waar het aan lag:

Dat kastje wat hij vervangen had, was dus echt ook kapot geweest, dat kastje had mijn nieuwe accu ook bijna helemaal kapot gemaakt. Dus toen ik zo'n nieuw kastje had deed mijn nieuwe accu het bijna niet meer. Dus weer een nieuwe accu was de oplossing :)
 
Back
Top