Accu ineens leeg

fleurw

New Member
Ik heb een Vom venice scooter en hij start steeds een of twee weken heel de tijd goed en dan ineens start hij helemaal niet meer terwijl de dag daarvoor nog niks aan de hand was. Heb het al een paar keer gehad, al een nieuwe accu erin en een nieuwe spanningsregelaar. Weet iemand wat hier het probleem is?
 
Advertisement - register to remove this

Fleur,

niemand kan zo zeggen wat hier aan de hand is, vooral niet met zo weinig info.

Ik denk dat je er toch een multimeter moet bij halen en het één en ander moet gaan meten.

Wat bedoel je met niet starten?
Draait de startmotor niet of draait deze wel?
Start de scooter ook niet met de kickstarter? (als deze er uberhaupt op zit)

Zit er niet toevallig nog garantie op de scooter?
 
Fleur,

niemand kan zo zeggen wat hier aan de hand is, vooral niet met zo weinig info.

Ik denk dat je er toch een multimeter moet bij halen en het één en ander moet gaan meten.

Wat bedoel je met niet starten?
Draait de startmotor niet of draait deze wel?
Start de scooter ook niet met de kickstarter? (als deze er uberhaupt op zit)

Zit er niet toevallig nog garantie op de scooter?
Met de multimeter heb ik laatst van alles gemeten en dat was allemaal goed. Met de kickstarter start hij wel in een keer. Met de elektrische start geeft de accu volgensmij te weinig stroom. Die is dan ook van de ene op andere dag ineens leeg. Terwijl de dag daarvoor niks aan de hand is. Garantie zit er helaas niet meer op.
 
Met de multimeter heb ik laatst van alles gemeten en dat was allemaal goed. Met de kickstarter start hij wel in een keer. Met de elektrische start geeft de accu volgensmij te weinig stroom. Die is dan ook van de ene op andere dag ineens leeg. Terwijl de dag daarvoor niks aan de hand is. Garantie zit er helaas niet meer op.
Kan heel goed dat een accu ruim 12,5 volt aangeeft maar geen vermogen heeft om (CCA) om de motor te starten.
Met de kickstart is er geen verlies omdat de startmotor niet rond hoeft te draaien.
Dan is de accu "overleden".
 
Back
Top