zekering knapt bij accu plus draad

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn la souris 2018 euro 4 injectie.
Laatst was ik aan het rijden en stopte de scooter er volledig mee, electrische gedeelte zoals de lampen en motorisch
toen ben ik een beetje gaan zoeken naar wat er niet goed zou kunnen gaan en ben toen erachter gekomen dat de zekering bij de plusdraad van de accu geknapt was.
Dus ik heb gelijk een nieuwe zekering erin gezet en deze knapte na 3 minuten rijden. Toen nog maar is geprobeerd want misschien toevallig ook een slechte zekering? maar nee, Deze zekering knapte ook.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn of wat er meestal gebeurd in de scooter/kabelboom als een zekering telkens knapt?
Ik heb een lange tijd gereden met het storingslampje (oranje) op het dashboard, misschien wellicht hiermee iets te maken?
 
Advertisement - register to remove this

Weet je ook nog hoeveel knippers dat lampje gaf want dat zou misschien in de richting kunnen duiden dat 1 of ander component niet goed werkte en nu sluiting maakt.

Die tweede zekering ging die meteen stuk of ook weer naar een aantal minuutjes rijden?
En hoe manuvreerde je op het moment dat de scooter weer uitviel?
Want dit laatste zou kunnen duiden op een draad die sluiting maakt op het moment dat je bijv. een bocht maakt of de voorrem of achterrem inknijpt.
 
Weet je ook nog hoeveel knippers dat lampje gaf want dat zou misschien in de richting kunnen duiden dat 1 of ander component niet goed werkte en nu sluiting maakt.

Die tweede zekering ging die meteen stuk of ook weer naar een aantal minuutjes rijden?
En hoe manuvreerde je op het moment dat de scooter weer uitviel?
Want dit laatste zou kunnen duiden op een draad die sluiting maakt op het moment dat je bijv. een bocht maakt of de voorrem of achterrem inknijpt.
het lampje was een half jaar continu aan, voordat de scooter er mee stopte/uitviel bleef die brandden als gewoonlijk en niet knipperen. de tweede zekering heeft het 3 minuten volgehouden met rijden en die knapte toen ook weer. Ik reed gewoon volgas zonder te remmen etc. Het leek wel alsof de scooter minder toeren begon te maken voordat die uitviel. dus 1 minuut voordat die uitviel leek het alsof alles wat moeilijker ging omdat die zwaar in de touren reed
Post automatically merged:

De accu had ik ook al omgewisselt met een andere om te kijken of de zekering weer knapte. En ja, hiermee knapte de andere zekering ook
 
het lampje was een half jaar continu aan, voordat de scooter er mee stopte/uitviel bleef die brandden als gewoonlijk en niet knipperen. de tweede zekering heeft het 3 minuten volgehouden met rijden en die knapte toen ook weer. Ik reed gewoon volgas zonder te remmen etc. Het leek wel alsof de scooter minder toeren begon te maken voordat die uitviel. dus 1 minuut voordat die uitviel leek het alsof alles wat moeilijker ging omdat die zwaar in de touren reed
Post automatically merged:


De accu had ik ook al omgewisselt met een andere om te kijken of de zekering weer knapte. En ja, hiermee knapte de andere zekering ook
De oorzaak zal na de accu zijn niet door de accu.
 
Back
Top