Kattekop22
New Member
In december had ik een bericht geplaatst dat de accu van mijn Liberty (2022, E5) leeg blijft lopen. Ik heb besloten de scooter te verkopen want ik gebruik 'em ook gewoon weinig.
Ik heb de scooter in juli gekocht en de accu is nu al 2 keer vervangen. De scooterzaak beweert dat ik te weinig rijd. Ik rijd inderdaad weinig, maar iedereen die ik ken zeg wel dat het raar is dat de accu zó snel leegloopt. Nu had ik vorige week een koper en jawel, de accu was weer leeg... dat was balen. Scooterzaak heeft hem weer opgehaald en ze hadden gebeld met ScootSecure, het bedrijf van de GPS-tracker. Door een softwarefout van Vespa zou de tracker meer stroom krijgen dan nodig dus de softwareupdate zou dat oplossen.
Ik dit verteld aan de koper, die weer zijn scooterzaken in de buurt gebeld en die zeiden dat de softwareupdate dit niet op zal lossen. Ok, verzoek aan de scooterzaak of ze toch echt alles nog beter willen langslopen.
Werd ik vorige week gebeld dat dit E5 model de accu niet goed oplaad. Want spanning valt weg (?) als je gas geeft en pas na 30 seconden laadt de accu weer op. Dus als je in de stad rijdt, laadt de accu bijna niet op. Aldus de scooterzaak. Hij heeft dus een 'ding losgekoppeld' zodat de accu altijd op blijft laden, ook tijdens het gas geven. Maar nu voldoet de scooter niet meer aan de E5-milieu eisen en het is 'kijken of het nu wel goed gaat'.
De koper wil terecht de scooter nu niet meer hebben. Maar wat moet ik hier nu mee. Het is een gloednieuwe scooter van nog geen jaar oud, het is toch raar dat de scooterzaak dan een onderdeel loskoppelt zodat deze goed werkt? Ik heb echt 0 verstand van hoe scooters en accu's werken en ik wil de scooter gewoon verkopen. Maar wat zeg ik nu 'gloednieuwe scooter maar wel gezeik met de accu en een random onderdeel is losgekoppeld?'. Kan ik hier wat mee met de verzekering, of garantie, etc. Moet ik wellicht een andere scooterzaak er naar laten kijken?
Ik heb de scooter in juli gekocht en de accu is nu al 2 keer vervangen. De scooterzaak beweert dat ik te weinig rijd. Ik rijd inderdaad weinig, maar iedereen die ik ken zeg wel dat het raar is dat de accu zó snel leegloopt. Nu had ik vorige week een koper en jawel, de accu was weer leeg... dat was balen. Scooterzaak heeft hem weer opgehaald en ze hadden gebeld met ScootSecure, het bedrijf van de GPS-tracker. Door een softwarefout van Vespa zou de tracker meer stroom krijgen dan nodig dus de softwareupdate zou dat oplossen.
Ik dit verteld aan de koper, die weer zijn scooterzaken in de buurt gebeld en die zeiden dat de softwareupdate dit niet op zal lossen. Ok, verzoek aan de scooterzaak of ze toch echt alles nog beter willen langslopen.
Werd ik vorige week gebeld dat dit E5 model de accu niet goed oplaad. Want spanning valt weg (?) als je gas geeft en pas na 30 seconden laadt de accu weer op. Dus als je in de stad rijdt, laadt de accu bijna niet op. Aldus de scooterzaak. Hij heeft dus een 'ding losgekoppeld' zodat de accu altijd op blijft laden, ook tijdens het gas geven. Maar nu voldoet de scooter niet meer aan de E5-milieu eisen en het is 'kijken of het nu wel goed gaat'.
De koper wil terecht de scooter nu niet meer hebben. Maar wat moet ik hier nu mee. Het is een gloednieuwe scooter van nog geen jaar oud, het is toch raar dat de scooterzaak dan een onderdeel loskoppelt zodat deze goed werkt? Ik heb echt 0 verstand van hoe scooters en accu's werken en ik wil de scooter gewoon verkopen. Maar wat zeg ik nu 'gloednieuwe scooter maar wel gezeik met de accu en een random onderdeel is losgekoppeld?'. Kan ik hier wat mee met de verzekering, of garantie, etc. Moet ik wellicht een andere scooterzaak er naar laten kijken?